Toon posts:

[vb6] bepalen CDlade is open of dicht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het internet aan het zoeken geweest naar een manier om, in visual basic, te controleren of mijn cdlade open staat of dicht.
helaas zonder succes.

Hopelijk heeft hier iemand enkele tips voor me.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 18:46 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik betwijfel eigenlijk zelfs of het uberhaupt kan: weet het besturingssysteem wel of hij open of dicht is?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

CDstatus GetStatus(void)
Return the current status.
CDstatus: Holds one of the following values: Stop, Play, Pause, Open or NoCDInTray
...and more. Succes :)

Oh, dit was dus [google=vb cdplayer status] en dan de zesde hit :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 02 oktober 2004 @ 19:26:
[...]
...and more. Succes :)

Oh, dit was dus [google=vb cdplayer status] en dan de zesde hit :P
hee bedankt dit is precies wat ik zoek.

nu heb ik dit uitgeprobeert en blijkt dat wanneer ik het visual basic programma run wat bij het zip bestandje komt dan krijg ik de volgende error:
failed to initialize the cdrom

weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen/

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mail de maker.

Vergeet niet - zoals je hier wel doet - om je merk en type CD-speler, je OS, de versie van je IDE en zo nog het één en ander te vermelden. Kristallen bollen zijn namelijk niet alleen duur, ze zijn ook onwaarschijnlijk onbetrouwbaar.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 02 oktober 2004 @ 21:06:
Mail de maker.

Vergeet niet - zoals je hier wel doet - om je merk en type CD-speler, je OS, de versie van je IDE en zo nog het één en ander te vermelden. Kristallen bollen zijn namelijk niet alleen duur, ze zijn ook onwaarschijnlijk onbetrouwbaar.
Je hebt gelijk, kristallen bollen zijn duur :Y)

maar ik heb het werkende gekregen. ik heb deamon tools uitgeschakeld en nu werkt hij perfect!!!!!

*a n00b zet een kristallen bol op zijn sinterklaaslijstje & bedankt rataplan :z
Pagina: 1