Toon posts:

Vooding buiten case plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een search gedaan op vooding maar kon helaas niks vinden. Ik zit er hard aan te denken om de vooding buiten te plaatsen.

Zoals je op het plaatje kunt zien, als je de vooding weg zou halen dan heb je een veel betere luchtcirculatie. Ik wilde een 120 mm ontop doen maar de vooding zit dus vrij in de weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/case/4.jpg

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met vooding buiten plaatsen? en kan dat gewoon? En hoe zit het met de snoeren naar binnen werken? En met de fan die op de vooding zit, Die gewoon naar buiten laten blazen?

Tnx in Advance

Verwijderd

vooding -=- voeding ;)

Verwijderd

Topicstarter
/me stands back and kicks hisself hard in the nuts [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]

Lekker dom :)

soz ff zoeken dan maar weer :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 13:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

imho kan je een voeding ergewoon buitenplaatsen mits je er een cooler voor in de plaats zet.. :) vriend van me heeft ook een externe voeding aan een bakkie van hem hangen en werkt gewoon prima wel opletten dat je hem goed neerzet en niet ineens over de kabels struikelt/eruittrekt.. is niet handig :)

blup

Verwijderd

1. ZONDE! je mooie antec te verneuken! >:)

2. Als je nou gewoon ff 4 gaatjes in de voeding kun je em precies op de zelfde plek zetten alleen dan aan de buitenkant.....zijn de draadjes ook meteen binnen ....

toch?!!?! :)

Verwijderd

Hey

Je moet gewoon 4 gaatjes boren aan de achterkant van je voeding, zitten de kabels ook naar binnen, werkt goed. Heb het zelf ook gedaan i.v.m. GFD.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Nee want dan steekt ie lomp uit. Je moet hem wel over dwars. Kijk hier heb ik al een mooi voorbeeld :)

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/case/image003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/case/powersupply.jpg

Maar kan je zomaar de draden die normaal de ene plek uit de vooding komen daar openhalen en via een ander gat uit de vooding laten komen? Ik heb dus geen idee hoe het zit in zo'n vooding. En of het kwaad kan ofzo :)

Heb geen zin om me antec vooding te mollen namelijk B-)

Verwijderd

en dan misschien nog een versteviging aan de onderkant maken met een ijzer plaatje enz.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar die plaatjes zijn van een Hightower he. Kijk maar is naar het bovenste plaatje van die Antec, daar heb je betrekkelijk minder ruimte. Dus dat word iets verzinnen :9~

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 30 december 2000 13:46 schreef Alchemy het volgende:
Ja maar die plaatjes zijn van een Hightower he. Kijk maar is naar het bovenste plaatje van die Antec, daar heb je betrekkelijk minder ruimte. Dus dat word iets verzinnen :9~
die twee met die voeding er al buiten is toch gewoon een Aopen H*-08 ?

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat klopt, maar die kast is een stuk hoger dan die Antec hoor. Check maar is de achterkant en kijk dan naar die antec.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Als de stekker uit het stopcontact is, is het enkel een verzameling oud ijzer en koperdraad, en kan je er alles mee doen. Gewoon puzzelen tot het past, eventueel een paar gaatjes maken. Op de opeing waar de voeding achter zit, kan je de voeding terugschroeven, of een fan plaatsen.

Ook kan je dit gat wat groter maken door er een hap(je) uit te zagen, en daarna dichtmaken met een fan of de voeding. Je moet namelijk de stekker van het mobo erdoor zien te krijgen.

Het is niet erg als de draden van de voeding een stukje buitenom gaan, zolang je maar genoeg ruimte overhoud.

Wat je ook kan overwegen, is je voeding voor-onderin, desnoods op zijn kant te monteren. Frisse lucht kan je dan vanuit de bodem laten komen ipv het voor-front.

Mogelijkheden genoeg dus. Gewoon puzzelen en doen.

1 tip: zorg dat je alle metaal-splinters uit de voeding en / of kast hebt gehaald alvorens alles weer te monteren. Anders kunnen er rare dingen gebeuren......

2 tip: voordat je je voeding loskoppelt, even met de stekker eruit de computer een paar keer aanzetten, dan worden de condensatoren ontladen. Kan ook voor leuke effecten zorgen anders.

Succes!

Herman

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx voor the info, this was all I needed to know :7

Verwijderd

Ik vind het maar onhandig hoor |:(, zeker voor lans...

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 13:44 schreef Alchemy het volgende:
Nee want dan steekt ie lomp uit
je moet hem ook niet HELEMAAL naar buiten doen. gewoon de helft ofzo of net iets meer.

Verwijderd

Topicstarter
Kweeniet of jij de constructie van de kast hebt gezien maar dat is helemaal zo onhandig als de pest. Dan moet ik eerst een hele zooi eruit gaan zagen. En dat is niet echt de bedoeling ;(
Pagina: 1