Toon posts:

Quantum Fireball EX: kapot? (Test: nee, XP: ja)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Windows XP te installeren op systeem met daarin een Quantum Fireball EX (8,4 Gb). Tijdens het formatteren komt XP met de melding: 'Setup kan de partitie niet formatteren. De schijf is mogelijk beschadigd'.

Een testtool van Quantum kon ik nergens vinden en daarom heb ik een testtool van Maxtor (PowerMax 4.06) gebruikt om de schijf te testen. Zowel de quick test als de advanced test (al duurt deze maar een paar seconden langer dan de quick test) geven een goed resultaat.

Waarom wil XP de schijf dan niet formatteren? Is het nodig om een Low Level Format uit te voeren?

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de burn-in test komt het programma met de volgende melding:

'This drive has failed one or more tests. Error code: 371S57.'

Er staat bij dat je op www.maxtor.com kunt nalezen wat er precies mis is. Ik vrees dat de schijf gewoon kapot is, maar als iemand me kan vertellen wat er exact aan de hand is, graag!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Je hebt wel eens de gebruikelijk dode harde schijf... en zo te zien is dit al een oudje en gelukkig zijn nieuwe spotgoedkoop (vooral de kleinere:)) Ik denk dat je het nu en in de toekomst een hoop ellende bespaart als je een nieuwe HD aanschaft ;)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11
Indien je het niet erg vindt dat de schijf gewist wordt, kun je nog proberen de optie 'erase disk' of zoiets te doen. Daarmee schrijft hij allemaal nullen naar elke sector en dat wil nog wel eens wonderen doen. Zo heb ik een keer een IBM DeathStar tot leven gewekt met een paar honderd MB aan bad sectors. Na het wissen was hij weer helemaal in orde.
Hij draait nu nog probleemloos bij de buurjongen waar ik hem maar gedumpt heb voor het geval hij toch problemen zou geven... >:)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Klopt helemaal! Na een 'low level format' is de schijf weer prima bruikbaar!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Maar.... of het nog 'n lang leven tegemoet ziet Cardin?
Zou zeker rekening houden met eventueel een nieuwe harde schijf hoor.

United we stand, and divided we fall

Pagina: 1