Windows Beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 16:34
Hallo, ik zit met een probleem... Gister heb ik een nieuwe hardeschijf gekocht, deze in me computer gezet en daar windows xp op geinstalleerd. De oude hardeschijf met dus windows xp er ook op heb ik ingebouwd in een externe hardeschijf behuizing.

Tot zover ging alles goed, toen ben ik dus begonnen met bestanden wissen zoals de Windows map en de Program Files. Er staan alleen nog wat belangrijke bestanden in de map van mijn account, onder Documents And Settings. Maar die map kom ik nog wel in maar als ik vervolgens wil gaan naar Mijn Documenten zegt me computer dat de map niet toegankelijk is en Acces Denied...

Er stond idd een wachtwoord op ik weet niet of dit er mee te maken heeft.. Het wachtwoord weet ik ook nog dus als je dat ergens zou kunnen invoeren zou dat ook genoeg zijn..

Alvast bedankt,
Ralph

Verwijderd

je partitie was als NTFS geformatteerd neem ik aan?

De manier om er dan nog bij te kunnen komen is via een bootable linux cd volgens mij. Of een bootable cd die speciaal voor zulk soort gevallen gemaakt is.

Verwijderd

Zie ook de Windows Operated Systems - FAQ.

Wat je moet doen is jezelf eigenaar maken van deze map, en alle rechten geven.
Ik kan dat hier helemaal uit gaan leggen, maar Microsoft kan dat zelf veel beter, in deze knowledge-base :)

Wanneer je de bestanden met een encryptie hebt beveiligd, en de sleutel niet meer hebt, dan is er geen manier om ze (legaal) nog terug te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 10:41 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Laat ik het het zo zeggen .. ik hoop voor jou dat je je eigen documenten niet encrypt hebt anders kan je er naar fluiten. Je kan alleen bij die bestanden vanaf orginele install waarin je ingelogt bent met het juiste w8woord. Aangezien dat je je orginele install al gesloopt hebt...

De encryptie zet windows vrij onopvallend aan... "Wilt u deze bestanden beschermen dat u alleen toegang hebt?". XP maakt dan een random ID aan die samen met de username en het wachtwoord de encryptie sleutel maakt.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 16:34
Idd te snel me vraag gesteld had al tijdje zitten zoeken maar kon niks vinden totdat ik deze link kreeg ;)

Windows Operated Systems - FAQ

Daar staat dus vervolgens op Microsoft site heel duidelijk uitgelegt hoe het allemaal weer goed komt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Woei, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif zijn handige dingen _o_

Oftewel, dit kan wel dicht: check de volgende keer ajb ook de FAQ's van de gerelateerde subfora. Scheelt je veel tijd ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.