Toon posts:

Alleen center-speaker en subwoofer doen het met mijn pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 5.1 speakerset aangeschaft. De Philips A5.600 (deels omdat ie zo'n goede review kreeg in de Computer Totaal.) Bovendien heb ik hiervoor een 'Trust 511 5.1 sound expert digital surround' geluidskaart gekocht, zodat ik de set kan aansluiten op mijn pc.

De Philips A5.600 heeft input selection, dus ik heb hem aangesloten op mijn tv en mijn pc (misschien komt later mijn laptop erbij.) Als de tv de input levert werkt de set prima, maar als mijn pc de input levert werken alleen de center-speaker en de subwoofer. De andere vier boxen geven dan totaal geen geluid.

Mijn vermoeden is dus dat er iets is met de geluidskaart, mijn pc of de drivers. De drie plugjes van de speakerset zitten allemaal op de goede plek in de geluidskaart en de subwoofer (die ook de versterker is.)

Ik heb gezocht op dit forum en niet een soortgelijk probleem gevonden. Ook zoeken met Google leverde niets nuttigs op.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

En er is nog een lastigheidje met deze set (paste niet meer in de topic title.) Er zit geen hoofdtelefoon-aansluiting op. Dat is jammer, want ik heb hier een hele mooie draadloze hoofdtelefoon staan, die ik wel eens wil gebruiken. Het liefst wil ik hem aansluiten op de set, zodat ie mooi mee gaat met de input-selection. Valt er iets te 'tweaken', zodat ik de hoofdtelefoon makkelijk kan gebruiken in samenwerking met de speakerset?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je hebt ergens in je instellingen aanstaan dat je alleen digitale uitput wilt waarschijnlijk. Dat had ik ook toen ik net mijn oude 5.1 setje had gekocht.

Voor die koptelefoon kan je het beste zo'n splitter kopen waarmee je kan switchen tussen koptelefoon en front speakers aansluiting.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 21:01:
Je hebt ergens in je instellingen aanstaan dat je alleen digitale uitput wilt waarschijnlijk. Dat had ik ook toen ik net mijn oude 5.1 setje had gekocht.
Waar zou ik zo'n optie kunnen vinden? In apperaatbeheer ofzo? Ik heb even gezocht, maar kan het niet vinden. (Ik zoek natuurlijk verder, maar wat hulp is welkom :).
Voor die koptelefoon kan je het beste zo'n splitter kopen waarmee je kan switchen tussen koptelefoon en front speakers aansluiting.
Hoe zou dat precies werken? Als ik de hoofdtelefoon gebruik wil ik natuurlijk dat alle boxen stil zijn. Maar ik denk dat als ik de boxen mute, dat ie dan de uitgangen van de versterker mute, inclusief de hoofdtelefoon. Is dat niet zo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de situatie zoals ik denk dat ik hem nodig heb even uitgetekend (dit gaat over het tweede probleem, van het switchen tussen boxen en hoofdtelefoon. Ik zit nog steeds met het eerste probleem.)

Schema

De switch moet kunnen schakelen tussen hoofdtelefoon en boxen. Wanneer de hoofdtelefoon aan is, moeten alle boxen gedisconnect worden. Ik kan met de afstandbediening zelf de subwoofer uitzetten.

Wat ik moet weten is: Wat gaat er in de black box?

Verwijderd

Eerst maar ff probleem 1 oplossen. Heb je de stekkertjes al eens verwisseld op je geluidskaart. Zo ja, wat was het resultaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het nog niet geprobeerd. Nu wel. Er gebeurt nog steeds niets. Geen verschil. |:(

Verwijderd

Verklaar je nader. Als je de stekkers verwisselt, doen center/sub hun werk? Of werken er dan 2 andere speakers? Als nog steeds alleen center/sub werken, zou ik de kabels eens nalopen. Bij het verwisselen van de kabels zouden andere speakers het moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht, omdat de center speaker en subwoofer het goed deden, verwissel ik de andere twee. :P (Ik dacht al niet dat het zou werken.)

Inderdaad, als ik in de werkende uitgang van mijn geluidskaart een ander stekkertje steek werken er twee andere boxen (de twee front of de twee rear.)

Natuurlijk komt er dan uit één goed geluid en uit de ander het subwoofer-signaal.

Het ziet er dus naar uit dat de twee andere geluidskaart-uitgangen geen signaal leveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 14:06 ]

Verwijderd

Hey,

ik heb hetzelfde probleem met mijn 5.1 kaatje ook van trust (volgens mij zelfs hetzelfde type)

ook alleen maar de center en de sub en doe ik een ander stekkertje in het gaatje waar eerst de center en sub zitten dan doen de andere speakers het wel, maar sluit ik het zo aan als dat het moet dan doet ie het niet!!

Wie kan ons helpen???

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 22:36
Michiel_Hlv mag ik je vragen waar je die Philips set vandaan hebt? ik heb ook de review in computer totaal gelezen en wil ook zo'n set kopen maar hij is overal uitverkocht :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gekocht bij Correct Elektronics in Rotterdam. En blijkbaar hebben ze er ook nog een aantal in de Makro in Delft. Succes.

Het probleem is nog niet opgelost, overigens.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 09:25
De A5.600 is oud en er is al de A5.610 en die is substantieel beter. De a5.600 is echter een mooi neutraal setje waar ik al 2 1/2 jaar plezier van heb.

Je legt het probleem bij de LS. maar heb je alles al gecheckt met een walkman?
Met de walkman zelf kun je je luidsprekers testen door steeds een van de drie connectoren in de walkman te prikken en te kijken oftie werkt (als de versterker op kanaal 1 staat). Dus of je geluid uit de frontspeakers/rearspeaker/center&sub krijgt.
Met de koptelefoon kijk je of je geluidskaart wel signaal afgeeft door ze in de uitgangen te prikken en te luisteren. Moet je wel 5.1 geluid aan hebben staan op je geluidskaart.

diskeltische lurker

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt allemaal goed. Het ligt echt aan mijn pc-kant.

Ik kan trouwens nergens de A5.610 vinden. Heb je een link?

Verwijderd

Hallo Michiel,

hoe heb je het probleem opgelost bij mij werkt het nog steeds niet.

Verwijderd

Download driver op:
http://www.cmedia.com.tw/download/OS-e-cmi8738_WDM_OS.htm
Bij install aangeven dat het geen on-board chip betreft, maar PCI geluidskaart.
Dit zet je uitgangen.

Koptelefoon:
Kun je het beste mbv spliiter aansluiten op groene plug. In control panel mode stereo headphone kiezen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog steeds niet opgelost. Ik bedoelde alleen dat de boxen allemaal goed werken. Het probleem is er nog steeds. Ik probeer morgen die drivers even en post het resultaat hier.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het upbumpen van deze thread, maar ik ben bang dat ie anders gesloten wordt. (Alle threads hieronder waren al gesloten :|) Ik heb jammer genoeg nog niet de kans gehad de hierboven geposte drivers te testen, maar ik ga dit zeker morgen (woensdag) doen.

Als iemand intussen een oplossing heeft voor mijn tweede probleem (zie gepost schema wat terug in de thread), hoor ik dat graag.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt. Maar slechts gedeeltelijk. Nu doen alle speakers het behalve de center speaker. ;) Ten minste, wanneer ik de 'C-Media Multi-Channel Audio Demo V4.0' probeer.

Als ik gewoon winamp ofzo gebruik werken alleen de twee front-speakers. (Is er een manier om het geluid uit alle boxen te laten komen. Dat is immers waarvoor ik ze heb.)

Dus, so far so good, maar het kan beter.

Ideeën?
Pagina: 1