Speedtouch 510 met @home

Pagina: 1
Acties:

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 07:53
Ik ben binnen 2 maanden wegens een verhuizing gedwongen over te stappen van ADSL naar @home kabel internet. Ik gebruik op dit moment het door XS4All meegeleverde SpeedTouch 510 modem/router ding.

Graag zou ik deze ook voor mijn @home verbinding inzetten. Is dit uberhaupt mogelijk? Ik stel me hierbij voor dat ik het kabelmodem van @home aansluit op de WAN/ADSL poort van de Speedtouch.

Ik zag een optie om de Speedtouch als bridging router in te stellen. Dat lijkt me de juiste setting. Verder schijn je bij @home de juiste hostname op je router in te moeten stellen. Ik zie deze mogelijkheid nergens binnen de webinterface van de Speedtouch. Ik zie wel een lijstje met DNS namen, waaronder de Speedtouch hostname. Maar die kan ik niet wijzigen.

Kan ik gewoon een nieuwe hostname definieren die overeen komt met wat @home verwacht en dit toekennen aan 127.0.0.1 of het IP adres dat ik van @home krijg (de router zelf dus?)

Kortom, wie hier heeft al ervaring met het gebruik van de Alcatel Speedtouch router op @home?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je Speedtouch 510 heeft alleen een ADSL interface en geen ethernet aan de WAN kant van de router. Onbruikbaar dus voor je @home verbinding.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.