[linux] eexpress en 2.6 kernel

Pagina: 1
Acties:

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-02 00:15
Ik probeer mijn kernel gs-sources van gentoo te updaten naar de gentoo-dev-sources. Dit betekent dat ik van een 2.4 naar een 2.6 kernel gaat. Alles gaat goed, behalve mijn netwerkkaart.
Ik heb een systeem met 2 netwerkkaarten (via rhine/intel ethernet express 16) met drivers via=rhine/eexpress. Nu geeft die laatste nogal wat problemen.
Als ik eexpress in de kernel bak vind hij ipv 1 netwerkkaart een stuk of 7. Maak ik er een module van dan vind hij er maar eentje (kernel herkent 'm perfect, incl. correct irq en io addr)
In beide gevallen wil de netwerkkaart geen ip krijgen van de dhcp server. (wat met de oude 2.4 kernel wel werkt).
Iemand enig idee hoe ik dit kan lossen?

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Probeer maar eens een andere source tree dan gentoo-dev-sources. Ik vind dat deze echt mega onstabiel zijn. Ik heb al verschillende oops al meegemaakt met die zooi en ik overdrijf echt niet!

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

tja, ehm, ik heb dan weer geen enkele oops meegemaakt met deze mooie patch-set.

maar een vanille-kernel proberen kan natuurlijk geen kwaad...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• viper
Ik zelf ook geen oops meegemaakt met deze patch-set. Toch maar, just in case, de vanilla-source geprobeerd. Deze heeft exact hetzelfde probleem.

• viper
*schop*