Toon posts:

Catalyst 4.9 update, foutmelding VGA op radeon 7000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Catalyst update naar de nieuwste driver namelijk 4.9, ik netjes eerst de oude verwijderen en nieuwe instaleren, maar ik krijg dan de foutmelding "stel u adaptor weergave in op standaart VGA" ik heb dit gedaan niks. Vervolgens alle drivers verwijdert nog steeds niks. Als ik van de cd installeer doet hij het wel gewoon maar dan heb ik catalyst 2.4 :(.

ik heb de FAQ hier al nagelezen en de search gebruikt maar dan kom ik er ook niet echt uit.

Ik heb windows 98 se , een hansol 710 P beeldscherm op een Club 3d Ati Radeon 7000 32 mb video kaart.

wat nu te doen?

martintjuhh

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

JoeBlack2k

I Love Hilary

uhm je moet even naar het apperaat beheer gaan dan nieuwe hardware zoeken
en dan vindie als het goed is je videokaart dan moet je dus de "standaart vga" drivers installeren reboot en opnieuw installeren

mocht ie nou nix vinden dan staat er mischien een uitroepteken dubbelklik erop
tabblad "drivers" drivers updaten en weer de standaart vga drivers installeren

suc6

Hilary Duff 4-Life

Verwijderd

Topicstarter
gedaan -> niks zelfde melding

Verwijderd

Ik heb dit hardnekkige probleem ook een tijd gehad met een Ati Mobility 9000.
Uiteindelijk heb ik gebruik gemaakt van de Omega drivers. Dit zijn iets aangepaste Catalyst drivers. Deze veroorzaakte de fout niet.

De laatste Omega driver vindt je hier: http://www.tweakers.net/meuktracker/7430.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit

de catalyst versie 4.9 schijnt (nog) niet te werken onder windows 98, ik heb nu dus catalyst 4.7 en die werkte wel.

bedankt voor de hulp
martintjuhh

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

@Martintjuhh

probeer eens de omega drivers misschien dat jou kaart niet meer ondersteund wordt.(of niet goed meer, de omega drivers zijn ook nog eens extra getweakt)

@Cyberneer

ik dacht dat de gewone catalyst niet voor Ati Mobility kaarten waren dat de fabrikant er zelf drivers voor moest maken en dat de omega drivers dit wel onder steunen.
Pagina: 1