Toon posts:

PC valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc valt sinds kort steeds uit. Eerst gebeurde het alleen wel eens als ik UT 2004 speelde maar inmiddels valt ie om de haverklap uit, iemand enig idee waar het aan ligt?

t gaat om een ASUS a7v8x-mx, AMD 1800+ met ATI Radeon 9200

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:20
Gezien dat UT2004 verhaal lijkt het op temps problemen. Hoe warm wordt het systeem :?

En post eens wat meer info ;)

[ Voor 17% gewijzigd door holoX op 03-10-2004 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan je mij vertellen hoe ik jou meer info kan verschaffen? Waar kan ik een log file vinden bv?

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen duidelijke reden wanneer of waarom ie uitvalt. Soms is het direct na het rebooten, soms gaat ie wat langer mee. Zoals net heb ik wat extra overbodige kaarten eruit gehaald zoals een oude mpeg en geluidskaart, ook heb ik de stof verwijderd. Het leek te helpen tot ik UT weer ging spelen, na 1 potje kapte ie ermee. Gister viel de pc konstant al uit bij het laden van een level. Nu heb ik ook de kap van de pc eraf, loopt op dit moment prima voor t eerst maar ik denk dat zodra ik UT weer even ga spelen hij er weer mee zal kappen.

Op dit moment zijn de temperaturen als volgt:

CPU: 53 c
Mobo: 31 c

Hoe kan ik zien hoever de temperatuur stijgt als ik een spel speel?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

Smarron

The bend

Heb je ook wat info van je volt-lijnen ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
- Zien de elco's er goed uit?
- Zit er een fan op je VGA kaart? Draait die nog goed?
- Wat voor voeding gebruik je?
- Is de machine geaard?
- Sins wanneer treedt het probleem precies op?

Verwijderd

Ik heb dat altijd als ik mijn FSB hoger zet, maar mijn voltage niet..

Verwijderd

voeding? :)

Verwijderd

Topicstarter
Voltages op dit moment:
+12V: 12.228
+5V: 4.784
+3.3V: 3.328
Vcore: 1.646

Wat is een elco? :s

Zit geen fan op video kaart, alleen een cool blok

KA Voeding ATX 300 watt FSP ultra ln

pc is geaard

Het probleem treed sinds gister op, toen is de kast wel verschoven. Het probleem met UT gebeurde al lang ervoor maar gebeurde zelden en eigenlijk nooit meer sinds ik de resolutie heb terug gezet van 1280x960 naar 1024x768

De fsb heb ik toen ik het mobo gekocht heb op 166 gezet, meer niet.

• Smarron

Smarron

The bend

Zet de vcore even wat hoger. Ik denk dat je cpu te weinig stroomt krijgt.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als jij een AMD Athlon 1800+ hebt, moet je FSB op 133 staan, niet op 166. 166 is vanaf de 2500+ pas van toepassing, alhoewel daarboven nog een paar uitzonderingen zitten (in ieder geval 1, nl. de 2600+, die is er ook nog in een 266MHz FSB geweest).

• Smarron

Smarron

The bend

BredeP schreef op 03 oktober 2004 @ 13:03:
Als jij een AMD Athlon 1800+ hebt, moet je FSB op 133 staan, niet op 166. 166 is vanaf de 2500+ pas van toepassing, alhoewel daarboven nog een paar uitzonderingen zitten (in ieder geval 1, nl. de 2600+, die is er ook nog in een 266MHz FSB geweest).
Als het een Tbred betreft kan het makkelijk, maar standaard hoort het inderdaad niet. 2 oplossingen dus. FSB omlaag of Vcore omhoog.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 12:58:
Voltages op dit moment:
+12V: 12.228
+5V: 4.784
+3.3V: 3.328
Vcore: 1.646

Wat is een elco? :s

Zit geen fan op video kaart, alleen een cool blok

KA Voeding ATX 300 watt FSP ultra ln

pc is geaard

Het probleem treed sinds gister op, toen is de kast wel verschoven. Het probleem met UT gebeurde al lang ervoor maar gebeurde zelden en eigenlijk nooit meer sinds ik de resolutie heb terug gezet van 1280x960 naar 1024x768

De fsb heb ik toen ik het mobo gekocht heb op 166 gezet, meer niet.
FSB normaal zetten. Dat als eerste.

Open je kast, kijk op je moederbord. Er staan van die dikke tonnetjes op. Dat zijn Elco's. Als daar prut uit komt of als ze bol staan, dan heb je de reden gevonden dat je moederbord onstabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry, bedoel ook de 2500+ en die draait op 1800mhz ;)

Verwijderd

Topicstarter
De voltages heb ik van asus probe vandaan, in de bios staat de vcore op 1.71. Moet deze nog hoger en zo ja, hoe kan ik dit wijzigen? Lijtk erop dat ik dit in de bios niet kan veranderen...

Verwijderd

Topicstarter
Heb weer geprobeerd UT te spelen, wederom bij het laden van een leven viel ie uit. Zo te zien was de temperatuur van de cpu op dat moment 57 graden...

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

hoi,
het kan zo zijn dat als je ut gaat spelen dat de temp boven de 70 grade uitkomt
en dan slaat hij uit(beveiliging tegen overhitten)
en de meesten asus bordjes lezen de socket temp uit en niet de cpu probe dus met het gevolg dat de temp wel een grade of 8 hoger kan liggen dan hij aan geeft

en zijn die temps van je cpu (53 grade in idle staan of onder load)
want dan is het bijna zeker dat je koeler niet goed is en je zegt zelf al waneer je dekast open zet dat het minder is.

1. je koeler is niet zwaar genoeg

2.de pasta is uitgedroogt (gebeurd welles met de staandaard pasta)

3. hij zit er niet goed op (niet goed er op gezet of bij verplaatsen scheef gaan zitten)

suc6 er mee

edit/
sluit eens snel af, en kijk eens in de bios naar je temps als deze maar een paar grade (1 of meer) boven de temp van asus probe komen dan weet je bijna zeker dat hij de sockte temp uit leest

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 03-10-2004 14:56 ]

Verwijderd

ik heb het ook gehad... effe een shitload aan koelers erbij gedaan en mijn 2600+ T-Bred loopt nu op 39 graden idle, 42 stressed

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op 03 oktober 2004 @ 14:52:
1. je koeler is niet zwaar genoeg

2.de pasta is uitgedroogt (gebeurd welles met de staandaard pasta)

3. hij zit er niet goed op (niet goed er op gezet of bij verplaatsen scheef gaan zitten)

suc6 er mee

edit/
sluit eens snel af, en kijk eens in de bios naar je temps als deze maar een paar grade (1 of meer) boven de temp van asus probe komen dan weet je bijna zeker dat hij de sockte temp uit leest
Temp is t zelfde in bios, denk dat het dan aan de pasta ligt want die ziet er wel ietswat vreemd uit.. Koeler is goed iig, heb expres een dure gekocht destijds. Ik morgen even wat nieuwe pasta halen. Ik laat jullie de uitkomst weten, bedankt voor de hulp tot nu toe!
Pagina: 1