USB 2.0 werkt niet op Asus K8N-E Deluxe/SATA systeem

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 11:36
Ik zit met een probleem waar ik me even geen raad meer mee weet. Onlangs heb ik 2 systemen gebouwd met 'n Athlon64 3000+/Asus K8N-Deluxe als basis.

Beide systemen werken als een zonnetje op het ene heb ik echter een probleem. Geen enkele USB poort werkt! Ik krijg ook geen melding als ik USB-kabels inplug. De bios-instellingen van beide systemen zijn gelijk. Op de andere pc werkt alles dus wel gewoon. Het enige wezenlijke verschil is dat op het werkende systeem een Ata133 is geinstalleerd en op het niet werkende een SATA-schijf!

Wat ik heb geprobeerd is het volgende:

1. RMA-nieuw moederbord, zelfde probleem
2. Voedingen omgewisseld, zelfde probleem
3. SATA schijf in werkende systeem.....dan werkt USB van het daarvoor wel werkende systeem dus ook niet meer...

Schijnbaar zit er ergens een conflict wat te maken heeft met of de SATA-schijf (Maxtor diamondmax 9 200gb) zelf of de inhoud. Er staat SP2/Windows XP Prof. op. Alle drivers zijn netjes geinstalleerd en ik krijg ook geen foutmelding over die USB poorten.

Wellicht weet iemand hier nog wat ik kan proberen. Alvast bedankt voor alle
reacties.

PS. Op beide moederborden zit het nieuwste 1005 bios en de instellingen in het bios zijn ook hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door objectief2 op 02-10-2004 18:16 ]

• Arion Rufus
  • Laatst online: 04-04-2025
Heb je de USB 2.0 drivers al geinstalleerd? Die staan op de cd van je moederbord. :7

Greetz

Verwijderd

Er staan geen USB 2.0 drivers op een CD voor XP, die zitten geintegreerd in SP1/SP2, staat ook in de FAQ...

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
nevermind

[ Voor 89% gewijzigd door Exe-cuter op 03-10-2004 12:48 ]

• objectief2
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 12:42:
Er staan geen USB 2.0 drivers op een CD voor XP, die zitten geintegreerd in SP1/SP2, staat ook in de FAQ...
Dit klopt helemaal. En op beide harde schijven staat SP2.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Er wordt beweerd dat SP2 i.c.m. Athlon 64 een probleem kan geven (ik kan dit niet bevestigen, werk er zelf wel mee en heb nog geen problemen gehad):
http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=353499

Als terugvallen naar WinXP SP1 niet helpt kan je nog het Bios terug flashen naar versie 1.004 (die werkt bij mij probleemloos).

Volvo V70 D5 my2011

• objectief2
FalconM schreef op 03 oktober 2004 @ 18:04:
Er wordt beweerd dat SP2 i.c.m. Athlon 64 een probleem kan geven (ik kan dit niet bevestigen, werk er zelf wel mee en heb nog geen problemen gehad):
http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=353499

Als terugvallen naar WinXP SP1 niet helpt kan je nog het Bios terug flashen naar versie 1.004 (die werkt bij mij probleemloos).
Bedankt voor de tip, ik ga het morgen proberen en laat weten wat de resultaten zijn.

• objectief2
objectief2 schreef op 03 oktober 2004 @ 22:52:
[...]

Bedankt voor de tip, ik ga het morgen proberen en laat weten wat de resultaten zijn.
Het verwijderen van SP2 heeft gelukkig geholpen dit probleem op te lossen. Meteen nadat ik het verwijderd had werden alle usb-apparaten weer herkend. Bedankt voor de tip nogmaals en voor de medetweakers die ooit tegen iets soortgelijks aan lopen hopen ik ook dat dit een hulp kan zijn.

Topic mag dicht ;)
Pagina: 1