Toon posts:

1 gig geheugen? in A8V moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb ALWEER een probleem :)

Ik ben er eindelijk achter waarom ik geen beeld had, nl omdat hij totaal niet boot, hij loopt te zeuren over "CPU overclocking" nu weet ik dat ik niet heb overgeklokt (aangezien de hele bak zo uit de doos komt).
Ik las hier op dit forum, na wat ge-search, dat het waarschijnlijk aan het geheugen ligt.
Dus ik ging mijn 2x512 ddr maar es beter bekijken.

o gut wat ziet ik? er staat per "stick" 1G ipv 512.
Hebben die sukkels het verkeerde geheugen gestuurd. (afgezien van de grootte kon ik niet zo snel een verschil zien tussen de specs, maar ik heb de serials van de "originele" bestelling bij de hand).

Maarrrrr, deze sticks zijn dus (neem ik aan) het probleem?
Ik zocht in heb boekie van m'n MB even op wat er "in" kan, en er wordt gezegd dat er PC3200 (DDR400) in moet, en verder zie ik een lijstje met serial numbers van geheugensticks die dus "supported" zijn.
(Btw, mijn moederbord is een A8V deluxe (wifi-pakket))

Die van mij staan er niet tussen, maar ik kan me niet indenken wat er mis kan zijn met diegene die ik nu heb?

gegevens van m'n geheugen: (ik heb deze dus 2 maal)

KHX3200AK2/1G

1GB Kit HyperX DDR 400MHz 2-3-2-6
Standard 64M X 64 Non-ECC 400MHz 184-pin Unbuffered DIMM (SDRAM-DDR, 2.6V, CL2, Gold) (Datasheet)
Timing for this part: 2-3-2-6-1

Ik heb gehoord dat dit moederbord erg kieskeurig is met z'n geheugen.
Ziet iemand iets "vreemds" aan deze stick specs?, ik heb verder weinig kennis van geheugen.

Helaas is asus-support (weer) down.

Ik zal morgen even kijken of "ander" geheugen wel werkt, ik neem aan dat ook "ouder"(en, ik neem aan, trager) ddr geheugen zou moeten werken?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, deze PC is voor mij een hele bevalling, het is de eerste die ik niet goed aan de praat krijg :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Trager geheugen werkt alleen als je je processor ook op die (tragere) snelheid in zou stellen.
Volgens mij werkt dat niet icm die processor/moederbord.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Dat geheugen is het probleem niet. Op de QVL behorend bij dit bord, *klik* staan diverse Kingston DIMM's waaronder de KHX3200A/512. Nu heb jij daar een zogenaamde dual channel kit bestaande uit twee 512MB DIMM's. Dit zijn gewoon twee van eerder genoemde DIMM's.

Probeer voor de grap beide DIMM's eens afzonderlijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 02 oktober 2004 @ 23:01:
Dat geheugen is het probleem niet. Op de QVL behorend bij dit bord, *klik* staan diverse Kingston DIMM's waaronder de KHX3200A/512. Nu heb jij daar een zogenaamde dual channel kit bestaande uit twee 512MB DIMM's. Dit zijn gewoon twee van eerder genoemde DIMM's.

Probeer voor de grap beide DIMM's eens afzonderlijk.
Aha, ok. Vreemd dat ze dan per DIMM er 1G op zetten.
Ik heb ze ook los geprobeert, helaas geeft dat hetzelfde resultaat.

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 20:49
Probeer het eens met 1 bank.

ps zo heb je lekker wel 2 Gb mem :P

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus het geheugen zou goed moeten zijn.

weet iemand anders dan nog een reden waarom hij zou gaan zeuren over overclocking? alle fans draaien vrolijk rond.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
doe eens een cmos clear, misschien helpt dat (het verwijderd de instellingen van het bios)

LinkedIn
BlackIntel

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 20:49
Ik heb een K8vse , en ik heb daar ook wel eens last van , vooral als ik vaak moet rebootten

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

Topicstarter
EvilWhiteDragon schreef op 02 oktober 2004 @ 23:20:
doe eens een cmos clear, misschien helpt dat (het verwijderd de instellingen van het bios)
w0w, ok, nieuw probleem, ik zat net even te checken op andere fora, en er schijnt gewoon iets mis te zijn met de eerste slots van dat moederbord. (alhoewel asus dat ontkent)

Maar jawel hoor, ik had voor de gein es het B-slot gebruikt, en hij boot verder.

verder naar de volgende fout, that is: "CPU test Failed!"

Wat kan dit zijn? CPU zit er goed in, koeling zit helemaal toppie, en de fan draait?

iemand enig idee?

(bios heb ik al gereset)

• Blade_357
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 12:31
In welke slots had je je geheugen zitten? Ik neem aan in iedere blauwe slot 1?
Dus niet 1 in blauw en 1 in zwart, want dit gaat niet werken.

Geeft hij dat van CPU overclocking direct aan na de CMOS reset? Of na het instellen van de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Blade_357 schreef op 02 oktober 2004 @ 23:48:
In welke slots had je je geheugen zitten? Ik neem aan in iedere blauwe slot 1?
Dus niet 1 in blauw en 1 in zwart, want dit gaat niet werken.

Geeft hij dat van CPU overclocking direct aan na de CMOS reset? Of na het instellen van de bios?
ik heb er nu 1 in de 2e blauwe zitten, de eerste 2 slots zijn hoogstwaarschijnlijk kapot (productiefout, dus dat ding gaat zoiezo terug, maar ik wil hem, zo mogelijk, nog wel aan de praat krijgen, heb ik er iig dit weekend nog een beetje plezier van :D)

Dat overclocking geeft ie zodra je hem aanzet na een paar sec. ik heb ook geen beeld gehad, dus de bios heb ik nog niet kunnen instellen.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

ik zou hem maar gewoon terugbrengen als ik dit soort problemen hoor, volgens mij is er echt iets goed mis met dat moederbord, het is niet dat ik je niet wil helpen...maar ik zou hem gewoon terug brengen ;)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op 03 oktober 2004 @ 11:15:
ik zou hem maar gewoon terugbrengen als ik dit soort problemen hoor, volgens mij is er echt iets goed mis met dat moederbord, het is niet dat ik je niet wil helpen...maar ik zou hem gewoon terug brengen ;)
Dat was ik ook zeker van plan. :D

maar iig bedankt allemaal voor jullie reacties. :)
Pagina: 1