Toon posts:

<html> plaatje strak in de hoek ?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik was laatst bezig met een website.

Hierbij heb ik eerst in photoshop een totaal plaatje gemaakt, en daarna deze in stukken geknipt voor in een frameset.

Als ik deze plaatjes vervolgens als background instel, krijg ik een zeer strak totaal geheel, waarin niet te zien is dat er frame's in zitten (wat dus ook de bedoeling is)

Als ik vervolgens zo'n achtergrond plaatje op de voorgrond doe (dus gewoon als img src=blablabla.jpg )

schuift hij zowel van boven als van rechts een paar milimeter uit de hoek, en krijg ik dus een "loos/wit" stuk.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat hij deze op de pixel precies, strak in de hoek krijg?

ik gok zelf dat ik het in het frameset moet zoeken.
Maar ik heb al het 1 en ander geprobeerd als :

border="0"
FRAMEBORDER="0"

Weet iemand een andere manier?

het zou mij niet uitmaken in welke webtaal het komt te staan, als het maar werkt ;)

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 16:44

Tux

code:
1
2
3
<style type="text/css">
BODY {border-left: 0px; border-right: 0px;}
</style>

:)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Volgens mij moet je de MARGIN tag hebben, die kun je in je body of via css drin plakken.

MARGIN=0 dus

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

HTML hoort niet in Programming & Webscripting. Dat is al op de overszichtspagina te zien. Html vragen horen in Webdesign & Graphics.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.