Na installatie kazaa geen internet meer...

Pagina: 1
Acties:

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:07
Beste Tweakers,

Ten eerste vraag ik me af of 't topic hier goed staat. Heb FAQ gelezen van Internet & Telefonie, omdat dit een kwestie met 't internet is, maar ik begreep daaruit dat 't daar niet thuis hoorde. Zodoende dat ik 't hier post, staat 't hier fout, zou iemand het dan aub willen verplaatsen.

Ten tweede, ik heb de search hiervoor gebruikt, maar ik kan niks vinden specifiek hierover, of ik weet gewoon niet de goede zoektermen om de gewenste resultaten te krijgen, eerlijk gezegd vermoerd ik dat laatste ;)

Maar dan maar waar het om gaat.
Ik heb vorig weekend bij ons thuis de PC nog opnieuw geinstalleerd, omdat mijn broertje & zusjes er altijd zo'n rotzooi van maken. Ik heb een eigen PC dus heb er gelukkig geen last van. Echter had mijn broertje midden in de week kazaa of kazaa lite geinstalleerd met alle gevolgen van dien.
Nu werkt het internet dus helemaal niet meer. Als ik ipconfig doe, krijg ik te zien dat ie een of ander raar IP-adres heeft (169.???.???.???). Weet het niet helemaal uit me hoofd, maar zo begon 't. Terwijl ons netwerk, zoals vele met 192.168.xxx.xxx begint.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- ipconfig/release & ipconfig/renew
- Statisch IP-instellen
- Netwerkkaart verwijderen, herstarten PC, netwerkkaart opnieuw installeren.
- regedit doorzocht met 't ipadres wat ipconfig opleverde en deze vervolgens allemaal op 0 gezet. PC herstart.

Echter heeft 't allemaal niet mogen helpen.
Ik heb nog geen progamma's als Adaware of HijackThis gedraait, omdat ik deze daar niet direct kon downloaden en ze niet op CD bij had.

Is er iemand die dit probleem herkent en daar een oplossing voor heeft? Want ik baal er eigenlijk van dat ik anders weer alles moet formateren en herinstalleren.

Vriendelijke Groeten,

Crazy

Verwijderd

Dat 169 adres is een APIPA adres (Automatic Private IP Addressing) een IP wat je automatich krijgt op het moment dat er geen DHCP server gevonden kan worden.

Het lijkt me sterk dat kazaa je internet omzeep helpt, maar ik kan het mis hebben, ik heb er geen ervaring mee.

Is het niet een defecte netwerk-kabel? Bij het instellen van een fixed IP devices te pingen? Zoals je modem/switch/andere pc in huis?

"- regedit doorzocht met 't ipadres wat ipconfig opleverde en deze vervolgens allemaal op 0 gezet. PC herstart" => wat denk je hiermee te bereiken? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 19:56 ]

• Crazybyte
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 19:52:
Dat 169 adres is een APIPA adres (Automatic Private IP Addressing) een IP wat je automatich krijgt op het moment dat er geen DHCP server gevonden kan worden.

Het lijkt me sterk dat kazaa je internet omzeep helpt, maar ik kan het mis hebben, ik heb er geen ervaring mee.

Is het niet een defecte netwerk-kabel? Andere computers in je huis hebben wel nog internet?
Dat soort dingen werken allemaal, ik weet ook niet of 't door kazaa zelf komt of door allerlei andere programma's die mee geinstalleerd zijn.
Netwerk kabel nog gecontroleerd maar die was prima.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:14

Nibbz

Postmaster General

ik weet wel dat McAfee je netwerk om zeep kan helpen (als je dan ipconfig /renew doet, krijg je een of andere vage socket error).. maar met kazaa lijkt me dat stug, zal naar andere dingen gaan zoeken

13:37

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:44
Kazaa-lite past je host-file aan...

Anyways, als eens je netwerkdevices (protocollen, clients etc) verwijderd en opnieuw je netwerkwizzard gedraaid?
(ik ga er trouwens van uit dat je ME draait...)

• Crazybyte
Nibbz schreef op 02 oktober 2004 @ 19:58:
ik weet wel dat McAfee je netwerk om zeep kan helpen (als je dan ipconfig /renew doet, krijg je een of andere vage socket error).. maar met kazaa lijkt me dat stug, zal naar andere dingen gaan zoeken
Deze stond er inderdaad op, die heeft m'n broertje blijkbaar verwijderd. En uit de logs kon ik inderdaad opmaken dat er een socket error was.
Echter heb ik zelf hiero ok McAfee draaien en heb daar totaal geen problemen mee.
Vind 't persoonlijk een hele fijne virusscanner, maar ieder natuurlijk z'n eigen smaak.
zetje01 schreef op 02 oktober 2004 @ 20:03:
kazaa-lite past je host-file aan...
Anyways, als eens je netwerkdevices (protocollen, clients etc) verwijderd en opnieuw je netwerkwizzard gedraaid?
(ik ga er trouwens van uit dat je ME draait...)
Ow dat was ik vergeten te vermelden. Hij draait op XP. Heb zoals gezegd netwerkkaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Verder weet ik niet precies op welke protocollen en clients je doelt.
Wel internet/netwerkwizzard gedraaid, maar hielp niks.

Verwijderd

heb je uberhaubt een link-lamp op je netwerk-kaart?
Je zou ook eens deze tool kunnen proberen:

http://www.iup.edu/house/resnet/WinsockXPFix.exe

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 20:12 ]

• Crazybyte
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 20:09:
heb je uberhaubt een link-lamp op je netwerk-kaart?
Je zou ook eens deze tool kunnen proberen:

http://www.iup.edu/house/resnet/WinsockXPFix.exe
Jep link & active lampje in combinatie. Als er niks gebeurd brand ie constant, als ie bezig is knippert ie. En ook op de router brand het link lampje.
Ik ga die tool van jou eens even proberen, zal zo laten weten wat er gebeurd.

[edit]
Je programmaatje heeft gewerkt, bedankt hiervoor. Laat hem nu op USB stick staan, voordat ze 't weer voor elkaar hebben ;)

Zowiezo nog even een algemeen bedankje voor de snelle reacties!

[ Voor 18% gewijzigd door Crazybyte op 02-10-2004 20:24 ]

Verwijderd

netjes.. :Y)

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:14

Nibbz

Postmaster General

waarschijnlijk was dat dan toch een probleem met mcafee...

13:37

Pagina: 1