Toon posts:

amd 2,2 ghz 333fsb + amd asus a7v400-mx

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd 2,2 ghz 333fsb en een moederbord amd asus a7v400-mx.

Mijn probleem:

Ik snap er niks van ik heb de dsw switches. Ik heb ze nu op 166,67 staan maar ik wil ze op 200 zetten maar dan start hij niet dan niet op...
Nu, staat mijn processor op het 1,49 GhZ en het moet 2.2 zijn waarom krijg ik dat niet voor elkaar moet ik nog meer om zetten ??

Wat doe ik fout.

Alvast super bedankt!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je wel een 2.2GHZ cpu, of is het een 2200+?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:36
Je moet je multiplier aanpassen en niet je FSB...
Je processor is gemaakt om op een fsb van 166 (dus 333 DDR) te draaien, niet op 200 :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dupje schreef op 03 oktober 2004 @ 11:01:
Je processor is gemaakt om op een fsb van 166 (dus 333 DDR) te draaien, niet op 200 :)
MP is locked in de meeste gevallen, dus dat zal het niet zijn (tenzij hij een mobile heeft).

Maar er is helemaal geen K7 met een FSB van 333 die op precies 2200Mhz loopt, dus vraag me af wat voor een proc hij heeft.

Verwijderd

Lees onderstaande topics eens door. Het zal zowel jouw als ons probleem oplossen.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
PMG Beleid
(Ons probleem is de topicstart btw.)

Verwijderd

Topicstarter
Dupje schreef op 03 oktober 2004 @ 11:01:
oke, de fsb staat goed maar de multiplier waar kan ik die instelle ??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 11:08:
[...]

oke, de fsb staat goed maar de multiplier waar kan ik die instelle ??
In de bios.

Maar vertel eerst eens WAT voor een proc je hebt, want misschien kun jij je MP wel helemaal niet veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 03 oktober 2004 @ 11:09:
[...]

In de bios.

Maar vertel eerst eens WAT voor een proc je hebt, want misschien kun jij je MP wel helemaal niet veranderen.
amd 2200+ 333fsb

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan moet die dus niet op 2200Mhz lopen, maar op de 1800Mhz (ofwel 13.5*133)

een 2200+ kan geen standaard FSB van 166 hebben, maar is 133.

Dus zoek aub eerst eens uit wat er precies inzit, want wat je zegt klopt toch niet helemaal als ik ze vergelijk met de procs op balusc.xs4all.nl

Verwijderd

Volgens mij loopt een AMD 2200+ Sempron gewoon op 9*166=1.49GHz. Bij AMD werkt men niet met een snelheidsaanduiding in MHz-en of GHz-en, maar met een performance rating. Vandaar dat jouw CPU niet op 2.2GHz, maar op 1.49GHz loopt. De prestaties zijn vaak gelijk of beter dan Intel met een 2.2GHz CPU.
De Sempron-core heeft standaard een gelockte multiplier, dus daar kun je niks aan veranderen. Als je wil overclocken, moet je dus met de FSB gaan werken. In je BIOS zit vaak een optie om deze handmatig in te stellen. Verhoog de FSB in kleine stappen van max 3MHz en test of de PC stabiel is. De rest van dit verhaal is ook na te lezen in Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat doe ik fout
Je hebt je niet in de specs/werking/handleiding verdiept :) Check eens o.a. de FAQ van dit subforum onder "Voor hoeveel echte MHz'en staan de Model Ratings?".

Basic stuff, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.