DTS Audio cd's geluid gaat te snel

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Ik heb al een hele tijd problemen met dts audio cd's .. ik heb een Onkyo TXSR500 E en een DFI lanparty + Hercules Fortissimo III

De Lanparty zit op Coax SPDIF en ik heb een optical naar me Herc lopen, nu heb ik het probleem dat als ik DTS audio CD's af speel ze te snel gaan .. mannetjes krijgen allemaal piepstemmetjes .. ik speel het af met power dvd .. ik heb het als ik een cd mount als ik een gebrande cd af speel en op bijde kaarten ..

Ik krijg netjes het DTS signaal door maar het gaat te snel :D

welk programma speelt nog meer DTS audio bestanden af ? misch is het power dvd maar kan het me niet voorstellen want ik heb nog nooit problemen mee gehad .. ( tot nu )

Verwijderd

Tja, het kan zijn dat de bitrate niet goed is, maar da's lastig te zeggen van hier af. Wat gebeurt er als je de CD in een stand-alone DVD-speler stopt?

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
dan klopt het gewoon :)

Verwijderd

Waarschijnlijk een Khz Probleem Dts is 48 Khz?? en op je andere apparaat heb je 44.1 Khz most likely.

iig moeten dus de Khz en gelijk zijn

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 22:57:
Waarschijnlijk een Khz Probleem Dts is 48 Khz?? en op je andere apparaat heb je 44.1 Khz most likely.

iig moeten dus de Khz en gelijk zijn
DTS op cd is altijd 44,1 Khz. Maar misschien dat de geluidskaart hem idd op 48 Khz zet. Maar lijkt me niet dat die 4 Khz piepstemmetjes veroorzaken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
De nieuwste versie van ac3filter speelt DTS af. Laatste keer dat ik keek was de nieuwste versie 1.01 RC5 en die heeft bij mij nog geen problemen gegeven.
Op de rest van de vragen heb ik geen antwoord, behalve dan dat je bij digitale audio verbindingen meestal een shitload aan opties hebt. De Onkyo van mijn vader zit alleen analoog aangesloten, dus dat hoofdstuk heb ik geskipped.

Verwijderd

[Melig mode] Systeem overclockt??? [/Melig mode]
Het feit dat het op beide kaarten voorkomt en niet op een stand-alone speler wijst op een probleem in Windows. Welke codec gebruik je om AC3 af te spelen? Gebeurt het alleen met audio CD's of heb je ook problemen met DTS-films via DivX? Heb wel een linkje voor DTS-trailers, dus misschien kun je even testen: http://www.cinenow.com/us/vobtrailer.php3 Thx to ShittyOldMan _/-\o_
Pagina: 1