[Alg] Error constants voor ADO, OLE DB en Jet Engine 4.0

Pagina: 1
Acties:

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 20:55

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
In Delphi heb ik een programma gemaakt waarbij ik via ADO verbinding maak met een Access XP database. De OLE DB driver maakt gebruik van de Jet Engine 4.0.

Met behulp van trial and error heb ik de volgende foutcodes gevonden, die de applicatie verwerkt als OLE exceptions:
• authenticatie mislukt (verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord): 80040E4D hex
• inlogprocedure onderbroken door gebruiker: 800A0E80 hex
• teveel gelijktijdige databaseverbindingen: 80004005 hex

Nu vraag ik mij af of dit unieke foutcodes zijn, of dat zij verschillende betekenissen kunnen hebben. Met name die laatste fout baart me zorgen, omdat de error message nogal generiek is: 'Niet nader omschreven fout'. Mag ik zonder meer concluderen dat 80004005 wijst op teveel databaseverbindingen of kan die foutcode nog meer betekenen?

Volgens mij zijn de 8004???? foutcodes afkomstig van de Jet Engine en de 800A???? foutcodes van OLE DB.

Waar kan ik een overzicht van de meest voorkomende error constants vinden?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

ff zoeken @ msdn :

Had je dat zelf al gedaan ? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Skinny op 03-10-2004 00:12 ]

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Natuurlijk had ik zelf al uitgebreid gezocht, ik ga toch niet zo'n verhaal zitten typen als ik in vijf minuten een eenduidig antwoord had gevonden met een beetje googlen? :)

De vraag blijft: hoe kan ik een specifieke foutcode herleiden tot de oorzaak of eventueel oorzaken? Daarvoor heb ik een overzicht nodig met een beschrijving van de meest voorkomende foutcodes.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 22:34

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Aan deze pagina te zien komt in ieder geval je laatste foutcode niet alleen voor wanneer er teveel verbindingen zijn. Een voorbeeld:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server] Login failed- User: Reason: Not defined as a valid user of a trusted SQL Server connection.
Zelfde foutcode, geheel andere error.

Ik ben op die pagina uitgekomen door te Googlen op "80004005 error ado ole jet" overigens, dus als je er wat aan hebt, vind je op deze manier de rest ook wel. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
NMe84 schreef op 03 oktober 2004 @ 01:27:
Ik ben op die pagina uitgekomen door te Googlen op "80004005 error ado ole jet" overigens, dus als je er wat aan hebt, vind je op deze manier de rest ook wel. :P
Je bedoelt dat ik op die manier maar even alle mogelijke foutcodes moet intypen en vervolgens alle zoekresultaten moet controleren op de daar genoemde oorzaken voor de fouten 8)7 Lijkt me geen goed idee.

Het is inmiddels wel duidelijk dat 80004005 vele betekenissen kan hebben. Het minst interessante deel van de vraag :P is dus opgelost. Nu de rest nog.

[ Voor 13% gewijzigd door Tomatoman op 03-10-2004 02:00 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 22:34

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tomatoman schreef op 03 oktober 2004 @ 01:54:
Je bedoelt dat ik op die manier maar even alle mogelijke foutcodes moet intypen en vervolgens alle zoekresultaten moet controleren op de daar genoemde oorzaken voor de fouten 8)7 Lijkt me geen goed idee.
Excuus, ik was even in de veronderstelling dat het alleen om deze drie errors ging. :P
tomatoman schreef op 03 oktober 2004 @ 01:54:
Het is inmiddels wel duidelijk dat 80004005 vele betekenissen kan hebben. Het minst interessante deel van de vraag :P is dus opgelost. Nu de rest nog.
Kun je misschien wat met dit tooltje?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
NMe84 schreef op 03 oktober 2004 @ 02:24:
Kun je misschien wat met dit tooltje?
Er staan een paar honderd error codes in, maar helaas niet de twee constantes waar ik een goede beschrijving van wil hebben. Niet helemaal onbegrijpelijk, want de broncode in dat voorbeeldje stamt uit 1995 (leve Windows 3.11 B)).

Bovendien is het een beetje gissen als je alleen de naam van de constante hebt en geen uitgebreide toelichting. Van een aantal redelijk bekende constante is nog wel een beschrijving te vinden, maar nergens kan ik een overzicht vinden waar ook 80040E4D en 800A0E80 in worden uitgelegd.

Pagina: 1