• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 23:47

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Canon heeft de opvolger van de betaalbare EOS 300v geïntroduceerd.
Canon EOS 300x:
The EOS 300X succeeds the EOS 300V; Europe’s best selling analogue SLR camera for 15 consecutive months[1]. This launch confirms Canon’s commitment to film SLR photographers", said Malcolm Hills, Head of Canon Consumer Imaging in the UK and Ireland. “Film continues to be the medium of choice for many photographers, who deserve the latest and best that technology has to offer.
New lens
The EF 28-90mm f/4-5.6 III is a lightweight, compact standard zoom lens, developed as a best match for the EOS 300X. Designed to synchronise perfectly with the camera’s auto focus algorithms, the camera/lens combination is capable of exceptionally fast auto focus. It also passes distance information back to the camera for use by the E-TTL II flash metering. Using only lead-free glass, the lens incorporates an aspherical element for high corner-to-corner resolution throughout the entire zoom range. When kitted with the EOS 300X, the lens is available in an attractive silver finish to match that of the EOS 300X body. A black version will be available when sold separately.
Bron: http://www.ephotozine.com/news/fullnews.cfm?NewsID=1711

Afbeeldingslocatie: http://pcdealer.acsp.nl/plaatjes/Canon_EOS_300x.gif

Afbeeldingslocatie: http://pcdealer.acsp.nl/plaatjes/Canon_EOS_300X.jpg

Specs:Canon EOS 300xCanon EOS 300v
Afbeeldingslocatie: http://pcdealer.acsp.nl/plaatjes/Canon_EOS_300x.gifAfbeeldingslocatie: http://pcdealer.acsp.nl/plaatjes/Canon_EOS_300v.gif
Shutter :Vertical-travel focal plane shutter with all speeds electronically controlledVertical-travel focal plane shutter with all speeds electronically controlled
Viewfinder :Eye-level mirror pentaprismEye-level mirror pentaprism
Viewfinder information :Displayed within image area:
- AF points (with superimposed display)Displayed via 7 segment LCD digit and character display
- Shutter speed,Aperture value
- FEL indicator
- AE lock,FE lock
- Exposure level scale
- Exposure compensation amount
- Manual exposure level
- AEB level
- Red-eye reduction lamp ON indicator
- 'Flash ready' indicator
- Out of flash working distance warning
- High speed sync.Indicator
- Focus confirmation light
Displayed within image area:
- AF points (with superimposed display)Displayed via 7 segment LCD digit and character display
- Shutter speed,Aperture value
- FEL indicator
- AE lock,FE lock
- Exposure level scale
- Exposure compensation amount
- Manual exposure level
- AEB level
- Red-eye reduction lamp ON indicator
- 'Flash ready' indicator
- Out of flash working distance warning
- High speed sync.Indicator
- Focus confirmation light
Metering system :E-TTL II full aperture metering:
- 35-zone evaluative metering
- Partial metering (9.5%)
- Centre-weighted average metering
TTL full aperture metering:
- 35-zone evaluative metering
- Partial metering (9.5%)
- Centre-weighted average metering
Filmspeed range :ISO 25-5000 by DX/ISO 6-6400 manuallyISO 25-5000 by DX/ISO 6-6400 manually
Metering sensitivity (ISO 100 with 1.4) :EV 1-20EV 1-20
Exposure correction :+or -3 stops in 1/2 step increments+or -2 stops in 1/2 step increments
Exposure modes :- Intelligent program AE
- Shutter priority AE
- Aperture priority AE
- Automatic Depth-of-field AE
- Full Auto
- Programmed Image Control AE
- Manual
- E-TTL II autoflash program AE
- A-TTL autoflash program AE
- TTL autoflash program AE
- Intelligent program AE
- Shutter priority AE
- Aperture priority AE
- Automatic Depth-of-field AE
- Full Auto
- Programmed Image Control AE
- Manual
- E-TTL autoflash program AE
- A-TTL autoflash program AE
- TTL autoflash program AE
Focusing screens :New laser-matte screen with focusing pointsNew laser-matte screen with focusing points
Flash AE :A-TTL and TTL Programme Flash AE with specified Canon Speedlites.
E-TTL II (with EX Speedlites and built-in flash)
A-TTL and TTL Programme Flash AE with specified Canon Speedlites.
E-TTL (only with EX Speedlites)
Maximum X-Flash Synchronization :1/125 sec.1/90 sec.
Multiple exposure :Up to 9 exposuresUp to 9 exposures
Autofocus :7-point AF via TTL-CT-SIR (Secondary Image Registration) using wide area 7-point Auto Focus with CMOS sensor. One-shot AF /AI Servo AF /AI Focus AF. Manual focusing possible7-point AF via TTL-CT-SIR (Secondary Image Registration) using wide area 7-point Auto Focus with CMOS sensor. One-shot AF /AI Servo AF /AI Focus AF. Manual focusing possible
Film loading :Automatic pre-wind systemAutomatic pre-wind system
Film transport (max. shooting speed) :Single and continuous 3 fpsSingle and continuous 2.5 fps
Special features :- 7-point AF
- Fast AF speed
- AF points with superimposed display
- High speed film advance
- Large LCD panel
- Dioptric adjustment (-2.5 to +0.5 dpt)
- User settable film advance mode
- LCD panel illumination
- Built-in flash disable mode
- Improved evaluative metering algorithm for better metering of backlit scenes
- Silent film transport
- Built-in flash (Guide Number 13)
- Safety shutter release lock
- 6 custom functions
- cross key dial on back
- 7-point AF
- Fast AF speed
- AF points with superimposed display
- High speed film advance
- Large LCD panel
- Dioptric adjustment (-2.5 to +0.5 dpt)
- User settable film advance mode
- LCD panel illumination
- Built-in flash disable mode
- Improved evaluative metering algorithm for better metering of backlit scenes
- Silent film transport
- Built-in flash (Guide Number 12)
Shutter speeds :30 sec.-1/4000 sec.+B,X-sync at 1/125 sec.30 sec.-1/2000 sec.+B,X-sync at 1/90 sec.
Power source :2 x CR22 x CR2
Display :In the viewfinder and LCD display panelIn the viewfinder and LCD display panel
Self-timer :Electronically controlled with a 2 sec or 10 sec. delayElectronically controlled with a 10 sec.delay
Body dimensions (W x H x D) :130 x 90 x 64 mm130 x 88 x 64 mm
Weight (body only) :365 g365 g
Links :
- Canon Europe

- Canon Europe

Nieuwsberichten:
Canon replace EOS 300V with EOS 300X - 23 Aug 2004

Ik zag op dit forum een melding dat er een nieuwe EOS 300 in zicht was. Dus ik met mijn vriendin naar Cityfoto Eindhoven om daarover te informeren. Komt deze maand binnen en heb hem vast gereserveerd met 28-90 kit lens. Ik word gebeld wanneer het binnen is. De prijs is EUR 319,00. Net zoals de huidige 300v kit.

[ Voor 162% gewijzigd door PcDealer op 05-10-2004 12:49 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Even mierenneuken: zo legendarisch is de 300v niet. Die is relatief kort op de markt geweest. Misschien dat de 300 legendarischer is, maar als je het echt legendarisch wilt hebben dan moet je meer richting de MF body's denk ik.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 19:10:
Even mierenneuken: zo legendarisch is de 300v niet. Die is relatief kort op de markt geweest. Misschien dat de 300 legendarischer is, maar als je het echt legendarisch wilt hebben dan moet je meer richting de MF body's denk ik.
Je hebt gelijk. Maar zoals de 300d, heeft ie wel een breed publiek lekker gemaakt voor fotografie. :)

Verwijderd

Vrijwel geen wijziging, alleen E-TTL II is enigszins interessant.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 23:39:
Vrijwel geen wijziging, alleen E-TTL II is enigszins interessant.
Shutter speed, maximaal 3FPS, vind ik wel interessant :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, 3fps tegen 2,5fps is niet bijzonder, 1/4000e heb je ook zelden nodig, maar je hebt gelijk: da's een echte verbetering.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

1/4000e? Wanneer gebruik je dat in vredesnaam? Dan sta je met wagenwijd geopend diafragma op ISO1600 te schieten op klaarlichte dag (bij wijze van spreken dan he :)).

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 09:45
Voor die 320 euro kun je ook een tweedehands eos 30 kopen met 28-105/3,5-4,5. Dat zou ik liever doen.
Het nut van een nieuwe analoge camera kopen is me niet helemaal duidelijk... zeker niet nu de prijzen van tweedehands toestellen zo laag staan.

Tomorrow is often the busiest day of the week

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik weet zeker dat ik tenminste een jaar kan fotograferen (garantie). :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoeveel megapixel is 'ie? Of hebben we vanaf vandaag ook analoge camera;s op GoT?

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
PcDealer schreef op 07 oktober 2004 @ 09:24:
Ik weet zeker dat ik tenminste een jaar kan fotograferen (garantie). :)
Dan zou ik een 300v in de uitverkoop scoren en kijken of je met het geld dat je overhoud een betere (evt 2ehands) lens kan kopen.
Ik heb het idee dat ze deze cam puur uit marketing overwegingen uitbrengen want die nieuwe features stellen imo geen drol voor. :/

De meeste winkels geven op 2ehands gear trouwens ook gewoon een aantal maanden garantie, dus dat hoeft geen bezwaar te zijn om 2ehands te kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Charly op 07-10-2004 09:39 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op 07 oktober 2004 @ 09:27:
Hoeveel megapixel is 'ie? Of hebben we vanaf vandaag ook analoge camera;s op GoT?
Je bedoelt hoeveel korrels? Het is een analoge camera :)
Kijk maar eens goed, er lopen al langer topics over analoge camera's.
Naast kitlens, neem ik er wel een 2nd hand zoomlens bij.

[ Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 07-10-2004 10:39 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

Pelle

🚴‍♂️

Ecteinascidin schreef op 07 oktober 2004 @ 09:27:
Ja, het forum heet niet 'Digitale fotografie' maar 'Fotografie' ;)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:28

bonzz.netninja

Niente baffi

mm canon, Ik heb een gevoel bij canon altijd dat de helft van canon gebaseerd is op onderbuik gevoel. Iedereen moet en zal maar een canon hebben, terwijl het verre van geweldig is, imho....

365 g weet ook net niets, ik wil gewicht ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bonzz.netninja op 07-10-2004 11:26 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

bonzz.netninja schreef op 07 oktober 2004 @ 11:25:
mm canon, Ik heb een gevoel bij canon altijd dat de helft van canon gebaseerd is op onderbuik gevoel. Iedereen moet en zal maar een canon hebben, terwijl het verre van geweldig is, imho....
Dus iedereen die een Canon heeft is gek?

Kansloze rant IMO die je nu spuit, kijk eens naar de prijs van dit beestje. Feit is gewoon dat Canon goede apparatuur maakt anders zouden pro's er echt niet mee werken...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik ken genoeg mensen die zweren bij Nikon. Nou en :?
Mijn vriendin moet er ook mee werken in Auto mode.

[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 07-10-2004 12:27 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:28

bonzz.netninja

Niente baffi

Beaves schreef op 07 oktober 2004 @ 11:35:
[...]

Dus iedereen die een Canon heeft is gek?

Kansloze rant IMO die je nu spuit, kijk eens naar de prijs van dit beestje. Feit is gewoon dat Canon goede apparatuur maakt anders zouden pro's er echt niet mee werken...
ik bedoel meer te zeggen dat er in mijn beleving veel mensen puur en alleen naar canon kijken, zonder om zich heen te kijken. Dat krijg je als je een van de grotere spelers in de markt bent. Met het uitbrengen van deze 2 modellen heb ik het gevoel alsof het vooral gericht is op het opnieuw vestigen van de naam in de bladen, maar nieuwe features of ook maar iets indrukwekends kan ik niet vinden in de specs.

Gewicht verhaal is uiteraard persoonlijk, idem met mijn mening over canon...... Dat kun je kansloos (echt wtf....) noemen, je kunt het ook gewoon een mening noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 07-10-2004 12:32 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

bonzz.netninja schreef op 07 oktober 2004 @ 12:31:
Gewicht verhaal is uiteraard persoonlijk, idem met mijn mening over canon...... Dat kun je kansloos (echt wtf....) noemen, je kunt het ook gewoon een mening noemen.
Je noemde zoals ik het las Canon camera's "verre van geweldig", dat vond ik een rant. Ook als je het over de 300x hebt vind ik het een beetje een rare statement, de camera is misshien niet geweldig maar verwacht je dan niet te veel van een instap camera?

[ Voor 3% gewijzigd door Beaves op 07-10-2004 12:42 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Het gaat erom dat het als opvolger van de 300v in de markt wordt gezet terwijl het hooguit een kleine evolutie ervan is. Zoals gezegd, de verbeteringen zijn echt marginaal.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01

Een camera kopen is zowiso het grootste deel onderbuikgevoel (Dat zie je al wel weer aan de reacties als mensen zich op 'hun' merk aangevallen voelen :/ ) Er zijn verschillende merken die prima cams maken en de specs die er echt toe doen schelen over het algemeen ook nauwelijks volgens mij.

... Maar daar ging het niet om.
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:23:
Het gaat erom dat het als opvolger van de 300v in de markt wordt gezet terwijl het hooguit een kleine evolutie ervan is. Zoals gezegd, de verbeteringen zijn echt marginaal.
Inderdaad marginaal en voor de doelgroep van deze cam (beginnners) niet of nauwelijks relevant. Pure marketing imo.

[ Voor 3% gewijzigd door Charly op 07-10-2004 15:04 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Nou mensen, ik heb hem binnen! Sinds gisteren de uiterst trotse bezitter.
Bij City Foto Eindhoven speciaal voor mij besteld.

- EOS 300x, 28-90 III, EUR 299,00 (bestelling), staat voor EUR 319,00 in de winkel
- BP-220, EUR 49,00 (twee na laatste van voorraad)
- Canon tas, EUR 20,00
- Fuji Superia 3x36, ISO 200 EUR 9,90.

Film inleggen gaat erg makkelijk en spoelt snel door naar 1 van 36. Lens gaat in één klik vast, (ben lang schroeven gewend). AF is erg lekker, had ik voorheen niet. Tot nog toe alleen de volautomatische stand gebruikt en sinds gisteren al 50 shots gemaakt. Vandaag ga ik ze wegbrengen.

Camera is erg licht en ziet er strak uit, kleurstelling is zeer modern. Flitser die automatisch opklapt is ook fijn. Of de rode ogen reductie werkt, weet ik binnenkort.

Volgende rol met de handmatige functies spelen en proberen te vergelijken met de eerste rollen.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 09-03-2005 11:25 ]

Pagina: 1