Toon posts:

Nieuw modem van Chello, nog steeds internet delen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Donderdag wordt mijn Com21 vervangen door een Terrayon modem.
Nu vroeg ik mij af of ik met deze nieuwe modem nog wel het internet kan delen dmv Sygate, of kan UPC nu 'zien' dat ik meer computers achter het netwerk heb staan?
Moet ik trouwens tijdens de instalatie Sygate van de hardeschijf ff deinstaleren?
Greetz,

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Ze kunnen het niet zien zolang je maar een progje als sygate of winroute blijft gebruiken.

Verwijderd

ik weet noet hoe die com21 werkte (serieel ?)
maar met terrayon heb je 2 nic's nodig, 1 voor LAN en 1 voor modem..
en het werkt *D ....
(hier met sygate, server (486..) en 3 client pc's ....
op server : alleen sygate en meelserver (naam ff kwijt..)
ja.. en win98 :(

Verwijderd

Topicstarter
Com21 zit gewoon op een NIC.
Dus ik kan gewoon de zelfde configuratie gebruiken.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik werk gewoon met een software-router op een compu'tje met 2 nics... het maakt niet uit welk kabelmodem je daaraan koppelt, het werkt gewoon ;)

Verwijderd

Wij hebben hier ook (casema) COM21, 486 met sygate als server. Werkt prima, met 1 heeele grote 'maar': als iemand aan het downloaden is legt hij de verbinding voor de rest plat. Bijna alle bandbreedte wordt naar 1 'thread' gestuurd, en andere threads zoals iemand anders die wil downloaden, internetten of mail checken worden bijna onmogelijk. Dus op 1 of andere manier wordt de bandbreedte niet netjes verdeeld. Wat is hieraan te doen, en waar ligt het probleem: -Casema -Sygate -Modem of Win95
We hadden eerst linux-sharethenet met het oude casema modem en daar werd de verbinding wel goed verdeeld.
Pagina: 1