Toon posts:

sitecom WLAN broadbandrouter (WL-025) last van time-outs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een WLAN broadbandrouter van Sitecom, ik heb ook eerst met hun helpdesk gemaild maar schiet er niet veel mee op.
Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd maar ik krijg nog steeds veel time-outs.
Als ik ga pingen naar het modem komen bijna alle packages snel terug, maar als ik naar buiten ga pingen krijg ik binnen een half uur problemen.
Ook kan ik niet normaal gamen want dan komt er connection interupted in het beeld te staan.

Aan deze router hangen 3 pc's die allen gebruik maken van het draadloze netwerk.
De pc's gebruiken 11mbps usb adapters (WL-003).
Als ISP heb ik multikabel.
bijvoorbaat dank

Edit:
ik heb trouwens geen firewalls geinstalleerd dus dat kan het niet blokeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 20:13 ]

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 08:48

Asteroid9

General Failure

Vreemd, krijg je bij pingen tussen de PC's onderling ook time outs?
En naar het modem krijg je dus bijna alle packages snel terug, geef eens een indicatie, hoeveel procent packet loss?

Denk al snel aan een brakke router of een slechte UTP kabel.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg alle packages terug alleen zit er af en toe een package bij die inplaats van 3ms 2863ms duurt (of iets in die buurt, maar daarna gaat het weer normaal). Aan utp kabel kan het niet liggen omdat ik geen problemen heb als ik de router er tussenuit haal. Dan heb ik mijn pc dus aan de utp kabel (die direct van het modem van mijn ISP komt).
Als het aan de router ligt zit er niets anders op dan een nieuwe te kopen.

Edit: Bij het pingen naar andere computers in het netwerk krijg ik geen time-outs. En alle pc's lopen op winXP

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 04:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij kan helpen?
Ik las net dat Wireless Zero Configuration-service iets kon veranderen maar dat mocht niet baten.

Ik zal ff neerzetten hoe mijn netwerk eruit ziet, zodat jullie mijn situatie begrijpen.

Kabelmoden--->Router/AP(in 1)---------->PC1 + PC2 + PC3

Alle pc's zijn draadloos en maken gebruik van wireless broadband router.

Ik zit er nu ook over na te denken om alles weg te flikkeren en nieuwe aan te schaffen, want ik wordt niet goed van die helpdesk en het lijkt er ook op dat niemand hier ervaring heeft met dit probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 10:42 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah, ik heb ook zo'n ding, en ik moet zeggen dat ik er gewoon tevreden mee ben hoor... Doet het helemaal prima... Ik zou eens een ander kanaal proberen...

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb je de windows zero configuration uitgeschakeld of in je register verwijderd?

Ik heb hem uitgeschakeld maar bij opnieuw opstarten schakelde hij automatisch weer in.

Verwijderen uit register deed bij mij wonderen!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WZCSVC

Deze moet je in je registry verwijderen.
Denk er wel aan dat je hem eerst exporteerd, zodat je het terug kan zetten als het niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, maar ligt het probleem niet bij mij router?

Ik heb nu net sp2 geinstalleerd en dat lijkt ook wel te helpen.
Pagina: 1