[MySQL]Shift_JIS in een database

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 14:10

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Ik wil Kanji (de tekens die gebrukt worden door in japan) in een mysql database zetten. Het probleem is dat de database " くじびきアンバランス " veranderd in "
code:
1
くじびきアンバランス "
en dat moet niet.

De kanji moet dus behoud worden.

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?

Ik draai een MySQL 3.23.47 database onder WindowsXP

[ Voor 31% gewijzigd door Namu op 02-10-2004 21:27 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26
Door de juiste encoding te gebruiken. Encoding staat wel in de documentatie. Volgens mij heb je UTF-8 nodig.

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
ja, encoding kan ik wel veranderen maar wat er dan gebeurd is dat mijn hele phpmyadmin ook japans wordt, en ik kan geen japans lezen. Ik moet dus zorgen dat alleen die database Shift_JIS support heeft.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haal je er niet (perongeluk) html_entitities() ofzo over heen? Want de tekens zijn omgezet.

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
ik heb zowel phpmyadmin als een zelf gemaakte query uitgetest. beide veranderen mijn kanji naar ascii codes.

Als ik dit via een stuk php code kan doen vind ik het ook goed. zolang ik maar de kanji in de database krijg zonder dat mijn complete mysql naar Shift_JIS moet zetten

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26
Namu schreef op 02 oktober 2004 @ 22:08:
ik heb zowel phpmyadmin als een zelf gemaakte query uitgetest. beide veranderen mijn kanji naar ascii codes.
Om te testen gewoon even via de commandline met MySQL communiceren. Dan kan je in ieders geval met zekerheid zeggen dat het binnen MySQL wel goed gaat.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt even controleren of jouw MySQL versie Shift-JIS ondersteund.

SQL:
1
SHOW CHARACTER SET STATEMENT;

Ik denk dat MySQL 3.23.47 geen Shift-JIS ondersteund. Je hebt MySQL 4.1 nodig voor het correct laten werken van het sorteren volgens het Japanse kana-systeem.

Ik weet niets van mysqladmin, ik gebruik altijd gewoon de commandline mysql. Als je die gebruikt kun je met de volgende query je bestaande database naar Shift-JIS omzetten:

SQL:
1
ALTER DATABASE db CHARACTER SET sjis COLLATE sjis_japanese_ci;

P.S. wat voor app ben je aan het coden? くじびきアンバランス betekent volgens mij "lotterij ongebalanceerd/ambulance... Maar goed, ik ken de context van de tekst niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 02-10-2004 22:30 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Kujibiki Unbalance om precies te zijn. Het is een anime.

Ik ben een Anime uitzend schema aan het maken. Romanji, Kanji, tijd en dag in een database.

en met beide commando's:
"You have an error in your SQL syntax near 'CHARACTER SET STATEMENT' at line 1"

ik heb mijn complete database op japans gezet en met behulp van mijn kennis in de layout van phpmyadmin alles naar kanji veranderd (hij kan het dus wel aan) dus mijn probleem is "tijdelijk" opgelost maar ik kan nog steeds niet via een normale query kanji toevoegen aan me database zonder die helemaal om te gooien

ook kan ik command line niet uit testen omdat cmd en command geen kanji ondersteunen

[ Voor 51% gewijzigd door Namu op 02-10-2004 23:55 ]

• ari3
  • Niet online
Oeps, het moet zijn:

SQL:
1
SHOW CHARACTER SET;

Ik gebruik MySQL 4.1.3. Het alter database verhaal werkte bij mij wel.

Hmm... anime :)

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
ik ben net ge-upgrade naar mysql 4.0.0 (ik gebruik phpdev) maar nog steeds werkt de "show character set;" werkt niet. is het nou een sql query of zit ik het nou erg fout te doen?

• ari3
  • Niet online
Het is een commando dat werkt op de command prompt.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Namu schreef op 03 oktober 2004 @ 01:03:
ik ben net ge-upgrade naar mysql 4.0.0 (ik gebruik phpdev) maar nog steeds werkt de "show character set;" werkt niet. is het nou een sql query of zit ik het nou erg fout te doen?
Uit MySQL handleiding:
SHOW CHARACTER SET is available as of MySQL 4.1.0.
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/SHOW_CHARACTER_SET.html

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Pagina: 1