Ik heb op mijn K8N Neo de Northbridge koeler, (dat goudkleurige rammelde blokje...) vervangen voor een Zalman. Nu geeft mijn CoreCenter een cpu temp. van 32 graden, sys temp van 40 en NB temp.0. Ik vraag mij af af die sys temp niet de NB temp moet zijn. In de Bios word de NB temp wel aangegeven, nl. ook 40 graden. Bij mijn vorige mobo'tje lag mijn systeemkast temp. op zo'n 24-26 graden. Deze kan nu niet in een keer 40 graden zijn lijkt me. Dat zou mijn Thermaltake Xaser3 kast met zijn 7 (!) fans geen eer aan doen! Is dat eigenlijk wel een normale waarde 40 graden voor een Northbridge?
Verwijderd
Die corecell temp van de kast word denk ik gemeten iets onder het geheugen(rechts). Daar staat wel op: MSI Core Cell. Ik ga binnenkort ook mijn NB blokje vervangen door de blauwe zalman en dan post ik het werl
.(mijn case temp =45 graden).
mmm dat kan wel nog wel denk ik.. hier zit ik met een aopen ak77-333 waarvan de northbridge ca 57 graden idle is en stressed zo rond de 63
maar niet instabiel ofzo.. elke dag game ik wel.. uptimes van 4 weken stabiel niet echt een probleem
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB