Toon posts:

Casema Internet in Amersfoort

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgende week komt bij ons iemand van Casema langs om de boel te installeren. De software installeren doe ik zelf wel, moet ie niet met z'n poten aan komen, het kastje or whatever mag ie ophangen. Maaruh wat is ongeveer de snelheid in Amersfoort? Ik hoorde uitschieters naar 8 tot 10kb/s...
Hoger kan je toch niet met een seriele modem :(

Maargoed, wachten op ADSL schiet ook niet op.

Verwijderd

Kun je in de wijk Nieuwland(?) ook al met Casema internetten?

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je ff met Casema bellen, denk het wel. Ik zelf woon in Hoogland, net onder Nieuwland dus. Alleen het is wel retetraag, maar ongeveer even snel als ISDN, en bijna always-on.. helaas 1gb datalimiet per maand. maarja, daar kom je toch niet echt aan toe :) Gewoon geen grote dingen downloaden zoals films of iso's :)

Verwijderd

Topicstarter
Joepie! Het werkt nog redelijk snel ook !!! Tussen de 6 en 8kb/s op het moment.. m'n broer haalde al 10kb/s... alleen de MTU van de modem staat nog te laat, als ik die aanpas hoop ik 11 tot 12kb/s te halen >:)

Voorlopig hoor je mij niet klagen.. nu relaxt wachten op ADSL..

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zaterdag 06 januari 2001 14:12 schreef JK_at_Work het volgende:
Joepie! Het werkt nog redelijk snel ook !!! Tussen de 6 en 8kb/s op het moment.. m'n broer haalde al 10kb/s... alleen de MTU van de modem staat nog te laat, als ik die aanpas hoop ik 11 tot 12kb/s te halen >:)
Zul je nooit halen... het maximum van dat COM poort modem is 11,52 kbyte/s (8 bits, 1 STOP, en 1 START bit = 10 bits per byte)
Meer kan er dus gewoon niet door het kabeltje tussen modem/pc heen. Verder heb je nog wat latency, en wat tcp/udp stuff wat je niet gebruikt.... Al met al is het maximum toch echt ong. 10 kbyte/s. En dat is als er niet al te veel buren ook Casema nemen, want dan is het snel gedaan met de pret.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Wanneer heb je dat abo aangevraagd? Ik woon ook in Amersfoort en probeer al een tijdje een abo aan te vragen, alleen ze laten geen nieuwe mensen meer toe ofzo...

Byteripper.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, 11 a 12 is idd niet te halen, maar 10 haal ik wel eens. Overigens is het netwerk erg vaag... het heeft uitschieters of echt zeer lage snelheden. Download eens een bestand en zet DU Meter aan. Dan gaat het van de 0.6k tot de 10kb/s... gemiddeld haal ik nu ISDN snelheid. Mooi zat. Beter als de KPN spekken. En we hebben niet echt veel mensen in de straat met een computer en actief op internet dusseh... ik kan lekker 'snel' (in de Casema-zin van SNEL) internetten.

ByteKiller : Je moet Casema mailen joh. Ik wachtte al vanaf juni. Ik hoorde van een collega dat ze weer mensen aansloten. Ik heb ze meteen gemailt wanneer ik aan de beurt was omdat ik al dik een half jaar wachtte. Binnen 20 minuten werd ik gebeld en werd er een afspraak gemaakt. Ze kwamen binnen een aantal dagen langs! :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh Byteripper, ik zie dat je systeembeheerder van T2S in Utrecht bent? Mag ik ff zeggen dat het allemaal ZEEEEER slecht in elkaar zit ??? Er is TOTAAL niets aan de beveiliging gedaan. We hebben een tijdje terug eens gekeken naar de netwerkbeveiliging. We hebben toen een lijst van de hoofdcomputer eraf gehaald met inlogcodes van gebruikers die een maand open staan. Er zaten codes tussen van zelfs 400 minuten. Ook hebben we de printer disabled, en een van die sukkels in het midden maar uitzoeken wat het nou was... hij kon het niet vinden...

Dus vertel de mensen daaro maar snel dat ze eens een keertje goed alles moeten beveiligen, anders kunnen we altijd gratis surfen op andermans kosten >:)

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Hoe zit dat eigenlijke met onze kaasboer? Ik hoorde iets van dat je geen vast IP adres krijgt en dat ze om de zoveel tijd je IP adres losgooien en een nieuwe uitgeven? Dat is k#t want ik wil een vaste verbinding vooral om te klooien met een webservertje, VPN..dat soort dingen en daar hebbie echt een vast IP adres voor nodig. Doet Casema dat of niet?

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je krijg geen vast IP bij Casema. Trouwens je krijgt bijna nergens een echt "vast" IP... Casema doet een force-disconnect elke 36 uur. Alleen als er met DHCP gewerkt wordt, is de kans dattie veranderd gewoon heel erg klein. ALS ie dan na een jaar ofzo es veranderd kun je in ieder geval geen aanspraak bij de provider doen, je hebt geen recht op een bepaald IP adres.

Verder is een vast IP helemaal niet nodig. Je gebruikt gewoon zo'n free-DNS service voor een sub-host, en je kunt dan per direct updaten. Met een hoofddomain duurt het zowiezo een paar dagen voordat de DNS overal ter wereld geupdate is (zelfs in NL alleen al) dus dat heeft zowiezo geen zin als je niet minimaal een maand of 3 over hetzelfde IP kan beschikken.

Trouwens over dat brakke systeem van Casema mag je niets eens een server draaien. Neem dan ADSL :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1