Toetsenbord reageert niet na bestanden laden installatie XP

Pagina: 1
Acties:

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb al een tijdje dit probleem, maar waar het vandaan komt weet ik niet.

Als ik Windows XP (pro) wil installeren, dan gaat dat allemaal prima. Eerst worden de bestanden geladen, en daarna kan je op 'Enter' drukken om verder te gaan met de installatie. Alleen op dat moment reageerd het toetsenbord niet meer en lijkt het alsof de PC vastgelopen is (numlock etc werkt niet).

Dit is op meerdere (indentieke) PC's voorgekomen. Daarom had ik het gevoel dat het toetsenbord niet in orde was, maar bij een ander toetsenbord heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Wat ik heb geprobeerd:
- Ander toetsenbord.
- Ander geheugen.
- USB-muis losgekoppeld.
- Netwerk- en geluidskaart eruit gehaald.
- Floppydrive losgekoppeld.
- Ondergeklokt (400 ipv 500 mhz).
- CD-rom-speler op aparte IDE-kabel als Master en Slave.
- Andere CD-rom-speler gebruikt.
- Andere CD gebruikt.
- Andere voeding gebruikt.
- Bios reset.

Verder kan ik gissen naar het probleem, ik zou echt niet weten wat het zou kunnen zijn :/.

Specificaties:
- Celeron 500 (slot1)
- Standaard Intel moederbord (slot1)
- 128 MB PC133 (ook PC100 geprobeerd)
- L-Ge 52x CD-rom
- Seagate 4 GB HD.
- Sweex (en Logitech) toetsenbord

[ Voor 5% gewijzigd door Bobje op 03-10-2004 13:33 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Ten eerste heb je te weinig geheugen. Voor WinXP ben je minimaal 256MB nodig.
Ten tweede heb ik ook twijfels over je harde schijf. Volgens mij is WinXP zelf al zo'n 4GB nodig.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Bobje
NitroX infinity schreef op 03 oktober 2004 @ 13:33:
Ten eerste heb je te weinig geheugen. Voor WinXP ben je minimaal 256MB nodig.
Ten tweede heb ik ook twijfels over je harde schijf. Volgens mij is WinXP zelf al zo'n 4GB nodig.
Windows XP draait niet vloeiend op 128 MB-ram. Maar het kan wel. Als ik de 2 reepjes tegelijk gebruikt (wat 256 MB is), heb ik nog steeds het probleem.

De installatie van XP is overigens 1,7 GB. Het past dus wel. Eerst werkte het trouwens wel, daarom is het voor mij ook een raadsel waarom het nu opeens niet meer werkt.

• NitroX infinity
Ah, okee. mijn fout.
Heb je al geprobeerd om de stekker van het toetsenbord eruit te halen en er weer in te steken op het moment dat ie niet meer reageert?

Ik heb namelijk zelf een toetsenbord met productiefout en dat ding stopt er af en toe ook mee (vreemd genoeg blijft numlock branden :P). Als ik dan de bovenstaande actie uitvoer dan doet ie 't gewoon weer.

Geef je de installatie trouwens wel genoeg tijd? Dat je niet per ongeluk dingen onderbreekt?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Bobje
NitroX infinity schreef op 03 oktober 2004 @ 13:40:
Ah, okee. mijn fout.
Heb je al geprobeerd om de stekker van het toetsenbord eruit te halen en er weer in te steken op het moment dat ie niet meer reageert?
Ja, dat dacht ik eerst ook. Heb ik ook al geprobeerd. Het lijkt er echt op dat de PC vastgelopen is.
Ik heb namelijk zelf een toetsenbord met productiefout en dat ding stopt er af en toe ook mee (vreemd genoeg blijft numlock branden :P). Als ik dan de bovenstaande actie uitvoer dan doet ie 't gewoon weer.
Dat werkt dus niet :P.
Geef je de installatie trouwens wel genoeg tijd? Dat je niet per ongeluk dingen onderbreekt?
De installatie is nog niet begonnen. Het is echt na het bestanden laden. Daarna kan je op Enter drukken om de installatie te beginnen.

• NitroX infinity
Moet je dan ook niet ergens de hardeschijf formatteren tijdens dat proces?
(Paar maanden geleden dat ik WinXP heb geïnstalleerd :+)

• FlashBang
  • Laatst online: 23-02 19:25

FlashBang

Hoi.

Volgens mij is a). Je XP CD kapot of b). Een stukkie hardware kapot.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19

BCC

I'm with Devilion :) vooral als het eerder wel gewerkt heeft.. Heb je al Memtest gedraaid?

[ Voor 93% gewijzigd door BCC op 03-10-2004 13:50 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Bobje
NitroX infinity schreef op 03 oktober 2004 @ 13:46:
Moet je dan ook niet ergens de hardeschijf formatteren tijdens dat proces?
(Paar maanden geleden dat ik WinXP heb geïnstalleerd :+)
Dat komt erna ja, daar kan ik dus nog niet voor kiezen.
Devilion schreef op 03 oktober 2004 @ 13:46:
Volgens mij is a). Je XP CD kapot of b). Een stukkie hardware kapot.
Ik heb andere CD's gebruikt. Dus dat is het niet. Dat er iets kapot is snap ik ook wel. Alleen wàt is kapot en hoe los ik het op?

De PS/2 poorten werken volgens mij niet goed nadat de bestanden geladen zijn.
BCC schreef op 03 oktober 2004 @ 13:47:
I'm with Devilion :) vooral als het eerder wel gewerkt heeft.. Heb je al Memtest gedraaid?
Ik heb verschillende geheugenreepjes gebruikt, die ik in de verschillende geheugenbanken heb geprikt. Het lijkt mij dus niet dat het het geheugen is.

[ Voor 61% gewijzigd door Bobje op 03-10-2004 13:59 ]

• FlashBang
  • Laatst online: 23-02 19:25

FlashBang

Hoi.

Bobje schreef op 03 oktober 2004 @ 13:56:

Ik heb andere CD's gebruikt. Dus dat is het niet. Dat er iets kapot is snap ik ook wel. Alleen wàt is kapot en hoe los ik het op?
Processor, Moederbord, Harde Schijf lijken mij de waarschijnlijkste kandidaten.

• Bobje
Devilion schreef op 03 oktober 2004 @ 14:01:
[...]

Processor, Moederbord, Harde Schijf lijken mij de waarschijnlijkste kandidaten.
Het lijkt me sterk dat alles goed werkt (in de bios kan ik wel goed navigeren etc), maar dat ik nadat de bestanden geladen zijn van de installatie, ik opeens niets meer kan. Als de processor o.i.d. kapot zou zijn, dan zou het volgens mij helemaal niet meer werken.

Windows 98 installeren gaat wel goed, dus ik denk niet dat dat het is.

• NitroX infinity
Misschien is de partitie verrot? Haal die er eens af en maak een partitie aan met het installatie programma zelf (mits je dan wel zover komt).

Je hebt trouwens ook voldoende koeling?

[ Voor 9% gewijzigd door NitroX infinity op 03-10-2004 14:14 ]

• Bobje
NitroX infinity schreef op 03 oktober 2004 @ 14:14:
Misschien is de partitie verrot? Haal die er eens af en maak een partitie aan met het installatie programma zelf (mits je dan wel zover komt).

Je hebt trouwens ook voldoende koeling?
Lijkt me ook sterk dat op al die PC's opeens de partitie kapot is.

Ik heb met Fdisk de partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar dat heeft ook niet geholpen.

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kun je wel met je toetsenbord in de BIOS komen? Ik las wel dat je een BIOS-reset hebt gedaan, maar misschien bedoelde je een Clear-CMOS.

Edit: Net te laat, om fdisk te draaien heb je vast je toetsenbord gebruikt. Dan doet hij het dus nog... 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Hermarcel op 03-10-2004 14:38 ]

• Bobje
Vrijbuiter schreef op 03 oktober 2004 @ 14:37:
Kun je wel met je toetsenbord in de BIOS komen? Ik las wel dat je een BIOS-reset hebt gedaan, maar misschien bedoelde je een Clear-CMOS.
Bobje in "Toetsenbord reageert niet na bestanden l..." ;).

• NitroX infinity
Bobje schreef op 03 oktober 2004 @ 14:25:
[...]
Lijkt me ook sterk dat op al die PC's opeens de partitie kapot is.

Ik heb met Fdisk de partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar dat heeft ook niet geholpen.
Ja maar heb je het al geprobeerd om met fdisk de partitie te verwijderen en dan WinXP te installeren zonder een partitie aan te maken? Misschien dat je installatie dan wel voorbij dat 'dode' punt komt.

• Bobje
/me Update:

Ik ben al wat verder gekomen. Het probleem is gewoon dat er geen toetsenbord wordt gevonden in Windows. Het toetsenbord is niet kapot en de PS/2 poort ook niet. En nu weet ik het even helemaal niet meer :/ :P.

Bij hardware wordt er trouwens geen 'toetsenbord' herkend.

[ Voor 12% gewijzigd door Bobje op 03-10-2004 15:19 ]

• NitroX infinity
Misschien een instelling in je bios? Misschien moet je je BIOS flashen?

• Bobje
NitroX infinity schreef op 03 oktober 2004 @ 15:34:
Misschien een instelling in je bios? Misschien moet je je BIOS flashen?
Bios flashen is niet nodig, het heeft immers eerder gewerkt.

Een instelling zou heel goed kunnen. Maar welke instelling zorgt ervoor dat een toetsenbord (of PS/2-poort) niet meer werkt in Windows?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb onlangs een keer iets dergelijks gehad. Het installeren van Windows XP liep op de meest onverklaarbare momenten vast en reageerde dan helemaal niet meer. Allerlei dingen geprobeerd, de computer zelfs urenlang memtest laten draaien, maar dat mocht allemaal niet baten, niks hielp. Totdat ik eens een keer een andere CD-romspeler probeerde, en dat verhielp het probleem :). De CD-romspeler die in het systeem zat was blijkbaar rot en veroorzaakte blijkbaar die hangers. (Dit was natuurlijk ook de allerlaatste oplossing die ik probeerde, na er al veel te veel tijd in te hebben gestoken, zul je altijd zien :P .) Misschien dat je er iets aan hebt iig :).

• Bobje
:|. Lees nog eens de openingspost door van dit topic.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Staat USB legacy support aan in het BIOS? Zo ja, zet die eens uit en kijk of dat helpt? Deze setting is nogal eens verantwoordelijk voor vage problemen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1