Pipelines met RivaTuner

Pagina: 1
Acties:

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb deze week een ASUS V99999/GE (Gamers Edition @ 350/1000) gekocht. Dit is geen GT versie omdat hij 4 van de 16 pipelines niet gebruikt. Wel heeft hij de GT GPU en het 256MB GDDR3 geheugen.
Het is mogelijk (volgens dit artiekel) om alle 16 pipelines te gebruiken en er dus een GT van te maken. Dit is vrij eenvoudig te doen met RivaTuner.
Het kan wel zo zijn dat er defecte pipelines bij zitten, wat voor bogus-beeld zorgd.

Mijn vraag is, kan ik die pipelines weer 'sluiten' met rivatuner? Kan ik de handeling ongedaan maken, mocht dit nodig zijn?

Verwijderd

Ik zou zo zeggen; give it a try.. Wie niet waagt.. Niet geschoten is altijd mis.. Je moet wel schieten om te kunnen scoren.. etc.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Bram77 schreef op 02 oktober 2004 @ 19:01:
Ik heb deze week een ASUS V99999/GE (Gamers Edition @ 350/1000) gekocht. Dit is geen GT versie omdat hij 4 van de 16 pipelines niet gebruikt. Wel heeft hij de GT GPU en het 256MB GDDR3 geheugen.
Het is mogelijk (volgens dit artiekel) om alle 16 pipelines te gebruiken en er dus een GT van te maken. Dit is vrij eenvoudig te doen met RivaTuner.
Het kan wel zo zijn dat er defecte pipelines bij zitten, wat voor bogus-beeld zorgd.

Mijn vraag is, kan ik die pipelines weer 'sluiten' met rivatuner? Kan ik de handeling ongedaan maken, mocht dit nodig zijn?
Ja. geloof t wel.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Bram77
@eChOeS_2003
Als ik die gok zou willen wagen had ik dit topic niet geopend. ;)

@El Snorro
Maar zelf dus nooit geprobeerd?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Bram77 schreef op 02 oktober 2004 @ 19:37:
@eChOeS_2003
Als ik die gok zou willen wagen had ik dit topic niet geopend. ;)

@El Snorro
Maar zelf dus nooit geprobeerd?
Nope, ik heb/wil geen nvidia (nofi ;) )

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 16:16

Iavak

no savegame

Is die Rivatuner waarmee je het kan al uit dan?

Dan zal ik ook proberen om mijn bro's 6800NU een oppepper te geven :*)

• Bram77
Ik heb het geprobeerd. Werkt niet. De bios moet eerst geflashed worden naar Ultra voordat ik met rivatuner iets kan doen. Ik ga het proberen :)

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 16:16

Iavak

no savegame

Veel succes _/-\o_

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59

Xof

Ja idd veel succes, voor dit soort dingen pas ik altijd heel erg op. Toch zonde als de flash niet werkt op zo'n dure kaart :)
Maarja je bent niet voor niks tweaker natuurlijk he :P

• Bram77
Ik maak een backup van mijn oude.... Die kan ik altijd terugzetten met een extra pci kaartje...toch?!

Verwijderd

Ja, zo lang je maar wel die backup eerst maakt en goed opbergt :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:29
Dit kan pas per rc 15.2 en die komt morgen uit. Met 15.1 kan het ook wel, maar in de praktijk unmasked die hardware-masked pipes niet, 15.2 zal dat wel kunnen. Wat ik las van de betatesters kon het weer uitgezet worden, en was er geen beschadiging opgetreden tijdens uittesten.

• Bram77
Je bedoelt dat ik zonder Bios-flash de pipelines open zou kunnen zetten?? Want met een ultra bios kan het al met rc 15.1

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:29
Ja dat bedoel ik, en die gozer op Guru met zijn Asus GE is het enige geval zo ongeveer die het gelukt was met een biosflash. Dankzij hem is Unwinder van RT op het spoor gekomen van een "gat" waarvan die dankbaar gebruikt maakt in RT 15.2.

• Bram77
Relaxt! De kansen op een al-dan-niet volledige mod zijn zo'n 90%! Voor zover er nu getest is. 2 van de 20 waren niet te modden.

Er is getest met:
6800LE
6800NU
6800GE (asus Gamers Edition)

Het is dus gelukt om de 6800LE/NU naar een 6800 te modden.
En het is gelukt om de 6800GE naar een GT/ultra? te modden.

Ik heb de GE :D .... jeuj!

edit: Niet te vroeg juichen trouwens. Het is vooraf namelijk niet te zeggen of het kan met welke kaart dan ook. Het hangt er van af of de pipelines nog te gebruiken zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Bram77 op 03-10-2004 21:28 ]

• Bram77
Hij is te downloaden!

RivaTuner 2.0 rc 15.2

• Bram77
Een van mijn pipelines is daatwerkelijk beschadigd. Niet door RivaTuner!
Ik heb wel alle vertex units aan kunnen zetten.

Mijn ASUS V99999GE draait nu dus op 12x1.6vp i.p.v. 12x1.5vp. Dit leverde +/- een 200 punten hogere score op in 3dMark 2005.

Mijn score is nu 4561.

Verwijderd

Ja nou snap ik het niet meer want ik had laatst in een ander topic gelezen dat ze bij rivatuner niet de pipelines open kregen van de asus....

http://www.digital-daily....800gt-roundup/index07.htm

dit artikel zegt dat het wel kan en jullie hier ook?
ik niet meer snappen

In deze topic las ik dat het niet kon asus v9999 gamers edition

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:10:
Ja nou snap ik het niet meer want ik had laatst in een ander topic gelezen dat ze bij rivatuner niet de pipelines open kregen van de asus....

http://www.digital-daily....800gt-roundup/index07.htm

dit artikel zegt dat het wel kan en jullie hier ook?
ik niet meer snappen

In deze topic las ik dat het niet kon asus v9999 gamers edition
Beetje zinloze topickick...
Als je gewoon het 6800le topic gelezen had vond je dat de nieuwste kaarten gelockt waren. Echter is er een nieuwe versie van Rivatuner uitgekomen versie 15.3. En deze kan de gelockte kaarten weer wel unlocken.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Kan ik met de nieuwste rivatuner de Gamers Edition nu wel alle pipelines open zetten?

Ik ga deze kaart namelijk ook kopen denk, nav een mislukt 6800LE avontuur

• Bram77
Bij mij is het probleemloos gelukt. D.w.z. dat ik heb moeten concluderen dat ik alleen de vertex-shaders heb kunnen unlocken omdat de gesloten pipeline gewoon kapot is.

Verwijderd

V9999GE:
GeForce 6800 Non Ultra met 12 pipelines op 350Mhz en 256MB GDDR3 geheugen op 1000Mhz. Dit is dus géén GT.

Deze kaart heb ik nu al een tijdje .

Ik las keer wat over die pipelines waar jullie het over hadden , ik heb ALLES kunnen activeren .
Ik denk da tik een hele dikke mazzelpik bhen , alle vertex shaders aan en de 4 extra pipelines.

Maar werken ze ook DAAD werkelijk allemaal , valt dat ergens mee te testen , ik krijg namelijk geeen vage beelden alles werkt correct en 3d marks haalde 1210 punten hoger..

Nu wil ik de bios nog gaan update naar een ultra bios want dat schijnt mogelijk te zijn.

er zit een ultra cooler op en 2 molex connectoren dus waarom niet ,
Ik denk dat deze kaart nog sneller als een ultra kan lopen !

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:26:
V9999GE:
GeForce 6800 Non Ultra met 12 pipelines op 350Mhz en 256MB GDDR3 geheugen op 1000Mhz. Dit is dus géén GT.

Deze kaart heb ik nu al een tijdje .

Ik las keer wat over die pipelines waar jullie het over hadden , ik heb ALLES kunnen activeren .
Ik denk da tik een hele dikke mazzelpik bhen , alle vertex shaders aan en de 4 extra pipelines.

Maar werken ze ook DAAD werkelijk allemaal , valt dat ergens mee te testen , ik krijg namelijk geeen vage beelden alles werkt correct en 3d marks haalde 1210 punten hoger..

Nu wil ik de bios nog gaan update naar een ultra bios want dat schijnt mogelijk te zijn.

er zit een ultra cooler op en 2 molex connectoren dus waarom niet ,
Ik denk dat deze kaart nog sneller als een ultra kan lopen !
zinloos schopje denk? maar flashen naar ultra is gewoon mogelijk...
post anders gewoon in 6800GT topic

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 20-04-2005 16:30 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Bram77
Flashen naar ultra is niet altijd mogelijk. Er zijn verschillende types geheugen die verschillende voltages en timings gebruiken.

Verwijderd

Deze kaart is idem aan de ultra alleen hier is het gelocked en lager geclocked... staat deze kaart bekend om. Ik heb 16x1,6 draaien :) en heb al getest op 420mhz 1200mhz :D. Verder wilde smartdoctor niet.
Ik moest hierbij wel de agp stroom van 1.5v naar 1.6v in bios doen. Want hij gaf maar 1,43 en op 1,6 geeft hij 1,52/4 ofzo.

Hij loopt gewoon op GT nu bij mij maar ultra haalt ie zeker. Stockcooling 66C max en als ie op ultra loopt en dus 1.6v max 70C gemeten.

Ik haal me pc stock 9500 in 3dmark03

En clocked > 3000 winnie @ 2400mhz is amd3800 > en me kaart op 420-1200 en 16x1,6 haalde ik 12500 :)

scheelt nogal maar puur pipelines openen haalde hij van 9500 naar 10500

Dus ik zie neit in waarom je hem niet kan flashen.... Maar persoonljik zal ik dat nooit doen want pipelines openen en zwaar clocken haal je het ook al mee.. zonder problemen (zelf heb ik nog niet verder geclocked maar misschien haalt ie wel 450 mhz maar niet geprobeerd)
Punt is bij flashen als ie stuk is krijg je moeilijk oude bios erin... En dan ben je screwed voor garantie en zoals ik het heb gedaan zullen ze het nooit zien

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 19:53 ]

Verwijderd

Het flashen is in veel gevallen niet aan te raden. De specs komen wel overeen, maar de kaart gaat minder presteren. Daarnaast wordt de kaart fors warmer. Al met al geen aanrader.

Verwijderd

ok , maar nu is het al te laat lol .

mn kaart is naar de klote . en dan had ik em niet eens getweaked staan meer :P

ik dacht doe fresh install win xp erop geknalt alle standaard waardes in bios weer wou ermee overnieuw beginnen om een benchmark score te verbeteren van 2005 kijken of hjet zin had .

maar goed wou dus videokaart drivers installeren maar hij pakte ze niet alleen de omega drivers op qulaity maar dan slaat mn windows continue vasdt en met een andere videokaart werkt deze gewoon correct conclusie Hij is naar de klote en dat word dus garantie HEHE ( proberen iig )

Verwijderd

Ik heb dus momenteel op mn 6800 GE alleen de vertex shaders open gezet. Als ik mn pipelines open krijg ik de volgende "artifacts" maar het gekke is dat t alleen bij BF2 zo is...als ik bijvoorbeeld Ravenshield speel zie ik dit soort dingen niet. Iemand een idee...of kan het ook aan de driver liggen?

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/PhoenixProjects/screen042Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/PhoenixProjects/screen043Small.jpg

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:53:
Ik heb dus momenteel op mn 6800 GE alleen de vertex shaders open gezet. Als ik mn pipelines open krijg ik de volgende "artifacts" maar het gekke is dat t alleen bij BF2 zo is...als ik bijvoorbeeld Ravenshield speel zie ik dit soort dingen niet. Iemand een idee...of kan het ook aan de driver liggen?

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is normaal, dat het bij het ene spel niet doet, en bij het andere wel. De pipe is gewoon "stuk"

Verwijderd

Jammer...dus het is echt een kapotte pipe :(

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Probeer eens een ander groepe pipes open te gooien? Of heb je maar 1 gesloten groep?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1