Toon posts:

NETWERK PROBLEMEN !!!!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb 2 ethernetkaarten en een coax kabel gekocht en alles ingesteld zoals ik dacht dat het moest.

Als ik nu bij netwerk omgeving kijk zie ik me zelf wel maar de andere p.c. niet.
wat moet ik doen??

Verwijderd

Jeb je wel terminatortjes aan de eindjes van de kabels? Conflicteren je kaartjes niet met andere hardware? Heb je wel file and printer sharing aanstaan? Anders zie je de comps niet :( Heb je ook wel de goeie protocols geinstalleerd???

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 17:56
Zitten ze beide in dezelfde workgroup??
Als je ip gebruikt en geen netbios zitten de ip adressen in hetzelfde subnet.

Zie je op die andere pc ook alleen je eigen pc of helemaal niks. Terminators gebruikt ??
50 ohm ??? kunnen de pc elkaar pingen (IP).

Suc7.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

klik met je linker muis toets op netwerkomgeving en vertel wat je daar ziet !!

Verwijderd

Topicstarter
wat is een terminator precies?

• snakeye
Terminators zijn afsluitweerstanden die je aan het begin en aan het einde van de coaxkabel zet om de ethernet bus af te sluiten. Anders krijg je echos op je netwerk en dan werkt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
als ik met links op netwerkomgeving klik druk zie ik dit:
openen
verkennen
computerzoeken

netwerk verbinding maken
netwerk verbinding verbreken

snel koppeling maken
naam wijzegen

eigenschappen

Verwijderd

Topicstarter
die terminators zitten er op.

en de workgroup is het zelfde maar dat andere wat je zei weet ik niet ik doe het niet via ip

en het probleem is juist dat ik de andere computer niet zie

Verwijderd

kilk op eigenschappen
en verdan wat je ziet

• snakeye
Welke protocollen heb je allemaal geinstalleerd ?? zie netwerkomgeving.

Verwijderd

(typo) vertel dan

Verwijderd

Topicstarter
ipx/spx
NetBEUI
TCP/IP
en nog eentje die bij mijn isdn modem hoort
NDISWAN

Verwijderd

klik op tcp/ip kijk dan naar het ip adres
is dat wel ingevult bij bijde pc's
zoniet doe dat dan b.v 100.100.100.1
en 100.100.100.2

Verwijderd

Topicstarter
het instellen van het IP adres werkt niet :(

Verwijderd

is 100.x.x.x toegestaan dan?

ik d8 alleen 10.0.x.x,172.16.x.x en 192.168.x.x?

Maareh, ff ontopic: probeer 'ns of je de andere machine in het netwerk kunt pingen...
Zo ja, ligt het prob waarschijnlijk met je workgroupinstellingen (let op: case sensitive) zo niet moet je ff het TCP/IP protocol checken enzo...en de bekabeling...

owh w8 ff, ik zie net dat het instellen "het niet doet"...
wat bedoel je daarmee?

Verwijderd

Topicstarter
Daar bedoel ik mee dat hij het nog steeds niet doet ook al stel je een ip in.

Verwijderd

Oke klinkt dom maar is het niet

Ik heb dit ook een keer gehad. Wat bleek uiteindelijk. Mijn netwerkkaarten stonden wel aangegeven onder de netwerkeigenschappen maar, en nu komt ie, ze waren nergens terug te vinden onder apparaten beheer.

Kontroleer dus eerst de werking van de kaarten.

Stel werkgroep op beide gelijk in.

Geef de computer een naam en beschrijving.
Deze mogen ook niet gelijk aan elkaar zijn.

Geef beide een IP (niet dezelfde natuurlijk)

Voeg file and printersharing toe via netwerkopties.

Volgens mij moet het dan werken.

Verwijderd

hypernonsens allemaal

je hebt geen ip nodig om elkaar te zien... :(

ook geen ipx spx en netbui. Maar voor spelletjes kan het handig zijn.
Alleen tcp/ip is van belang.. Heb je wel dezelfde kaarten of in elk geval compatible met elkaar... Bovendien soms duurt het effe voordat die bakken elkaar zien, flikker eens alle protocollen eruit en installeer alles opnieuw....en heb dan effe geduld.
Als dat niet werkt, check of je coaxsjit wel echt 25ohm oplevert met 2 terminators...enuhhhhhhh conflicten binnen de hardware kan natuurlijk ook nog altijd.
Dus werk aan de winkel... :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je TCP/IP wilt gebruiken heb je altijd een IP adres nodig.
Dynamisch of statisch, maar je hebt er een nodig.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Christiaan, ik heb exact hetzelfde probleem als jou.... Ik kom er maar niet uit... Ik heb geloof ik alle instellingen goed, maar ik zie de andere computer niet met netwerkomgeving!

Verwijderd

heb je het subnet masker wel goed staan???
255.255.255.0 moet bij beiden comps goed hetzelfde staan... heb je ze zichzelf laten invullen??

start>>uitvoeren>>winipcfg

kijk daar bij beide of ze hetzelfde staan en corrigeer anders.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

ik heb dat wel goed..

Verwijderd

Haal alle protocollen weg. Laat alleen tcp/ip staan. Vul bij de eigenschappen van tcp/ip in :
Ip adres: 192.168.0.1 / 255.255.255.0

Bij pc 2 : 192.168.0.2 / 255.255.255.0
File sharing aanvinken (ook printer als je printer op je bak heb)

Dan naar identification tab : Geef pc's een naam , en zelfde werkgroep (hoeft niet).

ff rebooten en dan moet het werken
:)
succes
SYN

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar ben ik weer.

maakt het nog uit of ze op netwerk server staan of niet en welk aanmeldings domein want dat is verschillen en ik weet niet hoe ik dat gelijk moet krijgen!!

cya,
chris

p.s.

Bij eigenschappen heb ik ook
externe toegangs adapter
client voor microsoft netwerken
Realtek RTL8029(AS) PCI ethernet NIC
bestands en printer deling voor microstoft netwerken.
en bij elke protocol staan 2 dingen eentje van mijn netwerk kaart en eentje van de externetoegangs adapter

• schijndel
  • Laatst online: 29-08 02:42
Je wil een peer to peer netwerk draaien op windows 9x?

Dan moet je geen aanmeldingserver of domain gebruiken. Toegangsnivo (ofzo... weet de echte naam niet meer) moet op share staan en niet op domain.
WINS, DNS, GATEWAY en IP kan je allemaal leeg laten.
zorg ervoor dat subnet gelijk staat, werkgroep mag verschillen. bij verschillende werkgroepen zie je gewoon de 2 pcs alleen dan onder verschillende werkgroepen.

Als win98 hebt en geen ip opgegeven dan krijg je automatisch een linklocal adres: 169.254.x.x

Verwijderd

Ik had dit eerst ook... bij mij was het probleem dat als ik inlogde op windhoos dat ik dan geen aanmeldingsscherm kreeg. Als dat bij jou ook het geval is, moet je ff op internet kijken naar de oplossing, ik weet niet meer waar dat stond. In ieder geval hoef je alleen in je register een nulletje in een eentje te veranderen. Als je wel het aanmeldingsscherm krijgt, moet je ff checken of je ook daadwerkelijk bent aangemeld, dus ff naar start --> als daar afmelden staat is het fout, als er staat (naam) afmelden is het goed...

Verwijderd

Topicstarter
Btw ik heb een duplex mode op mijn kaart zitten wat moet ik daar instellen half duples of full duplex en klopt dat wel want ik heb me laten vertellen dat dat eigenlijk alleen maar op modems hoort te zitten :(

en die terminator die zit er toch standaard op want flipt die kabel toch ook steeds uit je kaart want dan zit ie niet goed vast

en weet iemand niet toevallig of je ergens nog een handleiding kan downloaden waarin staat hoe je een netwerkie mot aan leggen

• schijndel
  • Laatst online: 29-08 02:42
Eh nee terminator is niet standaard:
kabel zit aan t-stukje. T stukje zit aan je kaart en op vrije "poort" van t stukje draai je een terminator

KABEL T Terminator
Kaart

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen t stukkie op zitten.

is dat erg??
ik kan hem erwel op doen en dan kan ik er wel een teminator op draaien en dan ding is dan aan de achterkant dicht dat klopt toch?

Verwijderd

Probeer anders eens om het IP van die andere PC te pingen.

Verwijderd

T-stukkie moet, anders kan je er geen terminator opzetten.

Voor 2 pc's heb je nodig: 1 kabel, 2 T-stukkies en 2 terminators.

Dit is een T-stukkie:
Afbeeldingslocatie: http://shopping.altavista.com/img/prod/Computers/normal/SDC_CablesToGo_02044.jpg

Verwijderd

UTP (cat5)... need I say more...

Verwijderd

Als je zeker weet dat de kabels goed zijn:

installeer voor beide pc's:

Client voor Microsoft Netwerken
IPX/SPX
NETBEUI
TCP/IP
Bestands en Printerdeling voor Microsoft Netwerken

Zet bestanden en printers delen aan

Zet bij identificatie een naam voor je werkgroep

Deel in windows verkenner je c-schijf

Zo moet het werken, geen gezeur met ip-adressen, dns, de hele meuk.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 2 compu's op elkaar aan sluit doet alles het nu eindelijk ik had de bedrading fout.

maar de 3e krijg ik niet zo'n aanmelding schermpje om me zelf aan te melden bij he netwerk terwijl ik dat wel bij de andere 2 p.c.'s krijg hoe verhelp ik dat?

Verwijderd

jongen dat vind je al prutsend uit... je hebt nu 33 berichten welke jou de basis van Lan-netwerkjes hebben bijgebracht. Ga klikken en check wat er gebeurd, lees computerblaadjes die staan elke maand vol over thuis netwerkjes en zijn over het algemeen duidelijk, juist en overzichtelijk.

Nog een ding ik zei eerder in deze topic je hebt geen ip nodig.
Das niet helemaal waar maar als jij in je netwerkomgeving insteld obtain Ip adress automatically.. dan hoef je dus geen ip in te stellen maar het zal wel werken....
dus clickse :)

• Onno
  • Niet online
dan hoef je dus geen ip in te stellen maar het zal wel werken....
Niet in Windows 95. Ook niet in NT4. Van Windows 2000 weet ik het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hey hoe moet de bedrading bij 3 p.c.'s?

ik heb het nu zo

pc1 tstuk met terminator, pc2 tstuk met draad naar 1 en naar 3, pc3 tstuk met terminator

Verwijderd

Dat 'obtain IP adress automatically' moet je alleen aan zetten als je een dhcp server in je netwerk heb staan. Dat staat er niet , dus moet je een statisch ip invullen

--
syn

Verwijderd

ja wtf ik weet ook wel dat die functie bedoeld is voor een dhcp server!!! :(
maar ik heb hier nog geen woord gehoord over winroute of sygate of welke proxy dan ook en derhalve ging ik er vanuit dat hij dus alleen maar een intern netwerkje wilde hebben zonder gedeelde internet aansluiting.
Punt 2 ik ben er zeker van dat het onder win98 wel werkt. voor die andere OS weet ik dat niet.
Zoek het wel effe uit.

Drie compies??? gewoon 2 compies op een compie of 1 compie op 2 compies wat je wil als je maar 2 terminators gebruikt.
dus computer 1 met een T-stuk, daar frot je die andere 2 kabels van die andere 2 compuetrs zonder T-stuk op! En je zorgt dat die andere 2 comps wel een t-stuk achterop bij de netwerkkaart.hebben met terminator. dit voor de gewenste 25 Ohm weerstand op de kabel.
nogmaals gewoon proberen, logisch nadenken en een beetje kutten...dat werkt vaak het beste..suc6

Verwijderd

Zoals jullie het verhaal vertellen zou het betekenen dat als ik mijn DHCP server uit zet ik dus geen andere computers in mijn netwerk kan zien.. Das pertinent niet waar!!
Onder win98 wel te verstaan

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Hey jongens ik ben de broer van christiaan
Bedankt voor die link gaan we effe doorlezen

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik snap er nou niks meer van

als ik 2 compu's opelkaar aansluit dan gaat het wel goed en dan ga ik de derde testen hij vindt zich zelf wel. maar als ik hem aansluit dan vindt geen van allen p.c.'s een andere p.c. en de bedrading klopt ik begrijpt er helemaal niks meer van!!!!!!!

• Onno
  • Niet online
dat als ik mijn DHCP server uit zet ik dus geen andere computers in mijn netwerk kan zien..
Jawel. Als je eenmaal een IP adres hebt gekregen van een DHCP server hou je dat voor een bepaalde tijd. Als de DHCP server na die tijd onbereikbaar is, blijft Windows gewoon hetzelfde IP adres gebruiken.

En inderdaad, Windows 98 verzint bij afwezigheid van een DHCP server zelf IP adressen.

Verwijderd

das toch feitelijk hetzelfde als ik zeg... alleen nu weet ik dus dat win98 die ip zelf verzint en dat als mijn dgcp plat ligt de zaak gewoon verder draait op hetzelfe ip..

thanX Onno.

Voor Christiaan...doorloop gewoon nogmaals alle stappen en controleer of alles ok is..

Verwijderd

Topicstarter
Bij de p.c. die het niet doet zijn ook een paar protecollen van een isdn adapter geinstalleerd zou het daarmee te maken kunnen hebben??
Pagina: 1