Ik zit met het volgende probleem; Ik heb bij een collega van mij laatst een wireless netwerkje aangelegt, standaard speedtouch modem, Xmicro wireless router, en daarbij een dell laptopje met xmicro pcmcia kaart, en een normale desktop computer met xmicro wireless PCI kaart. Ik denk hou alles van hetzelfde merk zodat ik geen problemen krijg.
Nu is er het volgende aan de hand, werken op de laptop gaat vlekkeloos, heb altijd uitstekende verbinding, haal goede snelheden. Echter op de desktop is het één grote rotzooi, verbinding valt vaak weg, terwijl de laptop op hetzelfde punt een uitstekende verbinding heeft.
Nu hebben we dit weekend een kabel getrokken voor deze pc, omdat ik dacht dat het aan de wireless kaart lag. Dit is dus niet het geval, hij geeft nog steeds zulke problemen. Mail checken kan sporadisch, net als het bekijken van internet pagina's.
Heeft iemand hier een idee wat het probleem is? De xp firewall staat uit.
Specs. Desktop
P4 3,0 ghz
512 MB Ram
XMicro Wlan PCI
WinXP Home NL SP1
Nu is er het volgende aan de hand, werken op de laptop gaat vlekkeloos, heb altijd uitstekende verbinding, haal goede snelheden. Echter op de desktop is het één grote rotzooi, verbinding valt vaak weg, terwijl de laptop op hetzelfde punt een uitstekende verbinding heeft.
Nu hebben we dit weekend een kabel getrokken voor deze pc, omdat ik dacht dat het aan de wireless kaart lag. Dit is dus niet het geval, hij geeft nog steeds zulke problemen. Mail checken kan sporadisch, net als het bekijken van internet pagina's.
Heeft iemand hier een idee wat het probleem is? De xp firewall staat uit.
Specs. Desktop
P4 3,0 ghz
512 MB Ram
XMicro Wlan PCI
WinXP Home NL SP1