een treffende spreuk
Het probleem is dat de moederplank over het algemeen niet zo hoog wil.
De vraag is of de EV6 bus dit trekt. Dit is nog niet veel mensen gelukt. Als je dan nog ramspeed op fsb+PCIclock zet zit je op 166mhz geheugenspeed
.
Ik zou alleen wel ff oppassen met je PCI en AGP snelheden. Is niet zo leuk om een videokaart te frituren.
[edit2]
ff wat weggehaald, want ik zat uit mijn nek te lullen.
[/edit2]
Ik zou alleen wel ff oppassen met je PCI en AGP snelheden. Is niet zo leuk om een videokaart te frituren.
edit:
Femme, hij heeft het over een KT133a plank
Femme, hij heeft het over een KT133a plank
[edit2]
ff wat weggehaald, want ik zat uit mijn nek te lullen.
[/edit2]
is er idd nog niet maar is het dus de moeite van het wachten waard?? (abit kt7a raid
)
een treffende spreuk
kun je beter op de 760 wachten... performancewinst van de KT133a tov KT133 is maar 3% ofzo.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Volgens mij moet ik hier toch maar ff wat dingen duidelijk maken.
De meeste eerste en tweede generatie athlons hebben een KX133 of KT133 chipset op het moederbord. Deze twee gebruiken allebei een Alpha EV6 bus op 100 MHz. Het is altijd duidelijk geweest dat deze bus zichzelf niet graag laat overklokken. 110 MHz is al een hoge snelheid, en het probleem zit waarschijnlijk niet alleen in de bus, maar ook in de chipset zelf.
De KT133A heeft daarentegen een EV6 bus op 133 MHz en ondersteund de 3e generatie Athlons (2e generatie TB) Ik weet niet of hiermee al veel getest is, maar ik verwacht dat ook deze bus niet veel hoger geklokt kan worden.
Wat natuurlijk wel leuk is, is het overklokken van een 100Mhz TB naar 133 MHz. Tot nu toe is dat met een aantal gelukt, en met een aantal niet. Op zich moet het goed kunnen, want aan de architectuur van de Athlon en Duron is weinig veranderd. Verder is gebleken dat het opkrikken van de bus een veel grote boost geeft dan DDR geheugen. Een KT133A is bijna net zo snel als een AMD 760 met DDR en 133 MHz bus
Over de cache van de processor hoef je je btw niet druk te maken. De eerste generatie Slot A Athlons had nog off-die cache, wat maximaal op 400 Mhz wilde draaien. AMD ging echter niet hoger dan 350. Met een GFD kon je wel die diveder veranderen, zodat de core harder kon. Probleem bij de snelle Athlons was alleen dat de cache te traag werd.
Daarom heeft de tweede generatie full-speed on-die cache, wat op dezelfde snelheid als de processor draait.
Ff alles kort in een tabel:
Generatie: Bussnelheid: Chipset: Cache:
1e Slot A 100 MHz KX133/AMD750 max 350MHz
2e Socket A 100 MHz KT133/AMD750 Proc. snelheid
3e Socket A 133 MHz KT133A/AMD760 Proc. snelheid
De meeste eerste en tweede generatie athlons hebben een KX133 of KT133 chipset op het moederbord. Deze twee gebruiken allebei een Alpha EV6 bus op 100 MHz. Het is altijd duidelijk geweest dat deze bus zichzelf niet graag laat overklokken. 110 MHz is al een hoge snelheid, en het probleem zit waarschijnlijk niet alleen in de bus, maar ook in de chipset zelf.
De KT133A heeft daarentegen een EV6 bus op 133 MHz en ondersteund de 3e generatie Athlons (2e generatie TB) Ik weet niet of hiermee al veel getest is, maar ik verwacht dat ook deze bus niet veel hoger geklokt kan worden.
Wat natuurlijk wel leuk is, is het overklokken van een 100Mhz TB naar 133 MHz. Tot nu toe is dat met een aantal gelukt, en met een aantal niet. Op zich moet het goed kunnen, want aan de architectuur van de Athlon en Duron is weinig veranderd. Verder is gebleken dat het opkrikken van de bus een veel grote boost geeft dan DDR geheugen. Een KT133A is bijna net zo snel als een AMD 760 met DDR en 133 MHz bus
Over de cache van de processor hoef je je btw niet druk te maken. De eerste generatie Slot A Athlons had nog off-die cache, wat maximaal op 400 Mhz wilde draaien. AMD ging echter niet hoger dan 350. Met een GFD kon je wel die diveder veranderen, zodat de core harder kon. Probleem bij de snelle Athlons was alleen dat de cache te traag werd.
Daarom heeft de tweede generatie full-speed on-die cache, wat op dezelfde snelheid als de processor draait.
Ff alles kort in een tabel:
Generatie: Bussnelheid: Chipset: Cache:
1e Slot A 100 MHz KX133/AMD750 max 350MHz
2e Socket A 100 MHz KT133/AMD750 Proc. snelheid
3e Socket A 133 MHz KT133A/AMD760 Proc. snelheid
Haha sorry maar wat een bull wordt hier verkondigd zeg
(L2 op 266MHz
, verschil tussen KT133a en KT133 is minder dan tussen de 760 en de KT133a
, KT133a haalt geen 133MHz
) . De vraag is dus of een T-Bird 1ste generatie (100MHz DDR FSB) draait met een lagere multiplier dadelijk op een KT133a bord met een 133MHz DDR FSB. Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet. De 1ste en 2de generatie T-Birds zijn volgens mij identiek op de multiplier na, dus als je de multiplier van de 1GHz 1ste generatie op 7.5 zou zetten zou het moeten werken ... hopelijk hebben ze geen vervelende truucjes uitgehaald waardoor het op een of andere manier niet zou kunnen ...
(L2 op 266MHz
Pagina: 1