Toon posts:

[XP] Heel zacht geluid*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallow
Ik heb een Shuttle XPC (SB61G2) met windows XP pro. Alles werkt correct behalve het geluid. Het geluid is heeeeeeeel erg zacht. Ik heb al een andere sound kaart geprobeerd, andere boxen, nieuwe driver. Ik heb gezien dat er meer mensen zijn met dit probleem, alleen heb ik de juiste oplossing niet gevonden op dit forum. Het gaat om gewoon staart speakers, dus geen 4.1 e.d.
Ik wacht het antwoord af.......

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13

AzzKickah

06-CENSORED

Welke sound-card heb je nu?

En heb je je boxen niet in de Line-out van je geluidskaart gepropt ipv de goede uitgang? (De groene dus).

Verwijderd

Topicstarter
het is een onboard geluidskaart. (Realtek AC '97). Hij zit wel in de groene uitang

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Staan alle volume sliders wel goed?

Verwijderd

Ik neem aan dat je ook "Volume Control" even gechecked hebt?

• Robin
  • Niet online
Ook al eens een andere uitgang geprobeert? Soms staan die AC'97-dingen als surroundsound ingesteld waarbij de uitgang van de achterspeakers zachter staan dan de front. Even het andere gaatje proberen.

Verwijderd

Topicstarter
helpt allemaal niks. De schuifjes bij volumecontrol staan goed

Verwijderd

meestal heeft dit inderdaad te maken dat de onboard kaart maar heel zacht kan. Ik had een tijd terug een mooie headset gekocht en ik denk, wat kan dat ding maar zacht zeg... totdat ik op een goede dag een nieuwe geluidskaart in me pc deed en me oren van me kop werden geblazen!
Als de schuifjes goed zijn en je hebt de laatste drivers zou ik ook nog even kijken naar de mainboard drivers en daarna nogmaals de soundcarddrivers installeren. DirectX 9 heb je ook al neem ik aan?
Als dit niet helpt weet ik het ook even niet meer.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Misschien kun je nog kijken of er ergens conflicten zijn of zo?
Of in conf.scherm bij de geavanceerde audio-instellingen of daar alles goed staat?

:?

Verwijderd

geluidskaart in ander pc slot, wil ook wel eens werken, kan inderdaad irq conflict zijn ook.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Waarschijnlijk zijn de speakers die je gebruikt niet versterkt ??

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 20:49:
geluidskaart in ander pc slot, wil ook wel eens werken, kan inderdaad irq conflict zijn ook.
Was toch onboard 8)7
Pagina: 1