Toon posts:

Testprogramma bij het printen uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de printer, wanneer ik opdracht geef tot printen dan gaat de printer meestal eerst een of ander testprogramma of iets dergelijks afdraaien. Dit is zeer irritant en het duurt zeker een halve minuut. Mocht de printer gelijk gaan printen dan gebeurt het daarna.
Ik heb inmiddels een nieuwe PC en een verse Windows XP, en ook onder deze PC is het weer hetzelfde.
Ik heb nu een Sony S330, maar ook met een Epson was het probleem hetzelfde.
Van Sony kreeg ik het advies om de nieuwste driver te downloaden en te installeren maar ook dat heeft niet gelid tot verbetringen.
Wie, o wie, kan mij helpen om de printer dit irritante gedrag af te leren zodat hij gewoon doet waarvoor ik hem heb aangenomen.
kplaatje@kliksafe.nl

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Installeer je altijd het gehele softwarepakket of enkel de drivers die bij de printer worden geleverd?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weet je toevallig hoe dit 'testprogramma' heet? Je kan gewoon je taskmanager vaak in de gaten houden voor nieuwe processen, als je geen extra window krijgt te zien. Aangezien je er last van hebt met je Epson en met je Sony, lijkt het erop dat het niet standaard in de drivers zit, maar een stand-alone geval is. In dat geval zou je 't gewoon op kunnen zoeken, en kunnen uninstallen.

Staat er niks verdachts bij de 'add/remove software' lijst, die je kan openen via je configuatiescherm?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 13:06

Mentalist

[avdD]

Kan je iets preciezer over het "testprogramma" zijn? Ik ken wel iets dergelijks van iig een Canon printer, eerst loopt de kop even vrolijk heen en weer, en daarna gaat ie printen. Ik vermoed dat het nodig is en de resultaten anders niet optimaal zouden zijn, maar ik heb me er nooit aan geërgerd, en weet ook niet of het uitkan.

Gebeurd de "test" altijd, of alleen b.v. 1x nadat je de computer opgestart hebt? Dit was met mijn Canon het geval namelijk, nadat de test een keer gedaan was ging het printen weer wel direct.

In ieder geval, ik verduidelijk je titel maar even, en omdat het meer op een softwareprobleem lijkt move ik het topic van Overige Hardware naar Software Algemeen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®