Toon posts:

Computer boot niet meer (per ongeluk te ver geklokt)

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Staat een beetje dom ik weet het maar mijn moederbord (AOpen MX4B) ondersteund dus tot 2,4 Ghz maar ik had het per ongeluk op 2,6 gezet met een typ fout, nou boot de computer niet meer.

Nou had ik al de manual op internet opgezocht want die zat er niet bij en de search gebruikt dan krijg ik wel een aantal topics over mijn moederbord maar niet over mijn probleem. Nou stond er in de manual dat ik de AC power er af moest halen dan de ATX connector en dan een jumperje onderaan me moederbord een paar tellen op het 2e en 3e pinnentje moest zetten, dan weer terug naar 1 en 2, ATX connector er weer op, AC power terug en hij zou het weer moeten doen.

Maar hij doet het dus niet, als ik hem aanzet gaat ie piepen dan weer stil dan weer piepen (een lange toon). Als het niet duidelijk is zal ik het op een andere manier proberen uit te leggen.

Alvast bedankt voor de moeite.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

ATX stekkers eruit. Powerknop 20 seconden indrukken. Bios batterij eruit. De pootjes van de batterijhouder (dus _niet_ van de batterij) kortsluiten, batterij erin en bios is gegarandeerd gereset :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Atlas op 03-10-2004 12:01 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Verwijderd

Je kan het volgende proberen:

Power van je PC afhalen, bios batterij verwijderen, daarna voor de zekerheid je power-knop paar seconden indrukken...batterij terugplaatsen. Als je nu de pc inschakeld zouden alle bios-instellingen weer op default moeten staan.
Suc6!

damn....atlas!! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties alvast, ik ga het ondertussen even proberen. :)

Edit: Thnx mensen hij doet het weer, ik weet niet wat er met dit topic moet gebeuren het zal wel gesloten worden? Misschien hebben andere mensen er nog wat aan. Heel erg bedankt iig. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 12:16 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat ook wel eens wil helpen is opstarten met de HOME toets ingedrukt. Veel mobos/biossen booten dan met standaard instellingen. Scheelt je weer een kast openmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Zal het onthouden voor de volgende keer. :P

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
superduper schreef op 03 oktober 2004 @ 12:25:
Wat ook wel eens wil helpen is opstarten met de HOME toets ingedrukt. Veel mobos/biossen booten dan met standaard instellingen. Scheelt je weer een kast openmaken.
Was geloof ik toch de INSERT toets ;)

301SQN

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
GeforceDDQ schreef op 03 oktober 2004 @ 12:37:
[...]

Was geloof ik toch de INSERT toets ;)
Bij AOpen is het toch echt de Home toets. Lees het manual er maar op na... :|

Verwijderd

Topicstarter
Umh ik post het hier maar even achteraan, me pc doet het dus weer maar ik krijg geen geluid, ik kan niks van geluid instellen in windows via configuratie scherm --> geluiden en audio apparaten, dus ik terug naar de bios, staat er bij AC 97 Audio: Auto of Disable, hij staat dus op auto en zou het moeten doen dan, maar ik krijg geen geluid...

Edit: Ik weet niet hoe dat komt maar als ie op 2,0 Ghz staat doet het geluid het wel maar met 2,4 Ghz niet. :? Terwijl het geluid het eerst wel deed met 2,4 Ghz. :/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 13:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 13:47:
Umh ik post het hier maar even achteraan, me pc doet het dus weer maar ik krijg geen geluid, ik kan niks van geluid instellen in windows via configuratie scherm --> geluiden en audio apparaten, dus ik terug naar de bios, staat er bij AC 97 Audio: Auto of Disable, hij staat dus op auto en zou het moeten doen dan, maar ik krijg geen geluid...

Edit: Ik weet niet hoe dat komt maar als ie op 2,0 Ghz staat doet het geluid het wel maar met 2,4 Ghz niet. :? Terwijl het geluid het eerst wel deed met 2,4 Ghz. :/
Zoeken naar nieuwe hardware. Waarschijnlijk zal windows dan je geluidskaart weer vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, die werkt niet had ik al geprobeert, ook de drivers opnieuw installeren werkt niet.

Edit: Misschien een domme vraag maar kan dat aan een nieuwe ccfl liggen? Het geluid doet het trouwens wel op 2,2 Ghz verder niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 17:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 14:20:
Nope, die werkt niet had ik al geprobeert, ook de drivers opnieuw installeren werkt niet.

Edit: Misschien een domme vraag maar kan dat aan een nieuwe ccfl liggen? Het geluid doet het trouwens wel op 2,2 Ghz verder niet.
Wat voor processor heb je eigenlijk? Plaats je volledige specs even.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 20:14 ]

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb dit nu ook bij een oude computer, maar ik weet niet hoe mijn bios batterij eruit ziet :o . Is het dat ding met VIA eropof zo'n soort horlogebatterij of anders??

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Blue_Fear schreef op 03 oktober 2004 @ 21:28:
Ik heb dit nu ook bij een oude computer, maar ik weet niet hoe mijn bios batterij eruit ziet :o . Is het dat ding met VIA eropof zo'n soort horlogebatterij of anders??
het is een platte knoopbatterij die lijkt idd wel op een horlogebatterij, het is iig niets met via erop :)

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ah het is dus dat ding waarop staat KTS Lithium battery ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Blue_Fear op 03-10-2004 21:58 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Okay, het gaat nu wel érg offtopic voor een topic waarop het antwoord in de eerste plaats al met de FAQ en search te vinden was :P

En Mastahb, dit topic komt gewoon weer terug in de search output van iemand die zoekt naar een oplossing voor hetzelfde probleem, niks aan de hand dus :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.