Waar blijven de 'echte' hi-res trailers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 17:06

GG85

.......

Topicstarter
Waar ik me al een poosje aan iriteer is de vaak ronduit slechte beeldkwaliteit van gametrailers.
Een half uurtje geleden bijvoorbeeld nog: Ik download vol verwachting de hi-res versie van de nieuwste trailer van Battle for Middle Earth en wat krijg ik tezien!? Een filmpje met crappy compressie en een resolutie van 320x240! Zo kun je toch geen spel promoten! Het ziet er gewoon niet uit.

De enige trailers die ik tot nu toe echt goed vond waren de Half-Life 2 trailers in Bink formaat waar je tenminste in echt hoge kwaiteit van het spel kon genieten.
En ook van Warcraft 3 heb ik een filmpje gezien die m'n bek op m'n knieen liet vallen maar dat was het volgens mij wel zo'n beetje.

Wat ik dus niet snap is dat de game industrie zoveel werk van z'n games maakt en ze dan (in mijn ogen) zo 'goedkoop' promoten!?

offtopic:
Oh ja, voel je vrij om het tegendeel te bewijzen met wat kwijlbaar tegenbewijs :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Tsja, ik denk dat de grote game-boeren wat krenterig zijn met hun bandbreedte?
Dit soort trailers worden namelijk helemaal grijsgedownload, en dan maakt het nogal veel uit of zo'n filmpje 5MB of 50MB groot is :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Hi-res trailers zijn vrij groot in MB, en erg populair. Daarom kan niet elke developer of publisher zomaar een gigantische trailer op het web zetten zonder terabyte's aan extra dataverkeer te genereren :).

Maar ik denk dat in de toekomst wel wat meer HDTV trailer komen. Je kan er een paar hier vinden. Tot nu toe is True Crime de enige game-trailer, maar ik verwacht dat binnen 5 jaar veel meer developers/publishers op deze manier hun trailers zullen verspreiden.

Let wel op, HDTV is _heel_ zwaar voor je computer en als je het allemaal soepel wilt bekijken heb je een beest van een bak nodig (zie de System Requirements)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Wat ik trouwens wel een interessant discussiepunt vind: Waarom gebruiken die gamedevelopers eigenlijk geen technieken als BitTorrent, die hier speciaal voor zijn bedacht?

Met andere woorden: Je zet zelf wat machines op die de trailer aanbieden via BitTorrent, en plaatst vervolgens alleen maar torrent files op je website.
Op die manier ontloop je volgens mij voor een groot deel het probleem van excessief dataverkeer :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:51
het bandbreedte probleem kan toch gedeeltelijk worden opgelost door systemen als bittorrent op grote schaal te gaan gebruiken. 3dgamers gebruikt het ook al een hele tijd volgens mij toch met tevredenheid.

[ Voor 25% gewijzigd door Webgnome op 03-10-2004 11:34 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:24
Inderdaad. BitTorrent heeft zich al lang bewezen als een uitermate goedkope manier om grote en populaire bestanden gemakkelijk te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50
Bittorent wordt al vrij intensief gebruikt hoor. Die groei zal ook als maar doorgaan zie bijvoorbeeld hier http://www.cachelogic.com/research/slide1.php Bittorrent is een van de allergrootste traffic veroorzaker op internet.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:51
maar met als 'voordeel' dat de traffic zich verdeelt over (in het gunstige geval) veel peers. En niet alleen een x aantal mirrors

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Inderdaad, Blizzard gebruikt bijvoorbeeld *.torrents om de World of Warcraft beta te verspreiden. Maar ik denk niet dat BitTorrent inmiddels zo populair is dat elke leek het kan gebruiken of meteen begrijpt wat het precies inhoudt.

FileFront bied naast de standaard HTTP-download al enige tijd *.torrents als anternatief voor grote downloads.
Pagina: 1