Toon posts:

wat mot ik met een 486 100 mhz???

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een webserver zal wel niet lukken of wel???
btw
ik weet niet hoeveel ram ik heb moet ik nog ff ergens in oude dozen kijken:)
kan ik er iets mee??

Verwijderd

Webserver moet lukken, of als proxy om je netwerk op kabel aan te sluiten. Hoeveel ram? zoveel mogelijk!

Verwijderd

Ik heb een 486-dx2 als internet verdeel machinetje en dat werkt prima, sterker nog hij staat 99,9% uit zijn vituele neus te eten. Draait ook ftp, www, mysql, smtp en pop3 op en dat allemaal met wel 21Mb ram :) Als ik niets bijzonders doe dan hou ik nog precies 700kb ram over, dus ietsje meer ram zou geen kwaad kunnen. Het installeren van linux duurt wel ff lang (hdd's kunnen maximaal 300kb/s) maar als je hem daarna voor de komende maanden ergens in een donkere hoek zet, werkt het goed. Ondanks dat het zo'n ouwe bak is. Succes, want er moet wat leuks (misschien zelfs wel uitdagends) van te maken zijn!

Verwijderd

Topicstarter
ok lijkt me kewl...
een cs server zal niet lukken denk ik....:)

Verwijderd

denk er wel om dat je er genoeg ram in hebt,
8 mb _kan_ maar dat wil je niet, toch minstens 16 mb om het allemaal een beetje normaal draaiend te krijgen.

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 17:26 schreef jorus-aap het volgende:
denk er wel om dat je er genoeg ram in hebt,
8 mb _kan_ maar dat wil je niet, toch minstens 16 mb om het allemaal een beetje normaal draaiend te krijgen.
Ik heb een 486 met 8 mb en die loopt gewoon hardstikke smooth. Alleen met al die pauper distro's van tegenwoordig wil dat niet (die installen vaak niet eens met 8 mb ram!)

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik heb hier nog een (IBM >:)) 486dx2 66 MHz met 400MB hd en 24 MB inten geheugen 32x cdrom en 14" monitor. Iemand interesse?

(nee, er zitten geen mca sloten in)

Pak je rust!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Ik heb 2 Compraqs 486 DX/4 100. De ene met 16 MB staat internet te regelen (Linux), de ander met 24 MB staat de printers (2 stuks) aan te sturen (WinNT)

Beide hebben altijd 100% proc belasting }:O :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 11:33

johnwoo

3S-GTE

Ik ga binnenkort Win95 installeren op een 486DX33 met 8MB >:)
Ik heb er eigenlijk een hard hoofd in, maar volgens een vriend van me is het net genoeg om Internet te delen... Er hoeft verder ook niks mee te gebeuren dus wie weet, werkt het wel... Als het werkt is het in ieder geval makkelijker dan Linux leren ;)
BTW iemand nog wat geheugen over wat ik gratiz mag oppikken? ;)

--edit

Haha, ik lees net hier bij Microsoft dat Win95 zelfs nog draait op een 386DX met 4MB :D

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Op woensdag 03 januari 2001 12:06 schreef johnwoo het volgende:
Ik ga binnenkort Win95 installeren op een 486DX33 met 8MB >:)
Ik heb hier een 486DX33 met 12mb en daar wil Win95 net op draaien :)

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ik gebruik tegenwoordig 3 diskless 486-jes met ms-client gewoon van een dos bootflop als }:O }:O }:O

het gaat niet hard, maar alle beetjes helpen.... netwerkkaart erin, en remote buffers van de andere bak gebruiken...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 15:15
Ik heb hier een P166 met 128 Mb geheugen die dient als internet router + print servertje. Draait trouwens Win2k ...

-

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Hmm.. als ik het goed begrijp kan ik een P75 (die ik nog heb staan) met 16 mb ram dus wel gebruiken als webserver? .. dat is wel cool.. moet ik alleen ff een nicje regelen + hub..

Verwijderd

Ja hoor! Je kunt al een 386 gebruiken (met sharethenet) voor dergelijke toepassingen.

Dat is dan alleen voor routen he. Een server draait ook zwaardere applicaties.

Rob

Verwijderd

Hmm, ons pentium 75 met 24 mbram/ 4,3 gig schijf dient als als router/mp3server/ftp server/

Werkt perfecto Mundo.

Verwijderd

Overklokken naar 400 honderd ofzo en kijken hoe het ruikt >:)

mmm kijken hoe iets ruikt valt niet mee ik zou het toch maar met je neus doen. 8-)

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 15:53 schreef Neighbour het volgende:
ok lijkt me kewl...
een cs server zal niet lukken denk ik....:)
bij mij als ik dedicated maak gebruikt hij het geheugen dat aan dos is toegewezen en dat is niet zo veel anders lukt het wel denk ik
Pagina: 1