Toon posts:

Pentium 4 3.0Ghz boven 69°c tijdens gamen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een ZALMAN CNPS7000A-AlCu CPU-koeler geplaatst en als ik DOOM 3 speel dan gaat mijn CPU temp. boven de 69°c ... mijn intel active monitor staat op allert bij 69°c ingesteld.

Mijn graf. kaart is een GAINWARD Geforce4 5800. PSU is een Chill-innovations 510W met 1 120mm fan. Intel 865Perl desktop board.

Hoe kan ik mijn systeem goed koelen en is deze temp. normaal ?

Ik ga morgen 2 front 80mm fans en 2 rear 80mm fans steken op een thermaltake Xcontroller, gaat dit helpen om meer airflow te krijgen. Fans zijn AKASA Ultr Quiet Amber Series. 2500 rpm.

Ga ik na deze airflow "mod" nog een eventuele GPU koeler moeten steken, mijn standard GAINWARD maakt véél lawaai.

Mvg, tom

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:31
69 graden is toch best veel, is hij overgeclockt?
heb je de cooler wel goed geplaatst of heb je de koelpasta te dik aangebracht?

[ Voor 3% gewijzigd door Moffin op 03-10-2004 01:40 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Waarom eigenlijk een AlCu en niet de Cu? prijsverschil is volgens mij nou niet echt denderend groot.
Maar 69 graden is wel erg warm ja, tis dan wel een prescot, maar dan nog :)

weet je zeker dat de cooler er wel goed opzit? En niet teveel/te weinig koelpasta gebruikt?

Verwijderd

ik zou inderdaad eventjes je koelpasta vervangen voor artic silver oid ;) en kijken of het koelblok goed gemonteerd zit :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat alles er goed op zit en de koelpasta die ik gebruikt heb is van ZALMAN zelf ...

Kan het zijn dat de GPU de CPU teveel opwarmt ?

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 01:43:
ik zou inderdaad eventjes je koelpasta vervangen voor artic silver oid ;) en kijken of het koelblok goed gemonteerd zit :)
Wat is dat nou weer voor onzin?
Overal zie je opmerkingen van.. je moet er arctic silver opgooien, net of dat de enige koelpasta is.. sorry hoor, maar wordt er een beetje gek van.

Zalman koelpasta is dan misschien niet zo goed als AS (zal niet veel schelen) maar die 69 graden heeft daar niks mee te maken.
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 01:46:
Ik denk dat alles er goed op zit en de koelpasta die ik gebruikt heb is van ZALMAN zelf ...

Kan het zijn dat de GPU de CPU teveel opwarmt ?
Wel iets misschien, maar zal echt niet veel zijn. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Xof op 03-10-2004 01:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://board.carstyling.n...?attachmentid=35254&stc=1

hier kan je een screenshot zien van de monitor als de pc in "rust" is ...

Moet er wel bijvertellen dat Doom ingesteld is om 1280 x 1024, maybe iets te hoog gegrepen voor mijn GPU ?

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 01:49:
http://board.carstyling.n...?attachmentid=35254&stc=1

hier kan je een screenshot zien van de monitor als de pc in "rust" is ...

Moet er wel bijvertellen dat Doom ingesteld is om 1280 x 1024, maybe iets te hoog gegrepen voor mijn GPU ?
50 graden is voor een prescot wel vrij normaal, maarja dat die dan gelijk 20 graden omhoog schiet bij het stressen is niet normaal (wat opzich ook nog best wel mee zal vallen, doom zal geen 100% cpu kracht gebruiken)

GPU moet 1280x1024 gewoon aankunnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xof op 03-10-2004 01:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm waar zou et probleem dan liggen, niet genoeg airflow ofzo nu ?

• Xof

Xof

Voel eens aan de koeler zelf.. 70 graden zou gloeiend heet moeten zijn, is die gewoon nog aan te raken dan zit of de koeler er niet goed op of de sensor klopt niet..

Verwijderd

Topicstarter
koeler is eigenlijk wel goed aan te raken, maar ik denk echt dat ie er goed opstaat, met een 478 socket kan je niet missen enkel beweeeg ie wat als ik aan de cu-al vinne voel, kan em wat meedraaien. Ben bang als ik hem meer vastdraai dat ik de socket zal vern**en...

• Xof

Xof

Het is niet de bedoeling dat die redelijk kan bewegen, er zal altijd wel iets beweging in zitten natuurlijk.
Maar je kunt hem gewoon zo vast mogelijk draaien hoor, zalman is heus niet zo stom dat je je socket ermee kan vernielen :)
Heb vaker zo'n zalman cooler op een P4 gezet en deze kun je gewoon mooi strak aandraaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal dat dan morgen eens proberen ;-)

Ken je die Chill innovations voeding ??? SUPPPPPEEEERRR stil !!

• Xof

Xof

Nee maar wel de Zalman voeding, super stil :P

offtopic:
Er bestaat een edit knopje :P

[ Voor 38% gewijzigd door Xof op 03-10-2004 02:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok heb ook mijn hart verloren bij zalmen, heb hun dempingsmatten ook liggen alhoewel ik daar niet teveel van verwacht ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde van AKASA die demping ff foutje ;)

Verwijderd

Dat die koeler er niet goed opzit lijkt me duidelijk.
De temps die ik heb met een Pentium4 prescott op 3,6ghz en met een Zalman CNPS7000-AlCu zijn 52 graden stressed en 42 idle, dus jou temps zouden ook zoiets moeten worden als je koeler er goed opzit.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

of de koeler zit niet goed..
of er zit veels te veel pasta bij.
je hebt zeker alle bijgeleverde pasta erop gekwakt?? dat is dus niet goed..
je kan bijna wel zeggen, hoe minder hoe beter.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 12:48
gewoon lekker veel drop en dan flink uitsmeren met een kaartje, beetje minder zuinige manier maar wel makkelijk ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Eeeeh, dat is dus NIET de bedoeling.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DKasemier schreef op 03 oktober 2004 @ 13:18:
gewoon lekker veel drop en dan flink uitsmeren met een kaartje, beetje minder zuinige manier maar wel makkelijk ;)
Zeg dan niets 8)7
Pagina: 1