Toon posts:

wifi wel signaal, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn draadloze internetverbinding:

Ik krijg wel volle uitslag op de signaalmeter, maar kan maar niet het internet of het thuisnetwerk op.

Ik heb 2 pc's, de eerste via UTP verbonden met een Sweex wireless broadband router, de tweede via een Sweex wireless PCI card. Op beide pc's draait Windows 2000 professional.

Omdat mijn ouders via de wifi-pc willen telebankieren leek het mij verstandig de WEP-encryptie in te schakelen. Dit heeft ook zonder problemen gewerkt.

Helaas kreeg de desbetreffende pc een probleem, waardoor ik hem opnieuw moest installeren. Pc weer volledig geinstalleerd, alle updates gedaan, internet werkte prima. Totdat ik de encryptie weer ingeschakeld had.

Vanaf dat moment gaf de utility wel aan dat er een netwerk gevonden was, ik kon hierop ook aanmelden, kreeg volle uitlag qua signaalsterkte en kwaliteit, alleen geen internetverbinding. Ook niet nadat ik de encryptie in de router weer had uitgeschakeld. Het vreemde is, dat de wifi kaart een ip-adres gekregen heeft, die buiten de range van mijn router ligt. ik heb dit handmatig gewijzigd naar het oude ip-adres van de wifi-kaart, maar dit mocht niet baten. onderhand heb ik de pc al enige malen opnieuw geinstalleerd met de hoop dat het probleem zou verdwijnen, maar tot nu toe geen succes.

Het meest vreemde vind ik nog wel, dat ik de pc in de netwerkomgeving (werkgroep) wel kan zien, ik kan hem alleen niet benaderen. Ook heb ik geprobeerd de pc aan te pingen, maar dit ook zonder resultaat.

Tevens heb ik de router gereset (fabrieksinstellingen) en opnieuw ingesteld, maar ook dit zonder resultaat.

Nu vraag ik me af waar die wifi-kaart zijn ip-adres vandaan heeft en waarom het netwerk wel gedetecteerd wordt, maar er geen verbinding met internet gemaakt kan worden.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 08:48

Asteroid9

General Failure

Wat voor IP heeft die wifi-kaart gekregen?
Niet toevallig een default adres?

Verder vermoed ik toch een WEP probleem. SSID staat goed ingesteld?

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Je zal vast een IP-adres hebben gehad dat begon met 169. ;) Dat IP-adres wijst Windows zich zelf toe als hij geen contact kan leggen met de DHCP-server.
Dit verschijnsel heb ik ook wel eens op XP Pro SP1. De oplossing die bij mij dan werkt is het even uit en weer inschakelen van de draadloze netwerkkaart.
Bij SP2 kan mijn draadloze netwerkkaart helemaal geen IP krijgen, maar dit is vooral te wijten aan een eigen firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft inderdaad een ip-adres gekregen dat met 169 begint (169.254.209.4) terwijl voorheen het ip-adres, toegekend door de router, 192.168.2.101 was.

Wat bedoel je met uit- en inschakelen van de kaart? In het apparatenbeheer, of uit de pc halen en weer opnieuw inbouwen? Ik heb al een keer of 3 een clean install gedaan, maar het probleem blijft.

En wat is SSID? Het staat op default (standaardinstellingen).

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Extra firewall geinstalleerd? >> weg ermee
Even de router een harde reset geven?

[ Voor 9% gewijzigd door tweakerbee op 04-10-2004 01:34 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de router teruggezet naar fabrieksinstellingen, dus zonder firewall en zonder wep-encryptie, maar ook dit mocht niet helpen. Op de pc zelf staat (nog) geen firewall geinstalleerd, dus dat kan het ook niet zijn.
Pagina: 1