windows 98 driver voor dell printer

Pagina: 1
Acties:

• matjepet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:40
Hoi,

Ik heb met succes vandaag een netwerkje gebouwd bij mijn ouders thuis.
Op de XP-bak is een dell inkjet j740 aangesloten. De andere computer in het netwerk is een gewone oude 98-bak. M'n ouders zouden graag vanaf deze windows 98 computer kunnen printen. De printer heb ik gedeeld en ik kan hem ook gewoon zien op 98-bak. Maar daar moet ie wel eerst geinstalleerd worden om te kunnen gebruiken. En dan krijg ik het probleem, want ik heb geen drivers voor windows 98. Op de mee-geleverde cd staat ie alleen voor windows XP. En op de Dell site kan ik ook geen drivers voor windows 98 vinden.

Dus vraag ik me af. Is het dan wel mogelijk om de printer te installeren op de 98-bak. Zoja, hoe dan?

Bij voorbaat dank voor de moeite.

Matthias

Verwijderd

Gewoon even op die Windows 98 bak naar 'Printers en Faxapparaten' (in het configuratiescherm) en dan rechtermuisknop 'Printer toevoegen' of iets dergelijks klikken. Dan netwerkprinter installeren en als het goed is vind hij na het zoeken de printer op die XP machine en haalt hij daar automatisch die nodige bestanden vandaan.

• matjepet
Hier stuit ik dus op een probleem.
Als ik het (tijdens de installatie-procedure) netwerkpad goed heb ingevuld (+erbij gezet dat ik niet vanuit MS-DOS-programma's afdruk) en op "volgende" klik, dan moet ik alsnog het model invoeren. Hier staat Dell dus niet bij. Dan zou ik op "diskette" kunnen klikken en vervolgens op "bladeren". Hier is een optie "netwerk", maar dan kom ik bij een scherm waar staat: netwerkverbinding maken en met de mogelijkheden: station + pad. Maar volgens mij zit ik dan helemaal verkeerd.
Dit is een heel moeilijk opgeschreven verhaal. Maar met de strekking: Ik kom niet tijdens de installatie-procedure op de XP-bak.

Verwijderd

Je neemt de verkeerde afslag. :) Als het goed is kun je aan het begin van de printer-toevoeg-procedure kiezen voor het installeren van een netwerkprinter en vervolgens voor het zelfstandig zoeken en installeren van een printer.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 20:47 . Reden: Quote tags... ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 20:47:
Je neemt de verkeerde afslag. :) Als het goed is kun je aan het begin van de printer-toevoeg-procedure kiezen voor het installeren van een netwerkprinter en vervolgens voor het zelfstandig zoeken en installeren van een printer.
maar... als op de host de juiste driver niet beschikbaar is vraagt windows of je de driver zelf wil kiezen.
Probeer de driver van lexmark z602 (Dell printers zijn Lexmark printers, deze lijkt er het meeste op).
edit:
in nieuwsgroepen wordt de z11 driver ook genoemd als mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 21:12 ]

• matjepet
Ik heb de driver van de Lexmark Z11 gedownload, zoals real_FireFly zei. En ik dacht even dat het probleem was opgelost.
Ik kan de printer nu wel gewoon installeren, maar dan komen we aan bij het printen zelf.
Als ik op de 98-computer iets wil uitprinten dan kan ik gewoon de printer selecteren op de xp-computer. Als ik dan op OK klik, dan zie ik dat ie de print-opdracht aan het verwerken is (dit is zowel op de 98 als de xp-computer te zien), maar hij print helemaal niks uit. Heb ook nog even gecontroleerd ofdat de printer niet kapot was, maar van de xp-computer kan ik wel gewoon alles printen.

De printer is aangesloten op een USB-poort (Virtual printer port for USB) Ik weet niet ofdat hier problemen door kunnen ontstaan?

Dus ja, wat kan ik hier aan doen?
Pagina: 1