Toon posts:

TV-Out......wordt er gek van

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet weer 1tje die niet de complete FAQ+de berg eerdere topics heeft doorgespit O-)

Situatie is als volgt:

Heb enige tijd geleden een POV TI4280 via S-Video aangesloten op de scart aansluiting van mn TV. Werkte direct, prima beeld etc.
Vervolgens heb ik de TV-out een tijdje niet gebruikt, toen het zover was bleek het niet meer te werken...totaal geen beeld. Nu is de tijd gekomen om dat ff te fixen...maar dat "ff" duurt nu al een paar uur en ik heb echt geen idee meer!
:r
Ik heb nieuwe detornator drivers geinstalleerd, gebruik nu 61.77. Het vreemde is dat de TV-out WERKT bij het booten van de PC, het windows XP Loading scherm wordt nog weergegeven, zodra ik bij het login-scherm aanbeland gaat het mis: pats boem scherm van de TV wordt zwart. Heb alle settings zoals PAL etc doorgelopen....heb zelf het idee dat op het moment dat de nvidia driver wordt aangesproken het mis gaat..

Iemand suggesties????

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
misschien drivers op clone of een andere modus zetten ?

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
EvilWhiteDragon schreef op 02 oktober 2004 @ 23:53:
misschien drivers op clone of een andere modus zetten ?
Allemaal al geprobeerd....net zoals zaken als resolutie, kleurdiepte etc..... :'(

Verwijderd

Zet je tv eens als primiar scherm en je monitor als secundair scherm.

Verwijderd

Topicstarter
@b3n666

Zojuist geprobeert...ik kan deze optie alleen wijzigen als ik kies voor de optie om het windows-bureaublad uit te breiden naar deze monitor...maar zelfde resultaat: scherm blijft zwart.

Overigens bootte ik zojuist in veilige modus, en tot mn grote verbazing/afgrijzen :P gaf de TV toen wel beeld! In zwart-wit weliswaar, maar dat lijkt me logisch....wijst toch weer in de richting van die nvidia-driver. Overigens heb ik verschillende detornators geprobeerd.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Kan je in de nvidia driver de "detectie" van de TV niet op "forced" zetten. Zoiets moet je namelijk soms bij een ATI kaart doen, als deze je TV niet goed herkend. Op het moment van het laden van de driver ziet hij dan geen TV, en zet ie de TV-out uit, totdat er gereboot wordt. Door hem forced te zetten, wordt hij dan nooit uitgeschakeld.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, naar een dergelijke functie heb ik ook gezocht....maar helaas nergens aangetroffen.....volgende VGA wordt toch maar n ATI ;)

Verwijderd

Zoek ook eens naar een programma als bijvoorbeeld tvtool. (Om de tv-detectie te forceren)

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist TV-tool geprobeert....en deze geeft de volgende melding:
TV tool is unable to detect a TV chip on your card.
hmmzz....zal nog ff verder kijken met andere progjes, maar begin me af te vragen of het zin heeft..

Verwijderd

Het probleem zit in ieder geval in de driver-instellingen. Als je boot, zijn er geen drivers gebruikt. In safe-mode idem dito. Wat gebeurt er als je een film afspeelt op je PC? Schiet die toevallig wel naar je TV?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, film afspelen idem.....
Maar goed testen lukt niet, ben namelijk op een ander probleem gestuit:
Op het moment dat ik boot, wordt op beide schermen alles goed weergegeven...like usual ;)
Voorheen stopte de TV er mee bij het inlogscherm van Windows. Nu begint bij het laden van dat scherm de TV wild te knipperen, en wordt mn PC-scherm (17" TFT 1280x1024) zwart....
Kan dus niet meer in windows komen met TV-out connected. Als ik zonder TV-out boot, werkt mn PC-scherm uiteraard...enige oplossing dan is connecten in Windows, maar dan wordt de TV niet herkend....wordt er niet leuker op :)

Verwijderd

Gooi de driver van je videokaart er compleet af met een removetooltje. Weet ff niet precies welke maar dat is hier wel te vinden op GoT. Download de laatste drivers en installeer die. Volgens mij is de driver een beetje 'fucked up'

Verwijderd

Nou niet een beetje, maar het gaat in ieder geval niet goed nee :)

Geforceerde tv-detectie staat niet aan hé?! Daardoor kan het, IMHO, ook komen dat de tv als primair beeldscherm wordt gebruikt, ook al is daar geen beeld.

Je gebruikt S-Video hé? Daar heb ik zelf minder ervaring mee omdat geen één tv bij ons S-Video ondersteund. Maar ik had min of meer hetzelfde probleem als jou. Video-kaart schoongemaakt en verbinding voor tv-out opnieuw gesoldeerd. Klaar :-). Maar dat gaat waarschijnlijk niet zo makkelijk met S-Video.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de driver gedeinstalleerd, zowel detornator R.I.P. als detornator destroyer gebruikt. Opnieuw geboot....TV gaf idd beeld zoals te verwachten, driver geinstalleerd, nog een keer geboot met TV-out aangesloten. Driver startte automatisch met een wizzard, omdat hij 2 schermen detecteerde..bij elke stap heb je een preview optie, maar welke optie ik ook koos: bij preview werd de TV direct zwart. Na het beindigen van de wizzard geeft de TV dan ook geen beeld.

Zou het geen hardware probleem kunnen zijn? Het lijkt erop dat zodra de TV-out chip volledig wordt aangestuurd de problemen beginnen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 01:25:
Nou niet een beetje, maar het gaat in ieder geval niet goed nee :)

Geforceerde tv-detectie staat niet aan hé?! Daardoor kan het, IMHO, ook komen dat de tv als primair beeldscherm wordt gebruikt, ook al is daar geen beeld.

Je gebruikt S-Video hé? Daar heb ik zelf minder ervaring mee omdat geen één tv bij ons S-Video ondersteund. Maar ik had min of meer hetzelfde probleem als jou. Video-kaart schoongemaakt en verbinding voor tv-out opnieuw gesoldeerd. Klaar :-). Maar dat gaat waarschijnlijk niet zo makkelijk met S-Video.
Nee...dat laatste vrees ik ook ;) Weet wel zeker dat de TV-settings goed staan...vraagt hey..wat wil je aansluiten> computer...via s-video? ja...maar zodra een driver zich er mee gaat bemoeien, of een TV-tool..bedankt ie er voor :+

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 22:29
Ik heb precies hetzelfde met mijn Ti4200. Ik heb nog nooit problemen gehad met de TV-out en na detonator 61.77 kon ik met geen mogelijkheid meer films kijken op mijn TV. Ik heb toen 56.72 weer terug gezet en nu heb ik geen problemen meer.

Verwijderd

Topicstarter
Heb detornator 61.77 om zeep geholpen >:) en ben aan de slag gegaan met 56.72. Ben nu iets verder gekomen!!!!!! Als ik voor de optie dual view kies, waarbij de resolutie etc per scherm is aan te passen, bedankt de TV weer voor de moeite>zwart beeld. Als ik echter voor clone (ondanks 1280x1024 resolutie) kies, heb ik beeld...weliswaar in zwart-wit :( ...en na enige geklooi met de settings vrees ik dat ik die kleuren echt niet tevoorschijn ga toveren...
Maar met de vorige driver kwam ik dus niet zo ver!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 17:15
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 02:09:
Heb detornator 61.77 om zeep geholpen >:) en ben aan de slag gegaan met 56.72. Ben nu iets verder gekomen!!!!!! Als ik voor de optie dual view kies, waarbij de resolutie etc per scherm is aan te passen, bedankt de TV weer voor de moeite>zwart beeld. Als ik echter voor clone (ondanks 1280x1024 resolutie) kies, heb ik beeld...weliswaar in zwart-wit :( ...en na enige geklooi met de settings vrees ik dat ik die kleuren echt niet tevoorschijn ga toveren...
Maar met de vorige driver kwam ik dus niet zo ver!
dat zwart wit beeld komt waarschijnlijk doordat je tv niet s-vdieo ondersteunt. Of je hebt hem verkeert ingesteld, probeer eens met tv tool in plaats voor s-video aansluiting te keizen voor de gewone video. Ik heb namelijk precies hetzelfde tv aangesloten met behulp van s-video verander ik niets aan de instellingen krijg ik zwart-wit beeld, kies ik in tv-tool voor video dan krijg ik kleur (ook al is hij nog steeds aangesloten met s-video)

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 18:29
Bad_Boy schreef op 03 oktober 2004 @ 12:19:
[...]
kies ik in tv-tool voor video dan krijg ik kleur (ook al is hij nog steeds aangesloten met s-video)
Dan van de s-video aansluiting hoeft dan niet zo veel meer te zeggen. Zeker als je niet via een dedicated s-video aansluiting op je tv connect, is de kans groot dat je gewoon naar composite zit te kijken. Composite video (cvbs) zit namelijk bijna altijd op dezelfde pin als waar het Y (helderheid) gedeelte uit YC (s-video) over heen gaat.

Je TV pikt dit dan op als een gewoon composite signaal. Zowieso als een TV een zwart-wit signaal laat zijn is de kans groot dat ie een s-video signaal als een composite interpreteerd (Y is namelijk ook 'toevallig' een gewoon zwart/wit beeld signaal).

De andere mogelijkheid bij zwart/wit is dat de kleuren in NTSC ge-encodeerd worden. In principe kan dit onafhankelijk van de NTSC refresh rates (bv een 50Hz signaal, maar wel NTSC color encoding). Maar heel weinige europese TV's kunnen dit decoderen en laten dan een z/w beeld zien. Ook is het mogelijk dat er toch, ondanks driver instellingen een 60Hz NTSC signaal uit gaat en dat je TV wel 60Hz refresh ondersteund (de meeste) maar dus geen NTSC color-decoding.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bad_Boy schreef op 03 oktober 2004 @ 12:19:
dat zwart wit beeld komt waarschijnlijk doordat je tv niet s-vdieo ondersteunt.
Dat kan echt door van alles komen, maar meestal heeft het andere reden dan een TV die S-Video niet ondersteund. Met WinXP + Detonators krijg je gewoon geen vaak kleur, alleen af en toe door puur toeval. Ik raad de TS dan ook aan om TV-Tool te installeren, want anders is het echt hopeloos.

Ik snap de frustratie van de TS. TV-Out is echt hopeloos icm nVidia.
Pagina: 1