In Delphi heb ik een programma gemaakt waarbij ik via ADO verbinding maak met een Access XP database. De OLE DB driver maakt gebruik van de Jet Engine 4.0.
Met behulp van trial and error heb ik de volgende foutcodes gevonden, die de applicatie verwerkt als OLE exceptions:
• authenticatie mislukt (verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord): 80040E4D hex
• inlogprocedure onderbroken door gebruiker: 800A0E80 hex
• teveel gelijktijdige databaseverbindingen: 80004005 hex
Nu vraag ik mij af of dit unieke foutcodes zijn, of dat zij verschillende betekenissen kunnen hebben. Met name die laatste fout baart me zorgen, omdat de error message nogal generiek is: 'Niet nader omschreven fout'. Mag ik zonder meer concluderen dat 80004005 wijst op teveel databaseverbindingen of kan die foutcode nog meer betekenen?
Volgens mij zijn de 8004???? foutcodes afkomstig van de Jet Engine en de 800A???? foutcodes van OLE DB.
Waar kan ik een overzicht van de meest voorkomende error constants vinden?
Met behulp van trial and error heb ik de volgende foutcodes gevonden, die de applicatie verwerkt als OLE exceptions:
• authenticatie mislukt (verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord): 80040E4D hex
• inlogprocedure onderbroken door gebruiker: 800A0E80 hex
• teveel gelijktijdige databaseverbindingen: 80004005 hex
Nu vraag ik mij af of dit unieke foutcodes zijn, of dat zij verschillende betekenissen kunnen hebben. Met name die laatste fout baart me zorgen, omdat de error message nogal generiek is: 'Niet nader omschreven fout'. Mag ik zonder meer concluderen dat 80004005 wijst op teveel databaseverbindingen of kan die foutcode nog meer betekenen?
Volgens mij zijn de 8004???? foutcodes afkomstig van de Jet Engine en de 800A???? foutcodes van OLE DB.
Waar kan ik een overzicht van de meest voorkomende error constants vinden?
Een goede grap mag vrienden kosten.