Toon posts:

Micronet router/modem knalt er telkens uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik zit hier met een speedxs 8/1mbit lijn met de geleverder apparatuur van hun, een router/modem van micronet met een accespoint daaraan vast.

nu heb ik al de nieuwste firmware erop gezet op aanraden van speedxs maar daarna werkte het geheel weer 1 a 2dagen en nu is de pret weer begonnen. de micronet knalt er per dag 1 a 2 keer uit.

dus als iemand daarvoor een oplossing heeft zou dat heel mooi zijn.
en als die er niet fatsoenlijk is, of er iemand dan een goede router/modem weet. als die maar tegen zwaar downloaden kan en er niet telkens uitknalt dan is de prijs ook wel te doen...

alvast bedankt..
eric

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Wat bedoel je met "knalt eruit"? Heb je soms geen internet verbinding ineens? Valt t hele ding uit? Heb je kortsluiting? Kortom: wat bedoel je precies? :)

Bovendien "een router die tegen zwaar downloaden kan"... een router is niet echt capaciteitsgebonden hoor :z

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar het lijkt erop dat de router geen verbindingen meer doorlaat dus ik kan ook de andere computers niet meer bereiken. maar even stroom erop en eraf dan is het probleem voor een paar uur weer verholpen.. waaraan het ligt geen idee... lijkt toch op verschillende P2P software die roet in het eten gooit.
maar ik denk dat ik een goede router moet hebben, misschien hebben jullie een idee. een router die alle soorten download programma's aankan en dat van meerdere computers tegelijk.

dus deze is k.u.t. excuses :)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 00:12:
sorry, maar het lijkt erop dat de router geen verbindingen meer doorlaat dus ik kan ook de andere computers niet meer bereiken. maar even stroom erop en eraf dan is het probleem voor een paar uur weer verholpen.. waaraan het ligt geen idee... lijkt toch op verschillende P2P software die roet in het eten gooit.
maar ik denk dat ik een goede router moet hebben, misschien hebben jullie een idee. een router die alle soorten download programma's aankan en dat van meerdere computers tegelijk.

dus deze is k.u.t. excuses :)
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend bedoel je? ;)

Mjah, in principe zou elke router moeten kunnen wat jij wilt, zo heel speciaal is het nl niet. Je zou je hudige router ns om kunnen ruilen, misschien is deze gewoon defect (omdat je de nieuwste firmware al hebt enzo). Ik gebruik zelf een Linksys en dat werkt prima :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
Even praktisch over p2p en routers. In de faq van E MUle Plus staat bij sleepy routers het volgende te lezen.

Iedere router heeft een eindig aantal verbindingen die hij tegelijk kan managen. Vaak zijn het er 256. Standaard staat E Mule op max 800 gelijktijidge verbindingen. Bij mijn Speedtouch 510 v4 is het verstandig de max gelijktijdige verbindingen op 150-200 te zetten. Standaard zet E Mule de upload op 80% van je verbinding en dat is echt teveel. Volgens de Help van E Mule is een upload van 10 KiloBytes/s genoeg om onbegrensde download te hebben.

Ik deel mijn internetverbinding en heb met de andere E Mule gebruiker het volgende gedaan: allebei de max aantal verbindingen op 75 en de upload op 10 KBytes/s. (2240/416 kbits/s verbinding).

Misschien dat de info wat aanknopingspunten geeft voor jouw situatie.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken naar die persoon die emule gebruikt, misschien is dit wel de oplossing, want ik gebruik eigenlijk alleen maar Mirc, Direct Connect en hoe erg ook af en toe kazaa en dan ben ik er wel... ik zal het eens doorgeven, misschien is dat het probleem wel...

en anders een andere router/modem :) en dan wel een goede :7

//edit: het lijkt er op dat emule de boosdoener is//

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 00:27 ]

Pagina: 1