[CSS] menu met variabele breedte

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Met suckerfish als bron voor het menu, krijg ik t vervolgens niet voor elkaar om het menu variabel in de breedte te krijgen.

In IE krijg ik dit. (Wat overigens qua css niet goed in elkaar zit, maar wel qua hoe het ZOU moeten werken).

Ik wil dus dat als de submenu items groter worden dan het hoofditem, dat dan het submenublok in zn geheel groter wordt (zoals je in IE ziet), echter geeft FF dit verkeerd weer (zie menu item 2)

Wie kan me helpen om de code goed te schrijven zodat FF het zo weergeeft als in IE?

ps. het lijkt alsof ik zeg dat FF het verkeerd doe, maar ik moest het ff in IE in elkaar flansen om het duidelijk te maken ;) ik code altijd voor FF... B)

[ Voor 18% gewijzigd door Vinzzz243 op 03-10-2004 00:24 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Op het moment dat je position: absolute; bij "ul ul" in je css vervangt door position: fixed; doet hij het wél goed in FireFox, maar niet meer in IE. 8)7

Een oplossing daarvoor is om met JavaScript te detecteren wat voor useragent je voor je hebt, en aan de hand daarvan on the fly te bepalen of je position: fixed; of position: absolute; moet gebruiken.

Een elegantere oplossing weet ik momenteel niet, want alle oudere topics over een soortgelijk onderwerp lijken tegen hetzelfde aan te lopen: IE ondersteunt fixed niet bij de position property; IE is inmiddels vier jaar oud; een bulletproof hack voor dit probleem lijkt nog niet voorhanden.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Vinzzz243
Ik heb er fixed van gemaakt, en een IE hack toegepast met position absolute (toch een elegantere oplossing dan je javascript :) ) Alleen 'werkt' het menu nu niet in FF als ik naar een submenu item wil gaan (dan hide het subblok weer)...

[ Voor 97% gewijzigd door Vinzzz243 op 03-10-2004 02:48 ]

• Vinzzz243
(subtiel schopje) iemand een idee? O-)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Ik heb zo geen FF om te testen (zit op mijn werk) maar kun je het submenu geen vaste breedte geven?

• Vinzzz243
ehm nee :D (zie topic titel)
Het menu wordt gevuld door een cms, en ik heb dus niet in de hand hoe breed een titel wordt die erin wordt geplaatst. Iemand?
Pagina: 1