Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pomp?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag hier een topic over die kweekbak, en dat wou ik zelf ook iets mee doen maar hij was al gesloten?

Mijn vraag is eigenlijk:
Ik zou graag een pompje, aanstuuren via dit schema?

Maar hoe, ik moet dus de led omzetten in iets. En omdat ik er niet echt veel vanaf weet hoe moet ik dat dan doen. Zou ik dit ook via de pc kunnen doen. Dat lijkt me eigenlijk wel mooi. Ik heb al gekeken op http://www.circuitsonline.nl.

Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.nl/circuits/sch/000056.gif

Want als je bij schakelingen kijken en dan bij Computer & Microcontroller zie je 'Parallelle poort interface'. Kan iemand mij precies uitleggen wat ik daar dan mee kan doen. Zou ik daar mee een klein pompje kunnen regelen om het kasje te sproeien.

zou iemand ook een goed idee hebben om die voelers te maken. Ik dacht zelf aan gewoon 2 ijzere buisje's

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 21:16
Niet bepaald duidelijke topicstart...
Volgens mij wil je dat een pompje automatisch aangaat als de aarde niet vochtig genoeg is.

Je zou dan inderdaad dit schema kunnen gebruiken, maar in plaats van de LED een relais om je pomp mee te schakelen.
Via je PC heeft geen meerwaarde. Dit schema is namelijk gebaseerd op de weerstand van de (pot)aarde en om iets aan je PC te hangen moet het binair zijn en zou je dus met een lading andere electronica de analoge meetgegevens moeten omzetten in digitale signalen.

Aan je topictitel te zien zal je daar vast niet toe in staat zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jah, sorry voor de ontduidenlijk heid.

Jah, ik wil als de aarde droog is dat de pomp inwerking komt. Maar wat heb ik dan daar precies voor nodig? B.v weerstand's en waar kan ik ze bestellen

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Topics hier over electronica moeten PC-related zijn, zoals ook in Welkom in Casemodding & Elektronica (Policy) staat.

Normaalgesproken zou ik dit naar Stuffis Generalis moven, maar daar mag jij nog niet in. Het beste kan je het even op www.circuitsonline.net proberen, daar kunnen ze je ongetwijfeld helpen :)

Dit topic is gesloten.