Toon posts:

Bittorrent traag, wat doe ik nou fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, mijn bittorrent is dus egt bagger. Ik haal 20 KB/s gemiddeld, dat is dus 1/5 van mijn snelheid. Wat doe ik nu fout?
- geen router
- zonalarm 5 heb ik gedeinstalleerd ivm met de bittorrent problemen bij zonealarm
- xp firewall staat uit, met xp-firewall haal ik toch dezelfde snelheid.
- Veel clienten geprobeerd: orginele, azureus, abc, bitspirit, bittornado
bittornado is tot nu toe het snelste met 20 KB/s gemiddeld
- Mijn upload is capped op 11 KB/s (ik heb 128 Kb/s upload, in werkelijkheid eigenlijk
100 Kb/s)
- Ligt niet aan seeders, khad ook deze snelheid met een torrent met 300 seeders
- @home basis 768/128
Please mensen help me, ligt dit aan mn upload?? Ik zit al een paar maanden met dit probleem.

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-08 11:36

FlashBang

Hoi.

Ik had ook basis (:r maar das ander verhaal) en daar ging het wel goed mee (upload op 10 en wel router maar goed geforward) ook geen firewallproblemen ofzo.

Dus daar ligt het niet aan denk ik.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je je poorten (6881t/m 6889) wel open staan?

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

RoamoR schreef op 02 oktober 2004 @ 18:42:
Hij zegt dat hij geen router heeft en geen firewall -> conclusie? Daar zal het niet aan liggen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RoamoR schreef op 02 oktober 2004 @ 18:42:
Geen firewall, geen router... Lijkt me wel dus. ;)

Ik heb dit zelf ook altijd gehad met mijn oude modem, en dat was zelfs met @Home Breedband. Heb je soms zo'n COM21 modem?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je wellicht de tips in dit topic al eens door gelezen?

[rml]Het grote Bittorent-clients topic [ 2][/rml] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Devilion schreef op 02 oktober 2004 @ 18:46:
[...]

Hij zegt dat hij geen router heeft en geen firewall -> conclusie? Daar zal het niet aan liggen.
Aangezien TS niet aangeeft wat voor modem hij heeft (bijvoorbeeld met ingebouwde router/firewall waar hij dan misschien niets van weet) nam ik maar een gokje ;)

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

RoamoR schreef op 02 oktober 2004 @ 18:52:
[...]

Aangezien TS niet aangeeft wat voor modem hij heeft (bijvoorbeeld met ingebouwde router/firewall waar hij dan misschien niets van weet) nam ik maar een gokje ;)
Die heb je niet bij @Home basis ;)

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 02 oktober 2004 @ 18:52:
[...]

nee kheb een grijze modem van motorola van @home

Verwijderd

Topicstarter
nu wel, maar niks nieuws

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
Modbreak:Wil je je topic niet binnen 24 uur kicken? Mocht je wat toe willen voegen kun je je laatste bericht editten

[ Voor 89% gewijzigd door Spider.007 op 02-10-2004 23:33 ]

Verwijderd

probeer eens een torrent met minder seeders. Klinkt raar, maar bij nieuwe torrents (rome,: total war en evil genius etc) gaat het echt langzaam, terwijl bij oudere torrents waar 15 seeders zijn gewoon met 100kB gaat. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 19:33:
probeer eens een torrent met minder seeders. Klinkt raar, maar bij nieuwe torrents (rome,: total war en evil genius etc) gaat het echt langzaam, terwijl bij oudere torrents waar 15 seeders zijn gewoon met 100kB gaat. 8)7
heeft geen effect, het is zo bij alle torrents hier

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
128 kbit/s upload is maar 16 kbyte/s.
Als je maar 16 kbyte/s kan uploaden is 20 kbyte/s toch best fair?
Het is niet echt de bedoeling dat je gaat zitten 'leechen'.

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:54
Gewoon overstappen naar FTD, heb je ook geen gezeur over "leechen" :r

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 02 oktober 2004 @ 23:30:
128 kbit/s upload is maar 16 kbyte/s.
Als je maar 16 kbyte/s kan uploaden is 20 kbyte/s toch best fair?
Het is niet echt de bedoeling dat je gaat zitten 'leechen'.
uh..1 dvd-r duurt 100 uur ongeveer met 20 kbyte/s. Ik kan eigenlijk veel meer halen, ik hoor mensen die hun maximum bereiken met bittorrent. Waarom ik dan niet?

en ik ben verbonden met 36 peers en 3 seeders, is dit normaal bij een torrent met 50 seeders en 500 downloaders?? En ik download ook van maar 4-8 peers tegelijk, klopt dit?

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 13:17

Eranum

geek!

Heb je niet ergens een limit staan op het aantal connecties per torrent ofzo. Azureus heeft daar in elk geval een optie voor. Was hier eerst ook traag, maar nadat ik die wat had verhoogd kwamen een hoop torrents net ietjes sneller binnen.

tää on taas niin tätä

Verwijderd

Topicstarter
ThePartyBorg schreef op 03 oktober 2004 @ 00:01:
Heb je niet ergens een limit staan op het aantal connecties per torrent ofzo. Azureus heeft daar in elk geval een optie voor. Was hier eerst ook traag, maar nadat ik die wat had verhoogd kwamen een hoop torrents net ietjes sneller binnen.
kheb bittornado, hier kan je het niet instellen. Ik neem aan dat die standaard toch genoeg connecties toelaat om mijn maximum te halen, toch?

Verwijderd

zet je upload nog iets lager, ook voor downloaden heb je upload nodig. Misschien is daar nu geen bandbreedte voor.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
fcpatatos schreef op 03 oktober 2004 @ 00:07:
is het soort nieuwsgroepen ofzow
Volgens mij wel ja (ik heb ook geen zin om te registreren voor read-only access).

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:54
Tja, 't is maar net wat je wil.

Geklooi met Bittorrent of snel beschikken over de meest recente software....... :)

Verwijderd

Topicstarter
spacecom schreef op 03 oktober 2004 @ 00:17:
Tja, 't is maar net wat je wil.

Geklooi met Bittorrent of snel beschikken over de meest recente software....... :)
ik zal ut proberen. btw, wie weet nou wrm mijn bittorrent zo sloom is

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
heb je toevallig Windows XP SP2 op die computer staan?

Verwijderd

@bigfoot1942: Ik denk dat wat je wil gaan zeggen niet perse hoeft te kloppen:

Ik draai al een maand XP SP2 Pro NL. Alles oké, ten eerste :)

Ik heb een week lang een discussie gevolgd op msfn.org over hoe het nou zat met die aangepaste tcpip.sys driver. Die zorgt ervoor dat je minder verbindingen tegelijk kunt openen. Maar hij limiteert niet het aantal maximale verbindingen, niet per programma, en ook niet voor de hele verbinding of wat dan ook. Dus een nieuwe torrent komt iets minder snel op gang, maar vlgns mij is dit zelfs beter voor kabelverbindingen, en kun je er daadwerkelijk voordeel uit halen. Ik in ieder geval wel :-), haal hier 150kB/s tot 350 kB/s (Newsgroups 512 kB/s ongeveer)

Ik download hier al drie jaar met @Home breedband en met zo'n oud COM21 modem. Nooit problemen, en de enige download verbinding die sneller is, is de newsserver met de paar binary newsgroups die @Home mirrort.

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft niemand hetzelfde soort probleem.

Btw, hij kan wel sneller. Hij bereikte ff een piek van 40 KB/s (5 minuutjes lang ofzow). Maar ik wil constant sneller, minimaal de helft = ongeveer 50 KB/s gemiddeld. :'(

Verwijderd

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op 03 oktober 2004 @ 00:24:
heb je toevallig Windows XP SP2 op die computer staan?
nee

Verwijderd

Probeer nog eens met Azureus een paar torrents te downloaden (het is de enige client waarvan ik de instellingen goed ken) te downloaden. Controleer dan op hoeveel "Maximum aantal connecties per torrent" staat, en op hoeveel ""Maximum aantal connecties globaal" staat. In Azureus is 12 kB/s upload goed voor 100 kB/s download. Dus dat zal het wel niet zijn, al weet ik niet zeker of dit voor bitTorrent in het algemeen is. En controleer de eventuele download- en of uploadlimiet.

En je upload snelheid houd dus wel direct verband met je download snelheid hé. Ik weet niet zeker of dat nou al duidelijk was ;).

Edit:

"Btw, hij kan wel sneller. Hij bereikte ff een piek van 40 KB/s (5 minuutjes lang ofzow). Maar ik wil constant sneller, minimaal de helft = ongeveer 50 KB/s gemiddeld."

Overigens haal ik meestal niet meer dan 150 kB/s met Azureus hoor. En mijn max is 512 kB/s, dus dat valt eigenlijk ook wel mee. (Maar bitTorrent blijft altijd downloaden, al is het met 2 kB/s, het komt vanzelf binnen)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 01:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 00:59:
Probeer nog eens met Azureus een paar torrents te downloaden (het is de enige client waarvan ik de instellingen goed ken) te downloaden. Controleer dan op hoeveel "Maximum aantal connecties per torrent" staat, en op hoeveel ""Maximum aantal connecties globaal" staat. In Azureus is 12 kB/s upload goed voor 100 kB/s download. Dus dat zal het wel niet zijn, al weet ik niet zeker of dit voor bitTorrent in het algemeen is. En controleer de eventuele download- en of uploadlimiet.

En je upload snelheid houd dus wel direct verband met je download snelheid hé. Ik weet niet zeker of dat nou al duidelijk was ;).

Edit:

"Btw, hij kan wel sneller. Hij bereikte ff een piek van 40 KB/s (5 minuutjes lang ofzow). Maar ik wil constant sneller, minimaal de helft = ongeveer 50 KB/s gemiddeld."

Overigens haal ik meestal niet meer dan 150 kB/s met Azureus hoor. En mijn max is 512 kB/s, dus dat valt eigenlijk ook wel mee. (Maar bitTorrent blijft altijd downloaden, al is het met 2 kB/s, het komt vanzelf binnen)
Azureus + xp firewall = vastloper bij mij. Maar goed, deze nacht heb ik met 30-40 KB/s gedownload. Nu hopen dat het zo snel blijft, wat ik niet verwacht.
en ik ben verbonden met 36 peers en 3 seeders,
Nu ben ik dus verbonden 75 peers en 14 seeders bij dezelfde torrent, dus ik denk dat het aan het aantal peers/seeders ligt.
Is dit bij iedereen zo? Ongeveer 30% van zijn downloadsnelheid?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 11:51 ]

• smallboy
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Probeer ns ptc. Ik haal er vrij vaak m'n maximum snelheid mee, zonder instellingen te hebben veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
smallboy schreef op 03 oktober 2004 @ 12:00:
Probeer ns ptc. Ik haal er vrij vaak m'n maximum snelheid mee, zonder instellingen te hebben veranderd.
pfffff. nog een client, maar kzal ut proberen

Verwijderd

K'heb zelf ook wel es problemen gehad met BT clients.
Maakte niet uit welke.

Had van alles geprobeerd maar bleef op mar 15 kb/s zitten terwijl ik normaal gesproken rond de 250/600 kb/s lig.

Echt alles uitgezocht, poorten geopend,veranderd, instelling aagepast enz enz .
Nix hielp.

Mijn enige oplossing voor dat probleem bij mij was een format c: alles ff weer lekker schoon en fris.
ABC 2.6.9 erop gezet.

torrent weer geresumed, (abc staat op de mijn d schijf dus onthoud alles na een format c: :D) en voila ik zat weer met 350 kb/s te downloaden.

Als je er echt niet uitkomt raad ik je echt aan een format te gaan doen.

Suc6 ermee

*edit*

Hier nog een BT client.

http://www.turbotorrent.com/

en mijn speed met ABC

http://www.marco25gr.demon.nl/whopping%20speeds.bmp
*/edit*

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 12:24 ]

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

http://img75.exs.cx/img75/6852/azureus111.jpg

Zon ADSL Family 1024/320 kbits

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 12:11:
K'heb zelf ook wel es problemen gehad met BT clients.
Maakte niet uit welke.

Had van alles geprobeerd maar bleef op mar 15 kb/s zitten terwijl ik normaal gesproken rond de 250/600 kb/s lig.

Echt alles uitgezocht, poorten geopend,veranderd, instelling aagepast enz enz .
Nix hielp.

Mijn enige oplossing voor dat probleem bij mij was een format c: alles ff weer lekker schoon en fris.
ABC 2.6.9 erop gezet.

torrent weer geresumed, (abc staat op de mijn d schijf dus onthoud alles na een format c: :D) en voila ik zat weer met 350 kb/s te downloaden.

Als je er echt niet uitkomt raad ik je echt aan een format te gaan doen.

Suc6 ermee

*edit*

Hier nog een BT client.

http://www.turbotorrent.com/

*/edit*
wat is jou maximale download dan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 12:19:
[...]

wat is jou maximale download dan
Mijn max is met demon via een goede server 950 kb/s
met een torrent ongeveer 700/800 kb/s

heb ff een plaatje van mijn max speed via een zeer bekende torrent site in mijn andere post geedit

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 12:25:
[...]

Mijn max is met demon via een goede server 950 kb/s
met een torrent ongeveer 700/800 kb/s

heb ff een plaatje van mijn max speed via een zeer bekende torrent site in mijn andere post geedit
:'( Knip dan een stuk eraf man! Wat een lomp groot plaatje :|

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik dus verbonden 75 peers en 14 seeders bij dezelfde torrent, dus ik denk dat het aan het aantal peers/seeders ligt.
wat denk je : ik druk op het kruisje van bittornado. Dus hij moet weer opnieuw peers en seeders zoeken. Nu heeft hij 20 peers en 3 seeders, en mn download snelheid is weer 10 KB/s.

Het lijkt alsof hij de peers en seeders niet kan vinden :S, terwijl die er wel zijn.
Lol helemaal boven aan staat: Call_of_duty_offensive_money

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 13:34 ]

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 13:32:
[...]

wat denk je : ik druk op het kruisje van bittornado. Dus hij moet weer opnieuw peers en seeders zoeken. Nu heeft hij 20 peers en 3 seeders, en mn download snelheid is weer 10 KB/s.

Het lijkt alsof hij de peers en seeders niet kan vinden :S, terwijl die er wel zijn.

[...]

Lol helemaal boven aan staat: Call_of_duty_offensive_money
Verkeerde link: http://www.marco25gr.demon.nl/whopping%20speeds.bmp
bij dat plaatje staat het idd.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 13:32:
BitTornado is ook niet zo'n goede client IMO.
Een goede client onthoud gewoon met welke peers die verbonden was.

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2004 @ 16:13:
[...]

BitTornado is ook niet zo'n goede client IMO.
Een goede client onthoud gewoon met welke peers die verbonden was.
Idd de clients waar ik echt goede dingen over hoor zijn: Azureus, BitComet en ABC, maar check daarvoor ff [rml]Het grote Bittorent-clients topic [ 2][/rml]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 00:46:
Btw, hij kan wel sneller. Hij bereikte ff een piek van 40 KB/s (5 minuutjes lang ofzow). Maar ik wil constant sneller, minimaal de helft = ongeveer 50 KB/s gemiddeld. :'(
Misschien heb je hier wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 16:35:
[...]

Misschien heb je hier wat aan.
wow dankje, maar kheb nog geen tijd om het te lezen dus bookmarked.

Trouwens het probleem is minder geworden, kdownload 30-50 KB/s nu. Ik weet niet hoe het komt, maanden lang sloom en opeens redelijk snel. Terwijl ik niets eraan heb gedaan. Hopelijk kan ik nog meer snelheid eruit halen

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-08 22:38
Hmmmm bij mij werkte Bittorent (bittornado) geweldig maar toen ik SP2 had geinstalleerd kreeg ik een geel lampje(NAT problemen) Ik heb alle ports geforward en voorheen deed ie het perfect, alleen tegenwoordig (na SP2) krijg ik geen groen lampje meer en down ik met 20kb/s en up ik met 40kb/s.... Waar kan dit aan liggen?? en wat kan ik er aan doen?

pepernooot

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:31

Sjaak_Afhaak

Bleh!

SP2 gooit schijnbaar het aantal connecties die je kunt maken drastisch omlaag.. dat zal in bijna alle gevallen resulteren in lagere speeds.

Hier staat tekst

Verwijderd

@Sjaak_Afhaak idd, haal die hack (? patch dunno watt is :P ) ff van t net :P

Lees ook ff de http://www.bittorrent.com/FAQ.html door :)

Verwijderd

Heb sinds kort mijn compie weer eens opnieuw geinstalleerd en heb nu XP met SP2 draaien. ABC client erop gezet en wel verdomd al mijn downloads gingen meestal niet harder dan 2kb / s. Alle firewall instellingen gechecked, en ook firewall uitgehad maar nog steeds geen geluk. Toen die tcp patch maar eens opgehaald en die gestart, de limit eraf gehaald en de boel naar 16 miljoen gegooid. Maar nog steeds geen maximale snelheid. Toen mijn oude backup weer terug gezet met XP en SP1 daar weer wat torrents in de que gegooid en de boel loopt weer perfect. Denk dat ik toch maar bij SP1 blijf dan, maar snap er niks van want als ik het forum zo lees dan moet die tcp limit niet zo heel veel uitmaken en zelfs als ik die terugzet naar bijna unlimited dan maakt het nog geen zak uit. Zijn er nog meer dingen in SP2 veranderd die de verbinding beinvloeden? Wil eigenlijk wel SP2 draaien maar als de downloads zo traaaaaag zijn dan laat maar zitten.

Verwijderd

zet de poorten 50000 t/m 50010 open en zet het vinkje bij randomize uit...
bij mij hielp het :) , problemen had ik al ene paar jaar terug..

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Tevens antwoord je nu op een topic wat meer dan een jaar oud is ;) Kijk in het vervolg eerst even hoe oud een topic is, voordat je er op reageert :P Ik denk dat de TS nu niet meer met het probleem zit.

[ Voor 16% gewijzigd door the_shadow op 06-11-2005 16:27 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1