Toon posts:

[XP] Reboot tijdens opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers. heb een probleem met Windows XP home.
Na een niet gelukte installatie van SP2 (mijn vader die drukte op doorgaan terwijl de pc aangaf dat er bestanden ontbraken) kreeg ik mijn vaders pc in mijn handen geduwt om dit probleem "even" op te lossen. Na de gebruikelijke reboot van Xp na de installatie van SP2, wilde XP niet meer starten. De computer bleef resetten tijdens starten XP.

Ik heb het volgende geprobeerd:

1. veilige modus.
2. laatste recente instellingen die werkten.
3. Xp recovery console: chkdsk -r
4. Xp recovery console: fixboot c:
5. trouble shooing databse geprobeerd. Na deel 1 uit te hebben gevoerd bleef de reset dus kwam ik nooit aan stap 2 toe. http://support.microsoft.com/?kbid=307545

De harde schijf is wel benaderbaar in een andere PC, dus de hardware op dat vlak is ok. Heeft er iemand tips? (behalve nieuwe installatie XP, er staat een belangrijk boekhoud pakket op dus format is niet gewenst)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op welk punt tijdens het boot-proces, reset het systeem?

En is een repair van XP een optie?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit zodat het wat beschrijvender is. Aan het feit dat het niet start kan je niet zoveel zien, probeer altijd een beknopte zin over je probleem te maken :)

windows xp start niet meer ==> [XP] Reboot tijdens opstarten

[ Voor 1% gewijzigd door G33rt op 02-10-2004 22:56 . Reden: typo ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Als er bestanden ontbreken, dan kom je toch aan een format toe lijkt me.

En dan meteen gaan werken met meerdere partities.....

Verwijderd

Topicstarter
repair via F8 werkte ook niet.
Meerdere partitie's is inderdaad eeen goed idee na de nieuwe installatie. Moet ik me paps dan even uitleggen hoe dat werkt :).
Maar niemand nog een ander idee?

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem op het moment. Ik draai WinXP Pro (EN, Corporated) en heb zojuist SP2 geïnstalleerd.
Toen ik de PC reboote startte hij niet meer goed op, maar na enkele seconden het flash screen van windows xp te hebben gezien, reset/start hij uit zichzelf opnieuw op en blijft dit elke keer zo doen..
enig idee hoe dit op te lossen is?

En indien ik moet formatteren wil ik toch graag even m'n data zien te backuppen, wat ik stomgenoeg niet vantevoren heb gedaan. Kan ik dat nog wel regelen? E.v.t. in safemode ofzo?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 15:58:
Ik heb ditzelfde probleem op het moment. Ik draai WinXP Pro (EN, Corporated) en heb zojuist SP2 geïnstalleerd.
Toen ik de PC reboote startte hij niet meer goed op, maar na enkele seconden het flash screen van windows xp te hebben gezien, reset/start hij uit zichzelf opnieuw op en blijft dit elke keer zo doen..
enig idee hoe dit op te lossen is?

En indien ik moet formatteren wil ik toch graag even m'n data zien te backuppen, wat ik stomgenoeg niet vantevoren heb gedaan. Kan ik dat nog wel regelen? E.v.t. in safemode ofzo?
Als je met de recovery console kan werken, zou je data ergens heen kunnen kopieren. Dat heeft eigenlijk alleen zin als je meerdere partities hebt, dan kun je bij de herinstallatie immers alleen de c-paritie formatteren.
Pagina: 1