Toon posts:

Netwerk functioneert niet goed na XP-SP2 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:'( :'( :'( :'( :'( :'( Hallo, ik heb XP (home) service pack 2 geïnstalleerd, en nu doet mijn netwerk het niet meer.
Ik had een goed werkend netwerkje: 1 router, 1 pc via ethernet op router aangesloten, en 1 pc met wireless verbinding met de router. Met VNC viewer kon ik de wireless pc bedienen.
De wireless pc heeft nog steeds toegang tot internet, pingen vanaf de ethernet pc naar de wireless pc werkt prima. Maar andersom niet! Ik heb in de firewall het IP adres van de draadloze computer opgegeven, dus die zou erbij mogen. Shared files zijn beide kanten op onbereikbaar, in VNC viewer krijg ik "server not found".

Weet iemand wat ik fout doe?
Alvast hardstikke bedankt! :'(

Verwijderd

Stop eerst eens met huilen, je bent geen klein kind.

Zet daarna de firewalls eens bij wijze van teste uit en probeer het nog eens. Als dat wel werkt: lekker uit laten staan, je zit toch al achter een router, die firewall heeft weinig nut.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik huil niet meer. Het was/is nog erger dan ik al vreesde: door installatie XP service pack II (?) was het ip adres van mijn wireless pc uit mijn Norton Firewall verdwenen. Toegevoegd, en in ieder geval mijn shares zijn weer bereikbaar. Alleen VNC viewer is nog zo dood als een pier }:O

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 12:13

Cis

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 01:37:
ok, ik huil niet meer. Het was/is nog erger dan ik al vreesde: door installatie XP service pack II (?) was het ip adres van mijn wireless pc uit mijn Norton Firewall verdwenen. Toegevoegd, en in ieder geval mijn shares zijn weer bereikbaar. Alleen VNC viewer is nog zo dood als een pier }:O
Waarom was het dan erger dan dat je al vreesde? Dit is toch een probleem van 5 minuten tijd? :?
Kortom: probeer zelf even wat voor de lol. Zet je firewall eens uit en controleer of je dan wél connectie kan krijgen. Als je je shares al kan benaderen, lijkt er weinig meer aan de hand...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 13:58

Xof

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 01:37:
Waar dient norton firewall voor? Hij zal niet veel doen denk ik, neem aan dat je router een firewall functie ingebouwd heeft :)

Verwijderd

Je hebt dus in je router een firewall en op je PC én de ingebouwde Windows XP firewall én Norton Personal Firewall :? Dat lijkt me een beetje veel van het goede. In principe volsta je met enkel de eerste en als je het echt graag wilt kun je één firewall extra op je PC draaien. Maar twee stuks zitten elkaar meer in de weg dan dat je er profijt van hebt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Dank voor reacties. Het was/is nog stommer dan ik dacht: ik had de firewalls uit, maar dat hielp niet. Alleen was het ip adres van mijn ethernet pc verdwenen uit de lijst. Alles doet het weer.
Vwb die firewalls: zijn er inderdaad wat veel misschien, maar ik heb toch al een paar keer een indringingsdetectie van Norton gehad, achter de router, en achter de XP firewall. Weet niet of ik te veel heb draaien dus
Pagina: 1