Toon posts:

HDD led knippert 1 keer bij opstarten, daarna niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon via de zoekfunctie zo gauw niets vinden...

Heb mijn nieuwe PC in elkaar gezet. Nu heb ik slechts 1 probleempje: Mijn HDD ledje knippert alleen maar 1 keer bij het opstarten. Daarna doet hij niets meer. De powerled doet het wel gewoon.

Mobo: MSI K8T Neo FSR
HDD's: 2 Maxtor S-ATA schijven.

Ik heb de aansluiting op verschillende manieren geprobeerd. Tevens in de handleiding van het mobo gekeken, maar ik krijg hem niet goed aan de praat. IK heb hem nu dus zo dat hij 1 maal knippert bij het opstarten/booten van de PC. Als ik hem op een andere manier aansluit doet hij gewoon helemaal niets meer.

Iemand een idee waar dit door komt?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

ik ken totaal geen ervaring met sata schijven.. (dus misschien zeg ik nu iets doms)
maar heb je voor je sata schijven geen eigen led header??
ik heb het idee dat de led header waar je nu je led op hebt aangesloten alleen voor ide schijven is.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Misschien dat die msi bord de sata schijven niet meepakt voor de ledfunctie?
Maar opzich lijkt het me ook geen ramp dat die niet knippert natuurlijk ;)

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Hehe, zoiets zal het idd wel wezen :p Grappig verhaal, hopelijk kan een toekomstige bios update je nog uit de brand helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai in ieder geval de nieuwste versie van de bios. Denk inderdaad dat het daar aan ligt op de een of andere manier. Anders zou hij ook bij het opstarten niet knipperen lijkt me.
Jammer, maar inderdaad niet rampzalig. Hopen dat MSI dit oplost. Misschien maar eens een mailtje sturen hierover...

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat het aan je schijven ligt
heb en half jaar gewerkt bij een ict bedrijf waar we ook met dit probleem zaten, na een ide schijf er aan te hebben gehangen kregen we wel singaal

Dus lekker afwachten op een bios update die dat probleem verhelpt >:)
Pagina: 1