Kosten van een 1 gigabit huurlijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 923 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 00:07
Hoi. Wellicht een beetje een vreemde vraag, maar heeft iemand een idee wat een 1 Gigabit huurlijn kost?
Ik heb op de site van KPN gekeken maar daar word ik echt niets wijzer uit.

Exacte prijzen hoef ik ook (nog) niet, maar ik wil eens weten wat zoiets kost per maand, en wat het data verkeer kost.
Via de search kwam ik alleen T1 T3 E1 en E3 tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat is inderdaad een vreemde vraag, maar zeer weinig mensen hebben zoiets nodig.

Goed, een huurlijn tussen twee locaties, daarvoor zal gas moeten worden gelegd. Reken dus op een prijs van 50 tot 100 euro per meter...plus de apparatuur aan beide kanten (Zo'n 5 tot 10 000)
Dataverkeer betaal je niet, aangezien het geen verbinding met internet oid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over welke afstanden praten we ? 500 meter of 500 km ?

voor korte afstanden is een wireless verbinding de goedkoopste oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Op http://www.surfnet.nl/publicaties/aansluiten/h6.html zie ik een indicatie staan...

Daar ga je niet vrolijk van worden, voor 16 Mbit/s IP-over-ATM al €8.620,-

-edit-
Hmm... huurlijn, nee, dat weet ik niet. Zie verder posts van Xandrios

[ Voor 22% gewijzigd door Resistor op 03-10-2004 13:44 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 13:42:

Inderdaad waar. Voor snelheden van 50+Mbit is het in NL het goedkoopste om optisch te gaan werken: www.opticalaccess.com, bekijk dat maar eens :)

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.mrv.com/dc/TS/thumbnail/MRV-TS-1000Z.jpg

TereScope 1000-Z
Free Space Optic

Expanding the market’s most widely deployed line of Free-Space Optics (FSO) products, the TereScope 1000-Z systems combine innovative technology with proven reliability. The TereScope 1000-Z systems are equipped with MRV’s advanced video alignment system, ensuring simple and precise installation. The system also employs our patented multiple aperture design, using 8 transmit beams to maximize power while maintaining strict eye-safety. An integrated SNMP agent is also available and allows for easy monitoring and network management.

The unique TereScope 1000-Z wireless systems provide data rates of up to 1.25 Gbps, at distances up to 1.7 km. Offering fiber speeds with wireless convenience, these license-free systems can be used in a wide variety of LAN, MAN, SAN or fiber backup applications. The portability and easy alignment of these systems also enable a versatile disaster recovery solution for mission critical links.

[ Voor 60% gewijzigd door Xandrios op 03-10-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-10 14:08
ik denk dat hij bedoelt een gigabit internet verbinding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 09:17
Xandrios schreef op 03 oktober 2004 @ 13:39:
daarvoor zal gas moeten worden gelegd.
Gasema :D

ff serieus... wat is je bedoeling? Een huurlijn is als het ware alleen een kabel, zonder een verbinding met b.v. het internet. Als je verbinding met het internet wilt, zul je b.v. moeten aansluiten op de AMS-IX en moeten gaan peeren. Of een verbinding laten aanleggen naar een transit-provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Geen kosten voor het data verkeer? Geen verbinding met internet? Hier volg ik je niet helemaal denk ik.
Het is dus juist de bedoeling dat er een 1 Gigabit internetpijp voor de deur komt te liggen, midden in een woonwijk. :P
Meer kan ik eigenlijk niet zeggen, behalve dat er echt 1 Gigabit nodig is wil het werken.

Maar stel zo'n lijn moet vanuit Amsterdam komen en de afstand is 50km, dan betaal je dus 100 euro de meter helemaal naar je huis?
Waarom dat gas trouwens? Ik verwachtte eigenlijk dat er een glaswezel lijntje gelegd zou worden?

Nouja ik weet er echt niks van, maar ik was benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben een 2 Mbit huurlijn en het kost ons zo'n 1800 euro per maand. Ik ben bang dat 1 Gbit verbinding een erg dure aangelegenheid kan worden.
Als je niet echt Gbit nodig hebt, dan kan ik je geen huurlijn maar KPN Epacity aanbevelen: kost de helft van een huurlijn en de verbinding is 2x zo dik. Wij gaan over van een huurlijn van 2 Mbit naar KPN Epacity 2 Mbit up en 2 Mbit down voor zo'n 800 euro.

edit:

Ik lees net dat het niet een verbinding tussen 2 lokaties is maar een internetverbinding. Dan is bovenstaande dus niet echt relevant meer ...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_sepulnation_ schreef op 03 oktober 2004 @ 13:44:
ik denk dat hij bedoelt een gigabit internet verbinding??
dat word dan informeren bij bijvoorbeeld surfnet...
( let wel op dat je dus veeeeel abbonees nodig hebt om zo'n lijn rendabel te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Kipcorn schreef op 03 oktober 2004 @ 13:46:
Geen kosten voor het data verkeer? Geen verbinding met internet? Hier volg ik je niet helemaal denk ik.
Het is dus juist de bedoeling dat er een 1 Gigabit internetpijp voor de deur komt te liggen, midden in een woonwijk. :P
Meer kan ik eigenlijk niet zeggen, behalve dat er echt 1 Gigabit nodig is wil het werken.

Maar stel zo'n lijn moet vanuit Amsterdam komen en de afstand is 50km, dan betaal je dus 100 euro de meter helemaal naar je huis?
Waarom dat gas trouwens? Ik verwachtte eigenlijk dat er een glaswezel lijntje gelegd zou worden?

Nouja ik weet er echt niks van, maar ik was benieuwd.
Zet het maar uit je hoofd. Kun je vergeten voor een normale prijs. (Dus ga uit van 80 euro per Mbit internet access + de kosten van het laten leggen van het glas). Je moet dus niet vreemd opkijken bij bedragen van tegen de 80.000 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 13:42:

De afstand van de provider naar het huis bedoel je? Dat is hemelsbreed zeker 30KM, maar dat komt uiteindelijk dus veel hoger uit.
Draadloos is geen optie, daar mee haal je nooit zulke snelheden. Het is ook niet zomaar om een paar filmpjes en wat muziek te downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipcorn schreef op 03 oktober 2004 @ 13:48:
[...]

De afstand van de provider naar het huis bedoel je? Dat is hemelsbreed zeker 30KM, maar dat komt uiteindelijk dus veel hoger uit.
Draadloos is geen optie, daar mee haal je nooit zulke snelheden. Het is ook niet zomaar om een paar filmpjes en wat muziek te downloaden. :)
wat voor plannen heb je met deze lijn dan ?
als je het voor een zakelijk doel ( waarbij je deze kosten echt kan betalen ) is dan maak je misschien kans...
maar als je voor ISP wilt gaan spelen dan zet het maar uit je hoofd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
[...]

Heb je mijn link hierboven sowieso wel bekeken? Snelheden tot 1.25 Gbit :)

Uiteindelijk zul je uiteraard nooit die 30+ KM hoeven te laten leggen, aangezien er natuurlijk al veel glas jou richting oploopt. Waarschijnlijk is het maximaal een KM of 10, tot je bij een ring aankomt waar je op aangesloten kan worden.

Anyway, voor internet toegang betaal je in NL nog minimaal 80 euro per Mbit. Wil je 1000 Mbit, dan betaal je dus minimaal 1000 x 80 euro...

Uiteraard is die lijn dan wel helemaal van jou, en mag je hem helemaal volgooien, 24/7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Hmm, ik geloof dat ik het verkeerd heb uitgelegd.
Ik dacht eigenlijk dat een huurlijn niets meer was dan een dedicated internet verbinding die je afhuurt van een provider.
In dit geval 1 Gigabit.

Maar goed, ik zal het anders uitleggen.
Het is de bedoeling dat hier in de woonwijk een 1 Gigabit internet verbinding komt te liggen, ongeacht hoe dat nou heet. :P
Een vriend van mij heeft een idee, en hij is er van overtuigd dat het kan lukken. Maar ik probeer hem juist te overtuigen dat ie daar nooit het geld voor krijgt.

Die gigabit lijn moet gewoon op internet zijn aangesloten, en wat we er van af daar mee doen moet niet veel uitmaken. Ik dacht ook al niet dat je daarmee klaar bent voor minder dan 40.000 euro aansluit kosten, en dan nog je maandelijkse kosten en data verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien is het handig als je even verteld waarvoor het is ?

Er zijn namelijk meer wegen naar rome en ik kan je vertellen dat een directe glas verbinding 1 van de duurste zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 13:54:
[...]

wat voor plannen heb je met deze lijn dan ?
als je het voor een zakelijk doel ( waarbij je deze kosten echt kan betalen ) is dan maak je misschien kans...
maar als je voor ISP wilt gaan spelen dan zet het maar uit je hoofd... ;)
Ehh 't is niet voor prive gebruik in elk geval. Het is wel de bedoeling dat er winst op gemaakt wordt.
En die vriend van me is er heilig van overtuigd dat 'm dat lukt. Ik zie het nog niet zo zitten, hoewel het idee me wel aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

[...]

Misschien wil je het doel publiceren? Bovenal omdat we je dan misschien verder kunnen helpen!
(en stiekum zijn we ook wel een beetje nieuwsgierig :P )

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op 03 oktober 2004 @ 13:56:
[...]
(en stiekum zijn we ook wel een beetje nieuwsgierig :P )
live streaming video :? ( p0rn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
[Airwolf] schreef op 03 oktober 2004 @ 13:56:
Misschien is het handig als je even verteld waarvoor het is ?

Er zijn namelijk meer wegen naar rome en ik kan je vertellen dat een directe glas verbinding 1 van de duurste zal zijn.
Mjaah ok. Het idee was om een woonwijk draadloos internet aan te bieden voor concurerende prijzen.

Stel dat je normaal 50 euro voor je 1.5/512 verbinding betaalt, dan kun je die zelfde verbinding nu voor 35 euro per maand krijgen.
Om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
Kipcorn schreef op 03 oktober 2004 @ 13:59:
[...]

Mjaah ok. Het idee was om een woonwijk draadloos internet aan te bieden voor concurerende prijzen.

Stel dat je normaal 50 euro voor je 1.5/512 verbinding betaalt, dan kun je die zelfde verbinding nu voor 35 euro per maand krijgen.
Daar heb je geen 1Gbit-lijn voor nodig. Niet iedereen vraagt op hetzelfde moment iets op. Waarschijnlijk zou je aan 10 Mbit al voldoende hebben (ligt een beetje aan het aantal gebruikers en de snelheid die je wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

buiten evt. mailservers,traficshapers,switches, ap's e.d. om reken eens uit hoeveel abbo's je moet hebben om 80000 euri aan gigainternet kosten eruit te halen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Xandrios schreef op 03 oktober 2004 @ 13:54:
[...]

Heb je mijn link hierboven sowieso wel bekeken? Snelheden tot 1.25 Gbit :)

Uiteindelijk zul je uiteraard nooit die 30+ KM hoeven te laten leggen, aangezien er natuurlijk al veel glas jou richting oploopt. Waarschijnlijk is het maximaal een KM of 10, tot je bij een ring aankomt waar je op aangesloten kan worden.

Anyway, voor internet toegang betaal je in NL nog minimaal 80 euro per Mbit. Wil je 1000 Mbit, dan betaal je dus minimaal 1000 x 80 euro...

Uiteraard is die lijn dan wel helemaal van jou, en mag je hem helemaal volgooien, 24/7 :)
Ik heb het gezien ja. Maar wat het precies is weet ik echt niet. Ik wist niet eens dat er zo iets bestond. :P
Zal het nog eens lezen. Maar ja, 1.25GB over een afstand van nog geen 2 KM lijkt me niet genoeg. Dan zou het signaal steeds versterkt moeten worden als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nou ik heb 3 jaar lang bij provider gewerkt en werk nu bij een andere provider. En kan je nu al vertellen dat je dit niet gaat lukken. Je vergist je volgens mij echt gigantisch in de prijs. Zo lijn gaat je echt een vermogen per maand kosten. En wat jij wil gaan doen is een dienst die je huurt (als ware) door verhuren aan derden en dat mag volgens mij ook niet. Omdat de lijn niet van jou is. Ik zou als ik jou was eerst eens rond kijken hoe dat in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 14:01:
[...]

buiten evt. mailservers,traficshapers,switches, ap's e.d. om reken eens uit hoeveel abbo's je moet hebben om 80000 euri aan gigainternet kosten eruit te halen ;)
Ik snap wat je bedoelt ja, en dat probeerde ik m'n maat dus ook al wijs te maken.
Niet dat ik het allemaal zo goed wist hoor. Totaal geen idee... Maar ik verwachtte nooit dat het haalbaar is. Op zich de start-up kosten wel, maar het bedrag per maand blijkt veel te hoog.
Maar misschien dat er een andere oplossing is.

Overigens lijkt me 100mbit in het begin wel voldoende, ligt er ook aan hoeveel abonnees er zijn, en hoe snel het groeit.

Maar stel je hebt in het eerste jaar 50 abonnees die allemaal wel een 2mbit verbinding lusten, dan heb ja al 100mbit nodig. Nouja, niet nodig eigenlijk, aangezien niet iedereen 24/7 2 mbit verbruikt.
Maar goed, da's maar een schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
WeAreLegion schreef op 03 oktober 2004 @ 14:04:
Nou ik heb 3 jaar lang bij provider gewerkt en werk nu bij een andere provider. En kan je nu al vertellen dat je dit niet gaat lukken. Je vergist je volgens mij echt gigantisch in de prijs. Zo lijn gaat je echt een vermogen per maand kosten. En wat jij wil gaan doen is een dienst die je huurt (als ware) door verhuren aan derden en dat mag volgens mij ook niet. Omdat de lijn niet van jou is. Ik zou als ik jou was eerst eens rond kijken hoe dat in elkaar steekt.
Hmm daar zit ook weer wat in. Dan maar geen huurlijn, maar iets waar je ook winst op mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 21:17

Elektronicanet

Leds do it!

Kijk eens bij ams-ix.net, daar betaal je voor 1000BaseSX Gigabit Ethernet port 1.200 EUR per maand.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
Ik denk dat als je echt Wifi in de regio wilt hebben, je beter eens kunt kijken bij http://wifi.itslogic.nl/ ofzo. Die leggen zoiets al aan bij 15 of 25 aanmeldingen in een regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Buiten het feit van de huurlijn, heb je ook te maken met het draadloze netwerk in de woonplaats zelf. Bij ons in het dorp hebben ze ook een WiFi netwerk, van een commerciele aanbieder, en er zijn heel vaak problemen mee. Bij een beetje wind is bijvoorbeeld de verbinding slecht. Houd er ook rekening mee dat je veel service en support zult moeten geven, dat moet je ook in het bedrag incalculeren en je moet er tijd voor hebben.

1GB is trouwens echt onnodig, dan kun je 500 mensen een non-overbooked 2 MB/2MB verbinding geven, dat lijkt me wat te veel van het goede.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 20:53
Elektronicanet schreef op 03 oktober 2004 @ 14:08:
Kijk eens bij ams-ix.net, daar betaal je voor 1000BaseSX Gigabit Ethernet port 1.200 EUR per maand.
En dan een kabeltje leggen van de ams-ix naar je huis ? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipcorn schreef op 03 oktober 2004 @ 14:06:
[...]

Maar misschien dat er een andere oplossing is.
Ik ben bang dat je niet prijsconcurrerent kan zijn met de bestaande isp's

overigens kan je niet zomaar even een lijn verzwaren als je het nodig hebt...
daarvoor zijn over het algemeen lange en kostbare procedure's voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
XanderH schreef op 03 oktober 2004 @ 14:09:
[...]

En dan een kabeltje leggen van de ams-ix naar je huis ? :P
Hehe, dat gaat inderdaad niet lukken.
Daarom moet het ook in de woonwijk liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op 03 oktober 2004 @ 14:09:
1GB is trouwens echt onnodig, dan kun je 500 mensen een non-overbooked 2 MB/2MB verbinding geven, dat lijkt me wat te veel van het goede.
idd een overboeking van 1:20 is heel normaal..
Resistor schreef op 03 oktober 2004 @ 13:43:
Op http://www.surfnet.nl/publicaties/aansluiten/h6.html zie ik een indicatie staan...

Daar ga je niet vrolijk van worden, voor 16 Mbit/s IP-over-ATM al €8.620,-
dus 16 mbit x 20 = 320 man voor een 1024 lijntje..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Elektronicanet schreef op 03 oktober 2004 @ 14:08:
En dan? Daarmee heb je geen verbinding naar 't internet...alleen naar de AMS-IX....
[...]

Zorg dat je een deal sluit met een ADSL ISP. Per Accesspoint leg je een 8Mbit ADSL lijntje, stukken goedkoper :)
(En meer heb je toch niet nodig per AP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Xandrios schreef op 03 oktober 2004 @ 14:17:
[...]

En dan? Daarmee heb je geen verbinding naar 't internet...alleen naar de AMS-IX....

[...]

Zorg dat je een deal sluit met een ADSL ISP. Per Accesspoint leg je een 8Mbit ADSL lijntje, stukken goedkoper :)
(En meer heb je toch niet nodig per AP)
Dat is op zich niet eens zo gek bedacht, maar welke ISP laat iemand nou over z'n rug geld verdienen?
Daar komt bij dat de upstream van zo'n abonnement maar 1mbit is, wat nog niet eens gegarandeerd wordt.
Dat is genoeg voor pak 'm beet 5 man als ze niet al te hoge eisen stellen.
Bovendien zou je een paar ADSL lijnen naar een huis moeten laten lopen = extra telefoonlijnen. Kan dat allemaal?

Op zich wel leuk bedacht, en ook sneller haalbaar dan het idee van m'n vriend. Ik stel het wel voor als ik hem weer zie.

Allemaal hardstikke bedankt voor de informatie trouwens.
Ik denk dat we iets te enthousiast waren.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik weet niet wat je van plan bent, maar een 1gbit inet verbinding is voor particulieren en zelfs voor de meeste bedrijven niet te betalen, zeker niet als je het alleen voor persoonlijk gebruik is (dus niet om door te verkopen).

Kan je misschien toelichten waarvoor jij denkt 1gbit nodig te hebben?

* Anders lees je de draad even......

[ Voor 9% gewijzigd door CrashOne op 03-10-2004 14:36 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 20:53
CrashOne schreef op 03 oktober 2004 @ 14:30:
Ik weet niet wat je van plan bent, maar een 1gbit inet verbinding is voor particulieren en zelfs voor de meeste bedrijven niet te betalen, zeker niet als je het alleen voor persoonlijk gebruik is (dus niet om door te verkopen).

Dat heeft hij al toegelicht? Hij wilde de "buurt" van draadloos internet gaan voorzien ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Misschien ff handig als je het topic doorleest :P :+

edit:

Damn u XanderH :P :o

[ Voor 5% gewijzigd door BoyGenius op 03-10-2004 14:32 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Draadje lezen misschien?
[...]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Een ISP kan er goed mee verdienen hoor. Als jij een redelijk overboekte 8 Mbit adsl lijn aanvraagt, dan verdient die ISP daar goed mee. De kans dat hij net zo goed zou verdienen aan losse abonnemmentjes op die adressen, is klein dnek ik ;)

Op een 8Mbit ADSL verbinding (zo'n 6.5-7 mbit effectief), kun je 6 mensen op 1mbit aansluiten, met de overboeking die je ISP op dat moment ook gebruikt. Sluit je er 12 aan, dan is de uiteindelijke overboeking het dubbele van dat van je ISP.

Dus als jij een 1:10 ADSL lijn neemt, sluit er 12 man op aan (a 1024Kbit), dan hebben ze elk een overboeking van 1:20. Oftewel, recht op 50 Kbit, burstable tot 1024 kbit.

De vraag is echter of je het qua kosten eruit gaat halen, je betaald de telefoonlijn (10 euro/maand) en je 8Mbit adsl lijn 1:10 (= zo'n 200 euro per maand schat ik).

Met 12 man moet dat dus minimaal 18 euro per persoon zijn, om ookmaar break-even te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Een 1GB lijn is dus sowieso al overkill. Dan eventueel 100mbit. Da's zat als je 50 abonnees hebt.
Maarja, een 100mbit lijn kost ook al enkele duizenden euro's per maand las ik in andere topics.

Bij nader inzien heb ik toch zo m'n twijfels. Maar toen m'n maat het gister uitlegde klonk het allemaal wel haalbaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Xandrios schreef op 03 oktober 2004 @ 14:35:
Een interresant stukkie tekst..
Hetzij alleen, dat geen enkele provider het toestaat om mensen buiten het gezin te voorzien van internet.
Legaal gezien mag deze constructie dan weer niet.
En voor 18 euro per maand, ben je nog vrij duur uit, als je ziet dat er adsl providers zijn voor minder (of was dat alleen het eerst jaar / half jaar?).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
RaZ schreef op 03 oktober 2004 @ 14:39:
[...]

Hetzij alleen, dat geen enkele provider het toestaat om mensen buiten het gezin te voorzien van internet.
Legaal gezien mag deze constructie dan weer niet.
En voor 18 euro per maand, ben je nog vrij duur uit, als je ziet dat er adsl providers zijn voor minder (of was dat alleen het eerst jaar / half jaar?).
Jawel hoor, voor de voorziening bij ons in het dorp levert een gewone ISP de verbinding die -met toestemming- dmv het WiFi netwerk gedeeld wordt door de overige mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Het mag wel. Maar dan krijg je een white label verbinding bij een provider. Dat is gewoone en verbinding die je huurt bij een ISP maar waar je zelf een naam aan geeft (bedrijfsnaam). Zijn verschillende providers die zo te werk gaan. Vooral op kleine schaal is dit erg handig (buurt, stad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 09:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Xandrios schreef op 03 oktober 2004 @ 13:54:
[...]
offtopic:
Ehm, ergens vanaf 10Mbit nemen deze prijzen snel genoeg af, rondom de 100Mbit lukt 30-35euro al prima, en richting de gbit denk ik dat 25/mbit zeker haalbaar zal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-10 21:01

Tys

Het bedrijf linkup/colinks kan ook verbindingen aan huis leggen, geen idee wat de kosten zijn maar ik zou zeggen, informeer er, zij leveren wel tot 155 mbit, maar misschien ook meer.

Linkup

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Xandrios schreef op 03 oktober 2004 @ 14:35:
Een ISP kan er goed mee verdienen hoor. Als jij een redelijk overboekte 8 Mbit adsl lijn aanvraagt, dan verdient die ISP daar goed mee. De kans dat hij net zo goed zou verdienen aan losse abonnemmentjes op die adressen, is klein dnek ik ;)

Op een 8Mbit ADSL verbinding (zo'n 6.5-7 mbit effectief), kun je 6 mensen op 1mbit aansluiten, met de overboeking die je ISP op dat moment ook gebruikt. Sluit je er 12 aan, dan is de uiteindelijke overboeking het dubbele van dat van je ISP.

Dus als jij een 1:10 ADSL lijn neemt, sluit er 12 man op aan (a 1024Kbit), dan hebben ze elk een overboeking van 1:20. Oftewel, recht op 50 Kbit, burstable tot 1024 kbit.

De vraag is echter of je het qua kosten eruit gaat halen, je betaald de telefoonlijn (10 euro/maand) en je 8Mbit adsl lijn 1:10 (= zo'n 200 euro per maand schat ik).

Met 12 man moet dat dus minimaal 18 euro per persoon zijn, om ookmaar break-even te draaien.
Doe jij dit soort dingen vaker of zo? :D _/-\o_

Het principe klinkt leuk. Als je een ISP kan vinden die het ook ziet zitten.
En als je de kosten er wel uit kunt halen.
Maar tot nu toe is dit wel het meest haalbaar denk ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Thiaz schreef op 03 oktober 2004 @ 14:52:
Het bedrijf linkup/colinks kan ook verbindingen aan huis leggen, geen idee wat de kosten zijn maar ik zou zeggen, informeer er, zij leveren wel tot 155 mbit, maar misschien ook meer.

Linkup
Bedankt voor de tip.
Ik kan er op de site nog niet echt wat over vinden, maar ik snuffel nog wel even rond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Kipcorn schreef op 03 oktober 2004 @ 14:56:
Doe jij dit soort dingen vaker of zo? :D _/-\o_
Met een transparante proxy er tussen kun je eventueel veel opgevraagde pagina's snel leveren. Alleen ik denk dat iemand hier boven misschien wat stroomkosten is vergeten.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Xandrios schreef op 03 oktober 2004 @ 14:17:
[...]

Er zijn nog zoveel mensen die denken dat "de AMS-IX" je een internet verbinding geeft 8)7 . De AMS-IX is niets meer dan een club waar je een poort kan huren op gezamelijke switchen zodat je relatief goedkoop dataverkeer kan uitwisselen over de AMS-IX infrastructuur met andere leden.

Je hebt een hoop kosten aan dit plan. De verbinding van A --> B kost je veel geld per maand en de opstart kosten zullen niet gering zijn. Of je moet echt veel mazzel hebben dat er een aansluitpunt van een bedrijf heel erg in de buurt ligt voor je waar je van kan huren/afnemen.

En de prijs per Mbit dataverkeer is ongeveer 80 euro per Mbit per maand.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 03-10-2004 15:17 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sorry TS maar het is wel duidelijk dat jullie geen verstand van zaken hebben. Ik bedoel dit niet verkeerd maar als je zo even dit idee wil uitwerken is het in je huidige plan nogal financiele zelfmoord. Voor 50 users x 2mbit heb je misschien 10mbit nodig, geen 100. (erg nette overboeking van 1:10 waar DSL providers vaak gauw 1 op 40-65 gebruiken.)

In Noord-Holland levert Multikabel trouwens ook 1gbit+ huurlijnen ...tis maar dat je het weet. :)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Je hebt gelijk wat we er de ballen verstand van hebben. Daarom heb ik ook een topic geopend.
Het is ook zeker niet de bedoeling dat alles binnen een paar maanden draait hoor.

Het begon als een simpel gedachtenspinsel van een vriend van mij. Gister hadden we het er eens uitgebreid over en zoals hij het uitlegde leek het mij wel haalbaar.
Hij ging echter uit van veel minder kosten en is te enthousiast.
Een huurlijn of iets in die buurt gaat in elk geval niet door, dat kan ik hem vast vertellen. :+
Maar er zijn meer mogelijkheden, dus bekijken we die wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-10 20:32
Op drome was iedereen verbaast dat er 48 man op 1gbit zat, omdat je eigenlijk volle 100mbit zou krijgen, maar achteraf blijkt dat de drukste stack van 48 man 52% van de 1 gbit verbruikte, dan heb je het over een lan waar vele GB's worden gekopieerd.

Dus een aardige overboekingsfactor van 1:10 - 1:20 kun je wel mee rekenen

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:39
http://www.kpn.nl/kpn/show/id=292230/sc=09ff18

Hier kijk ik altijd naar prijzen van dikke verbindingen.
Met dropdownmenu kun je nog wat pdf'jes downloaden, kun je bijvoorbeeld bij City Premium Access (in de stad, bij glazvezel) zien dat je paar duizend per maand kwijt bent. Aanlegkosten staan er bij. Etc, Etc.

Denk dat deze pagina wel handig is voor je :)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat via de gas leiding is sereius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 21:08
en weet je al of er animo is in je wijk? ik heb dit namelijk ook geprobeerd bij ons in de wijk toen nog bijna niemand snel inet had(het was er toen net 2 maanden ofzo) heel de straat briefjes met prijsvoorbeeld gestuurd, niet 1 reactie teruggehad!

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 13:15:
denk dat dat gLas had moeten zijn. en ja, die kun je uiteraard door een gasbuis laten lopen, maar ik hield het op een spellings fout. TOCH? :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Vergeet niet dat er meer bij komt kijken, je hebt immers een sterke antenne nodig op een hoogpunt, dus een bouwvergunning, dure apparatuur, zendmachtiging (omdat je meer als 200mW wilt uitzenden anders kom je maar 3 huizen ver etc etc.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
FastBunny schreef op 04 oktober 2004 @ 14:06:
Vergeet niet dat er meer bij komt kijken, je hebt immers een sterke antenne nodig op een hoogpunt, dus een bouwvergunning, dure apparatuur, zendmachtiging (omdat je meer als 200mW wilt uitzenden anders kom je maar 3 huizen ver etc etc.
Dit valt wel mee, omdat je met richtantennes werkt. Dit kan zonder vergunningen etc. geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 mbit voor 80 euro in de maand.. x 50 = 4000 euro ?
En dan 2 man aan het werk ...
lijkt me niet iets waar je brood mee kan verdienen,....
tenzij je een mega kapitaal achter je hebt staan.

Wie geld heeft kan geld maken,.. ben je niet al heel rijk,... lijkt het me niet haalbaar.
Er komt vast meer bij kijken dan een simpel rekensommetje over de kosten per maand voor je de abbo's en de prijs per maand voor jou.

belastingdienst, kvk, voorschriften mbt allerlei zaken.

tis allemaal nie zo simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hebben wij een gigibit backbone netwerk tussen verschillende scholen in nederland ...universiteiten vooral ... deze kosten 64000Euro (ongeveer!) per maand.

leuke indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Als je nu zo graag ISP wilt spelen waarom neem je dan eerst niet een whitelabel dienst.
Cambrium BV, DutchDSL en nog een paar andere hebben deze fasiliteiten. Je kan ook Machpartner worden van BBned en zelf een geheel eigen dienst opzetten.
Alleen hou rekening er mee dat je de eerste maanden niets verdient en dat je geld erbij moet leggen. Ook heb je geld nodig voor opzetten nieuwsserver, email server, webpages onderhoud, services, modems, TD. Zoals je ziet gaat er veel geld in zitten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just my 2 cents:
Je kunt ook solliciteren bij ISP, misschien verdien je dan wel beter met minder zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:53

Pimmuz

Roar

Is er al draadloos netwerk in jou wijk dan? (omdat je het over concurrentie hebt) ik bedoel de provider die er dan al zit wat heeft die voor kosten etc?

Ik denk dat die het dan al zo goedkoop mogelijk proberen te regelen en zeker niet met 100mbit lijn...

Ik heb bij een van mijn stages ook een draadloos netwerk uitgerold in waardenburg waren 512/2mbit abbo's met overboeking van 1:20

de lijn die we er voor hadden was sdsl 4mbit/4mbit en liep als een zonnetje met 15bedrijven (gemiddeld 30 gebruikers per bedrijf)

maar dat was een industrieterein geen woonwijk met cs/warez kiddies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

P_de_B schreef op 04 oktober 2004 @ 14:07:
[...]

Dit valt wel mee, omdat je met richtantennes werkt. Dit kan zonder vergunningen etc. geregeld worden.
Denk dat er naast de richtantennes toch ook versterkers gebruikt moeten gaan worden en dan kom je wel in de vergunningen terecht, wlan mag maar een beperkte straling geven om hinder enzo te voorkomen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 13:15:
Dat moest uiteraard Glas zijn :)
FastBunny schreef op 04 oktober 2004 @ 14:41:
[...]

Denk dat er naast de richtantennes toch ook versterkers gebruikt moeten gaan worden en dan kom je wel in de vergunningen terecht, wlan mag maar een beperkte straling geven om hinder enzo te voorkomen.
De 2.4Ghz band is een "Open" frequentie. Iedereen mag er uitzenden, iedereen mag er storen, iedereen mag ermee uitvreten wat ie wil. Maar niemand mag dat met meer vermogen dan 0.1W doen. Ook niet met een vergunning.

Wil je meer zenden, dan moet je een eigen frequentie-licentie aanschaffen. Prijzen zijn hoog, en meestal betaal je per straalverbinding. Plus dat je dan uiteraard geen Wifi apparatuur kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Xandrios schreef op 04 oktober 2004 @ 14:52:
[...]

Dat moest uiteraard Glas zijn :)

[...]

De 2.4Ghz band is een "Open" frequentie. Iedereen mag er uitzenden, iedereen mag er storen, iedereen mag ermee uitvreten wat ie wil. Maar niemand mag dat met meer vermogen dan 0.1W doen. Ook niet met een vergunning.

Wil je meer zenden, dan moet je een eigen frequentie-licentie aanschaffen. Prijzen zijn hoog, en meestal betaal je per straalverbinding. Plus dat je dan uiteraard geen Wifi apparatuur kunt gebruiken.
Dan wordt het dus helemaal een duur grapje met speciale apparatuur, met 0.1W kom je niet ver namelijk ook niet met richtantennes volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Klopt :)

Richtantenne's? Die bundelen het signaal tot één 'beam'. Gevolg is dat het aantal Watt's direct voor die antenne dus de 0.1W overschrijdt. En ook dat is niet legaal :)

Daarom zijn antenne's van (ik meende) 15dBi, aangesloten op standaard 34mWatt AP's ook nog legaal, meer dBi en/of meer output van het AP is illegaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 04-10-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 12:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

bjck schreef op 03 oktober 2004 @ 15:15:
[...]

Er zijn nog zoveel mensen die denken dat "de AMS-IX" je een internet verbinding geeft 8)7 . De AMS-IX is niets meer dan een club waar je een poort kan huren op gezamelijke switchen zodat je relatief goedkoop dataverkeer kan uitwisselen over de AMS-IX infrastructuur met andere leden.

Je hebt een hoop kosten aan dit plan. De verbinding van A --> B kost je veel geld per maand en de opstart kosten zullen niet gering zijn. Of je moet echt veel mazzel hebben dat er een aansluitpunt van een bedrijf heel erg in de buurt ligt voor je waar je van kan huren/afnemen.

En de prijs per Mbit dataverkeer is ongeveer 80 euro per Mbit per maand.
80 Euro per Mbit per maand lijkt me niet kloppen. Als ik met mijn ADSl abbo meer dam een halve MB download hebben ze al verlies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op 04 oktober 2004 @ 15:02:
[...]

80 Euro per Mbit per maand lijkt me niet kloppen. Als ik met mijn ADSl abbo meer dam een halve MB download hebben ze al verlies ?
Dat zouden ze ook hebben als ze geen peeringovereenkomsten hadden.
Bijv. ISP A spreekt af met ISP B dat beide elkaars verkeer over elkaars netwerk mogen sturen. Dan heb je dus geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
80 euro is een zeer goed prijs per Mbit hoor. En in NL krijg je dat alleen voor grote hoeveelheden: kleine hoeveelheden zijn nog een stuk duurder.

De prijs van enkele tientjes (zoals hierboven genoemd) per Mbit is echt niet mogelijk in NL. Tenzij je spreekt over een zeer scheve verhouding tussen lokaal/peer en transit verkeer. Maar normaal gesproken zit je rond de 80 euro, en dan heb je echt een zeer goed prijs te pakken.

TrailBlazer > Ik heb het over een mbit die 24/7 in gebruik is, non-overbooked. Komt neer op zo'n 320GB aan dataverkeer. En daar betaal je dan 80 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
Kipcorn schreef op 03 oktober 2004 @ 13:46:

Dat is eenmalig voor het aanleggen. Als de telco van je keuze al veel heeft liggen kan dat een stuk goedkoper. (En ook nieuw aanleggen kan ook goedkoper, 100 gulden per meter was een goede schatting in 2000, 100 euro is dat niet.)

Reken voor dark fiber maar op ongeveer 5.000 per maand in een gebied waar veel glas ligt tot 20.000 per maand in een gebied waar weinig glas ligt. Daar komt dus nog apparatuur aan beide zijden bij, colo aan beide zijden en je hele datverkeer. Colo kan je op de AMS-IX site wel vinden, uitgaande van 80% AMS-IX peering en 20% transit is dataverkeer ook nog zo'n 10000 euro.
Eenmalige kosten zijn die voor apparatuur aan beide zijden (routers) en het aanleggen van wat stukjes glas aan beide zijden om alles aan te laten sluiten. Als er in totaal 2 KM voor jou gelegd moet worden zit je aan de eenmalige kosten van ruim boven de ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
Xandrios schreef op 04 oktober 2004 @ 15:18:
De prijs van enkele tientjes (zoals hierboven genoemd) per Mbit is echt niet mogelijk in NL.
Als je 200 Mbps inkoopt zijn dat wel ongeveer de bedragen waar we het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 10:35
Lokatie: Almelo -> Tubbergen
afstand +/- 22 KM via glas

darkfiber 1 vezel

2x mrv module voor 1gb full duplex over 1 vezel

Eenmalige kosten waren 10.000 euro

maandbedrag 600 euro

Snelheid 80mb/s

het is toch wel te doen mits je in goede regio woont.... hier is voor jaren terug zoveel glas de grond in gegaan... wat nu best voor een leuke prijs huurbaar is via cogas.

voor detail info moet je gewoon ff vragen...

[ Voor 7% gewijzigd door D3LTA op 04-10-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:09
Indien je als ISP aan andere bewoners internet wil aanbieden zul je ook aan de Nederlandse en Europese regelgeving op dit gebied moeten voldoen (telecom wetten).

De kans is dus erg groot dat je o.a. servers moet hebben om voor een periode van 3 maanden (uit mijn hoofd) gegevens over dataverkeer moet bewaren. En zo zijn er vast nog duizend en één rare dingen waar je rekening mee moet houden.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipcorn,
Wat jij/u wilt kan wel degelijk.
Voor meer informatie en prijzen kun je me mailen op bmdijkhuis@home.nl.
Je hoeft hiervoor zeker niet te denken aan een bedrag van €80.000,-
Ik wil je bij dit interessante project graag helpen.

Risker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
TrailBlazer schreef op 04 oktober 2004 @ 15:02:
[...]

Daarom zijn ADSL netwerken en aansluitingen via wireless of kabel (en ook studentenhuizen) overboekt. 20 Mbit beschikbaar per 200 2Mbit aansluitingen bijvoorbeeld. En omdat er overboekt wordt kan je weer niet 'onbeperkt' leveren qua dataverkeer en heb je fair-use en datalimieten op die abonnementen.

En 80 euro per Mbit is de prijs als je voor 1 maand 1Mbit dedicated bandbreedte huurt. Al zou jij met een 1Mbit ADSL verbinding constant 24/7 30 dagen lang die 1Mbit gebruiken kost je geld voor je ISP inderdaad. Maar dat laat een ISP niet toe door bovengenoemde reden.
D3LTA schreef op 04 oktober 2004 @ 15:33:

darkfiber 1 vezel

maandbedrag 600 euro

Snelheid 80mb/s

het is toch wel te doen mits je in goede regio woont.... hier is voor jaren terug zoveel glas de grond in gegaan... wat nu best voor een leuke prijs huurbaar is via cogas.

Dat is als het al ligt en je een mooie deal kan krijgen op bestaande verbindingen. Maar het is nog geen internet verbinding natuurlijk de bandbreedte komt er nog bovenop. En dit is 22km pas.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 04-10-2004 16:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 16:18:
Kipcorn,
Wat jij/u wilt kan wel degelijk.
Voor meer informatie en prijzen kun je me mailen op bmdijkhuis@home.nl.
Je hoeft hiervoor zeker niet te denken aan een bedrag van €80.000,-
Ik wil je bij dit interessante project graag helpen.

Risker
Risker, dit is niet de bedoeling. Sterker nog, ik kan dit zien als SPAM. Gelieve via dit forum te helpen, dit is gewoon onderhands je eigen producten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh excuses. Het was als hulp bedoeld. Daarom heb ik er ook verder niks specifieks bijgezet.

quote:
D3LTA schreef op 04 oktober 2004 @ 15:33:

darkfiber 1 vezel

maandbedrag 600 euro

Snelheid 80mb/s

@D3lta:
Hoe kom je aan deze informatie. Lijkt me erg goedkoop en niet compleet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-10 21:01

Tys

Geen idee of er nog steeds naar gezocht wordt, bit levert ook verbindingen, zelf hebben we er 10 mbit naartoe, en dat kost 250 euro per maand en ik geloof 800 euro setup, alles zonderaanleg van evt. bekabeling naar je gebouw toe.

Voorwaarde is wel dat je een bedrijf/instantie moet zijn.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Als je dit concurerend wil doen... Gaat het je niet lukken...

Voor een 2Mbit pijpje betaal je 35 euro per maand. 1024/2=512 Abbo's
512*35=17920 Euro... Dan je kosten 80000 euro... Ofwel 60000 per maand verlies...
Pagina: 1