Toon posts:

Spel spelen resulteert in HDD uitval.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moguh,

Ik heb een beetje een vreemd probleem. Als ik een spel ga spelen dan beginnen mijn hardeschijven na een tijdje opeens aan en uit te gaan, achter elkaar. Dat of ze vallen gewoon helemaal uit.

Weet iemand hoe dit komt? Ik denk niet dat 't aan m'n voeding ligt, dat is een 400W voeding.

Ik heb dit probleem al eens eerder gehad, alleen toen had ik de boel ge-overclocked (tja gewoon effe met Mhz'en spelen ;)), toen trok m'n voeding het inderdaad niet meer. Toen ik alles weer normaal terug op z'n default settings zetten (1.8Ghz, 333Mhz FSB, 1.65V), toen had ik er eigenlijk geen last meer van... tot vandaag.

Vanochtend begon het eigenlijk, ik ging Counter Strike Source spelen (dat is het enigste spel wat ik op 't moment heb geinstalleerd) en m'n HDDs (allebei) gingen aan/uit, aan/uit.. resultaat was dat m'n systeem vastliep.

Wat is hier aan de hand? Heb ik iets gesloopt met het OC'en? Of is m'n voeding naar god? Ooofff, moet ik maar heel snel backups maken?

Alvast bedankt!

PS, specs staan in m'n sig, die zijn correct.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 20:38 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:56
Is waarschijnlijk doordat je je videokaart + cpu zwaarder belast, toch een probleem van een instabiele 12 Volt lijn.

Voeding dus.. (heeft je voeding ook nog een merk, of is ie naamloos? :P)

Verwijderd

Topicstarter
Hij had/heeft een merk.. alleen kan zo niet zien wat 't is. Was in ieder geval geen groot ubermerk. Maar wel een merk ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

1. roepen kijk in m'n sig.. is niet voldoende aangezien niet iedereen de sigs aan heeft staan, en ze dus misschien niet ziet.

2. Het meest essentiele onderdeel staat trouwens niet in je sig, welk merk is je voeding?
goedkope voedingen halen nooit die 400watt.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op 02 oktober 2004 @ 20:41:
1. roepen kijk in m'n sig.. is niet voldoende aangezien niet iedereen de sigs aan heeft staan, en ze dus misschien niet ziet.

2. Het meest essentiele onderdeel staat trouwens niet in je sig, welk merk is je voeding?
goedkope voedingen halen nooit die 400watt.
1. Excuus, wist ik niet.

Asus A7V8X-X, AMD AthlonXP 2500+, 1GB DDR333 2ns, Western Digital 80GB HDD, Western Digital 120GB HDD, Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB

2. Weet ik niet, ik zal zo dat ding er effe uit slopen en dan kan ik het stickertje bekijken.

---
Trouwens een update. Het is maar 1 HDD die uitvalt, m'n Primary Master (80GB), en daarnet viel 'ie uit toen ik gewoon m'n post aan het schrijven was.

Ik heb nu mijn processor snelheid wat lager gezet, in de hoop dat 'ie wat minder watjes vraagt. Schijnt te werken want ik ben er nog :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

maakt niet uit :)
We zijn er hier om elkaar te helpen.. was niet kwaad bedoeld :)

Het kan zijn dat je voeding aan het overlijden is...
Eigenlijk de enige manier om hier achter te komen is om ergens een voeding te lenen en het daarme nog eens proberen.
Maar de problemen die je beschrijft wijst op een voedings probleem.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:56
heb je je Windows zo ingedeeld dat ie blijft werken zonder 2e Harde schijf (bijvoorbeeld alleen DATA op je 2e hdd, en geen swap of games oid)

Probeer dan eens die harde schijf los te koppelen (verbruikt je voeding ook minder :)). en idd je multiplier wat lager zetten (FSB heeft daar geen invloed op; (toch?:P)))

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter! Het is een Codegen voeding.

Nou hij schijnt nu een beetje stabiel te draaien op 1100Mhz :(

Zou het kunnen zijn dat ik tijdens het overklokken ergens de voeding naar god heb geholpen en dat dat ding nu vecht voor z'n leven?

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op 02 oktober 2004 @ 20:57:
heb je je Windows zo ingedeeld dat ie blijft werken zonder 2e Harde schijf (bijvoorbeeld alleen DATA op je 2e hdd, en geen swap of games oid)

Probeer dan eens die harde schijf los te koppelen (verbruikt je voeding ook minder :)). en idd je multiplier wat lager zetten (FSB heeft daar geen invloed op; (toch?:P)))
Ik heb op m'n Pri IDE alleen Windows en de swap erop staan. Games en alle andere applicaties e.d. staan op de 2e HDD.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 09:03

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 21:02:
Ik ben erachter! Het is een Codegen voeding.

Nou hij schijnt nu een beetje stabiel te draaien op 1100Mhz :(

Zou het kunnen zijn dat ik tijdens het overklokken ergens de voeding naar god heb geholpen en dat dat ding nu vecht voor z'n leven?
Codegen had ik ook voor mn P4 gauw een ander gehaald (Zalman :) )

codegen is niet zon topmerk, als je een voeding kan testen van een beter merk ( Tagan, Zalman, AOpen) zou ik dat eens proberen ;)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Topicstarter
Hmm tja..

Hij draait nu weer goed trouwens. Ik denk dat ik binnenkort echt maar eens een nieuwe voeding moet gaan kopen anders :(

Nou ja, bedankt voor de hulp! :7
Pagina: 1