Ik word gek!!
Ik heb al meer dan een half jaar hetzelfde probleem.
Bij het opstarten van mijn pc ben ik ineens mijn tweede hd kwijt.
Vaak na opnieuw opstarten is hij er weer maar uiteindelijk ben ik hem echt kwijt.
Nooit in Bios,apparaatbeheer of opstarten in dos. daar staat ie altijd en geeft aan dat er geen problemen zijn, maar in de verkenner is ie foetsie en ik kan hem niet benaderen.
Dit was met een ibm 120 hd.
Nieuwe hd gekocht wd 2000jb
Nieuw moederboard
Nieuw geheugen
Nieuwe processor
Nieuwe kabels.
Hd controlle progjes gedraaid van IBM (nu Hitachi) WD (weet even niet hoe dat heet)
Nooit fouten gevonden en smart-status altijd ok.
En het probleem is er nog steeds.
Schijfbeheer ziet hem maar zegt mislukt.
Als ik hem dan weer toewijs is hij te klein (van 200GB naar 7Gb)
Op andere controller aansluiten en daar is ie weer aleen wel weer alle data kwijt.
Let wel het is ALTIJD de D: schijf ,nooit C:
Mijn laatste gedachte is, is dat het wellicht aan de voeding kan liggen.
Mijn vraag: kan de voeding ervoor zorgen dat je hd-data corrupt wordt en dat ie dus niet meer herkent wordt?
Ik vind het dan zo vreemd dat het altijd D: in mijn geval de slave is.
Overigens zijn de spanningen vd voeding goed, dus binnen de toleranties die hier in de FAQ worden beschreven.
Wie iets weet mag het zeggen want ik zit min of meer vast.
Ik weet niet of dit het goede forum is maar het gaat in ieder geval ook over een HD.
THX
PS: Lees bovenstaande goed, het probleem zit NIET!! in jumpertjes, master/slave, en meer dat soort beginners-probleempjes, dat heb ik allemaal nagekeken en weet ook donders goed hoe dat werkt, ik bouw al jaren mijn eigen comp's zonder problemen alhoewel het in dit geval er niet erg op lijkt
Ik heb al meer dan een half jaar hetzelfde probleem.
Bij het opstarten van mijn pc ben ik ineens mijn tweede hd kwijt.
Vaak na opnieuw opstarten is hij er weer maar uiteindelijk ben ik hem echt kwijt.
Nooit in Bios,apparaatbeheer of opstarten in dos. daar staat ie altijd en geeft aan dat er geen problemen zijn, maar in de verkenner is ie foetsie en ik kan hem niet benaderen.
Dit was met een ibm 120 hd.
Nieuwe hd gekocht wd 2000jb
Nieuw moederboard
Nieuw geheugen
Nieuwe processor
Nieuwe kabels.
Hd controlle progjes gedraaid van IBM (nu Hitachi) WD (weet even niet hoe dat heet)
Nooit fouten gevonden en smart-status altijd ok.
En het probleem is er nog steeds.
Schijfbeheer ziet hem maar zegt mislukt.
Als ik hem dan weer toewijs is hij te klein (van 200GB naar 7Gb)
Op andere controller aansluiten en daar is ie weer aleen wel weer alle data kwijt.
Let wel het is ALTIJD de D: schijf ,nooit C:
Mijn laatste gedachte is, is dat het wellicht aan de voeding kan liggen.
Mijn vraag: kan de voeding ervoor zorgen dat je hd-data corrupt wordt en dat ie dus niet meer herkent wordt?
Ik vind het dan zo vreemd dat het altijd D: in mijn geval de slave is.
Overigens zijn de spanningen vd voeding goed, dus binnen de toleranties die hier in de FAQ worden beschreven.
Wie iets weet mag het zeggen want ik zit min of meer vast.
Ik weet niet of dit het goede forum is maar het gaat in ieder geval ook over een HD.
THX
PS: Lees bovenstaande goed, het probleem zit NIET!! in jumpertjes, master/slave, en meer dat soort beginners-probleempjes, dat heb ik allemaal nagekeken en weet ook donders goed hoe dat werkt, ik bouw al jaren mijn eigen comp's zonder problemen alhoewel het in dit geval er niet erg op lijkt