geen geluid uit front left speaker

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Er komt geen geen geluid uit front left speaker. hij werkt op de andere pc en hij zit goed aangesloten etc. (je hoort ruis), maar de pc weigert 't om er geluid uit te laten komen. De benodigde drivers zijn geinstalled en alles staat goed ingesteld.

Een 2e probleem is dat er niet altijd uit de achterste boxen geluid komt. Bijvoorbeeld flash in internet explorer. Terwijl muziek in windows media player weer wel 5.1 is.

't zou allemaal goed moeten werken, maar dit is natuurlijk weer niet het geval :'(

Extra info:
Asus K8N-E DELUXE Mainboard Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid
Creativer 5.1 5300
Windows XP

Correctie: Er komt WEL geluid uit, maar tis heel erg zacht :?

[ Voor 7% gewijzigd door Reemster op 02-10-2004 20:02 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
1e probleem:
Zitten je front speakers wel op de groene aansluiting? En als je een koptelefoon op aansluit werkt het dan wel goed?

2e probleem:
Dat is niet echt een probleem, maar komt door het verschil in aansturing. Directsound output hoor je vaak over alle speakers en waveout vaak alleen maar over 2 speakers. Dit heeft met drivers te maken en het 'probleem' komt wel vaker voor. Je zou kunnen kijken of je speakerssetting goed staan en of er nieuwere audiodrivers zijn.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
stekkers zitten in goeie gaten (de zwarte (achterspeakers) zit nu in grijze aansluiting, maar dat hoort zo op deze mobo want daar is zwart voor zijspeakers (7.1). Bij koptelefoon werkt alleen de rechterkant. Maar aan de voorkant van de kast zit ook geluidaansluiting (speciaal voor koptelefoon) en die werkt wel goed.

Moek tog nie kapotte mobo terugsturen he? Da's best irritant als alles weer los moet, maarja tis dan niet anders

Verwijderd

waarschijnlijk is dit een domme commentaar, maar weet je 100% zeker dat er nergens het geluid softwarematig wordt tegengehouden?( zoals je pan bijvoorbeeld)

ik weet dat dit al veel mysterieuze dingen bij mij opgelost heeft :+

• cool_zero
Als het goed is gebruik je inderdaad de grijze, voor rear, de groene voor front en de gele voor sub en center. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat je de front in de gele hebt gestopt waardoor er lage tonen naar 1 box worden gestuurd. Maar als een koptelefoon niet werkt in de groene aansluiting dan is je moederbord waarschijnlijk niet goed of staat je balance bij volumecontrol niet goed.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
groen in groen
oranje in oranje
zwart in grijs
alle kabels van boxxen zitten goed in subwoofer
bij geluidsinstellingen staat ALLES 100% aan
en verder staat alles ook goed

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem, alleen dan met mn rechter front speaker op mn asus A8V deluxe :(

Verwijderd

Oja, en in winamp doen de rear speakers het ook niet, en ja alles is goed aangesloten

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 16:50:
Oja, en in winamp doen de rear speakers het ook niet, en ja alles is goed aangesloten
de rear-speakers hoeven ook niets te doen bij stereo (2.0) geluid?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Alle speakers behoren te werken, alleen is dat niet het geval

Verwijderd

XanderH schreef op 03 oktober 2004 @ 16:53:
[...]

de rear-speakers hoeven ook niets te doen bij stereo (2.0) geluid?
Mijn geluid staat op 4 speakers (quattro ofzo)!
Ik heb het probleem verholpen: mn oude live! kaart erin gestopt, dies veeeeeel beter dan zo'n kut onbourd prutapparaat

• cool_zero
-RazieL- schreef op 13 oktober 2004 @ 11:18:
Alle speakers behoren te werken, alleen is dat niet het geval
Als je in winamp je output op directsound zet en hardware acceleration aan bij direct sound dan zou je over alle vier de speakers geluid moeten hebben. Met games zou je het standaard moeten hebben en met video kun je matrixmixer en ac3filter gebruiken hiervoor.
Pagina: 1