[WinXP] Drivers corrupt?

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 23:44
search + google gebruikt, geen resultaat gevonden :(

Ik heb een Lite-ON SOHD-167T dvd speler aan mijn VIA Epia M10000 computertje, met windows xp erop. alles werkte goed tot ik net mijn computer verplaatst heb (of daarvoor ging het al mis, de dvd drive heb ik een tijdje niet in gebruik gehad)
Ik kon geen dvd's meer afspelen dus ik ging even kijken waar het probleem kon zitten... er was helemaal geen drive... Dus ik kijk bij apparaatbeheer en daar staat ie met een uitroeptekentje:
Code 39: Drivers zijn corrupt of kunnen niet geladen worden (vertaald)
dus ik verwijder de drive en laat m opnieuw scannen, zegt ie hetzelfde. zo nog een paar keer geprobeerd met reboots tussendoor, ik heb de drivers die ie gebruikte van een andere computer (ook met service pack 1) gekopieerd, IDE controller verwijderd... het mocht allemaal niet baten.
Als ik naar linux boot lukt het wel, ik heb de drivers op een cdtje gebrand en daar vandaan op hun plek gezet, maar nog steeds word mijn drive niet aangegeven. In apparaatbeheer staat wel netjes de volledige naam van de drive maar drivers laadt ie dus niet. Aangezien het een bulk product is zaten er ook geen drivers bij die ik eventueel zou kunnen proberen, ook de site biedt geen uitkomst.

Heeft iemand dit probleem gehad en kan mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

evt specs
VIA Epia M10000
VIA Nehemiah 1ghz proc
224 mb pc2100 dane-elec geheugen (2-2-2-5, is pc3200 eigk :) )
40gb Maxtor Diamondmax plus 8 (7200rpm, 2mb)
Lite-ON SOHD-167T dvd drive dus
verder alles onboard, tobo en muis erbij etc...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 23:44
hmz, niet gevonden met de search :)
iig ik zie geen upperfilter in mn register staan, wel pxhelp20 bij lowerfilter
die staat bij deze computer wel bij de drivers, bij mn epia niet
dus die zal ik dan even over zetten :) hopelijk werkt dat wel

edit: omdat dat pxhelp20 niet van microsoft was en ik geen vage dvd speler drivers heb geinstalleerd dacht ik dat dat bij mijn computer hoorde, hier zit wel een fikker in
iig ik heb het bestand overgezet en hij doet t weer :)
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 21:53:
www.via.com.tw 4 in 1 hyperion drivers downloaden en installeren, wil heel soms ook wel eens helpen.
die zaten bij mn bord, VIA bord met een VIA proc, VIA chipset, VIA grafische kaart, VIA geluid etc ;) dus die heb ik al heh
werkt weer dus

[ Voor 60% gewijzigd door DataGhost op 02-10-2004 22:01 ]

Verwijderd

www.via.com.tw 4 in 1 hyperion drivers downloaden en installeren, wil heel soms ook wel eens helpen.