Toon posts:

2x Kapotte Maxtor schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een computer met 3 HDs:
Op de primary IDE een 160gb hitachi (m) en een 160gb Maxtor (s)
Op de secondary IDE een BenQ DVD brander (m) en een 120gb maxtor (s)

Ik had van iemand een oude 20GB western digital gekregen, waar een aantal bad sectors op zaten.

Ik dacht, laat ik die schijf effe testen. Ik heb van de Maxtor 120 de IDE aansluiting losgekoppeld. De voeding heb ik laten zitten. Daarna heb ik deze IDE kabel op de WD20gb gezet. Toen ik daarna de computer aan wilde zetten gebeurde er niks, de computer ging niet aan. Ik nog eens checken of alles goed zat, en dat was het geval.

Dus ik haal de WD20 er weer uit en zet alles zoals het was. Het gevolg is, dat bijde maxtor schijven helemaal niks meer doen. Ze geven totaal geen geluid meer(dus draaien nietm eer) en zijn onvindbaar voor de bios. De Hitachi en mn DVD brander (en alle andere aparatuur) werken nog prima.

Heeft iemand enig idee wat hier mis is gegaan? En hoe dit nog te fixen is?

Als iemand mij kan helpen is mijn dank groot

Greets,

Pepijn

Verwijderd

Mss de molex een beetje beschadigd. Soms komt er 1 stekkertje van los. En als het kabeltje niet goed zit...

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei zit alles goed aangesloten. Het probleem zit in de hardeschijven zelf. Ik denk dat er een kortsluiting is geweest, waar de 2 Maxtor schijven niet tegen konden. Gezien ze alle 2 stuk zijn lijkt mij dat Maxtor niet echt veel moeite genomen heeft om de schijfen te beveiligen tegen verkeerde spanning.

Ik ga de schijven maar opsturen en dan hopen dat ze gerepareerd kunnen worden. Als dat niet kan, hoop ik maar dat ik ze kan omwisselen voor een ander merk. Ik ga in de toekomst iig geen Maxtor meer kopen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 14:16

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 10:17:
Zoals ik al zei zit alles goed aangesloten. Het probleem zit in de hardeschijven zelf. Ik denk dat er een kortsluiting is geweest, waar de 2 Maxtor schijven niet tegen konden. Gezien ze alle 2 stuk zijn lijkt mij dat Maxtor niet echt veel moeite genomen heeft om de schijfen te beveiligen tegen verkeerde spanning.

Ik ga de schijven maar opsturen en dan hopen dat ze gerepareerd kunnen worden. Als dat niet kan, hoop ik maar dat ik ze kan omwisselen voor een ander merk. Ik ga in de toekomst iig geen Maxtor meer kopen.
Let er wel op dat Maxtor je schijf omwisseld en je een lege harddisk terugkrijgt.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb ongeveer een half jaar geleden ook iets raars meegemaakt met Maxtor HD's. Een schijf deed al een tijdje raar, had alle belangrijke dingen al naar een andere HD gekopieerd. Op een zondagmiddag crasht de ene, pc deed ff raar enzo. Heb 'm losgekoppeld en weggelegd. Start ik mijn pc weer op, is de andere ook kapot. Lijkt er op dat er lekspanning op de voeding is gekomen ofzo :(

Nu ook met Flickr account