[debian] sarge straks updaten naar stable?

Pagina: 1
Acties:

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 08:17
Ik wil een servertje inrichten en hiervoor graag Debian Sarge gebruiken (aangezien ik recente versies van een aantal packages nodig heb).

Nu vraag ik mij 2 dingen af:

Worden er al security updates voor Sarge gemaakt? (uit de debian-announce lijst meende ik op te maken van wel)

Kan ik straks eenvoudig updaten naar de stable release van sarge als deze beschikbaar is?

Alvast bedankt.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Je geeft bij je apt sources gewoon aan dat je sarge gebruikt en niet testing. Zodra sarge dan stable wordt veranderd er voor jou niets.

Wat betreft de security updates, sarge wordt zover ik weet gewoon al onderhouden op dat front.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
De security boel voor Sarge is nog niet helemaal klaar, daarom kan je het beste jezelf subscriben op de debian-security-announce mailinglist. Op het moment dat er een security announcement komt, staat er alleen in waar je de woody pakketjes kunt downloaden, en sinds welke versie van unstable de bug eruit is. Over testing/sarge wordt met geen woord gerept.

Op het moment dat jij zo'n mailtje binnenkrijgt, moet je kijken of je er last van hebt, en zo ja, evt het unstable pakket installeren als dit lukt, of zelf de source packages uit unstable halen en backporten naar testing. Je kunt natuurlijk ook wachten tot de unstable versie naar sarge doorschuift (dit gebeurt met een versoepelde regeling omdat de priority op urgent of security gezet wordt)

Zelf draai ik inmiddels al verscheidene produktiemachines op Debian Sarge met kernel 2.6 en de NPTL thread library (te vinden in libc6-i686 pakket). Tot nu toe geen problemen ondervonden, behalve dan de dagelijkse updates die even je aandacht vereisen (nee, ik doe geen auto-upgrade uit cron, die laat ik het ding simuleren).

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vigory schreef op 02 oktober 2004 @ 16:29:
Kan ik straks eenvoudig updaten naar de stable release van sarge als deze beschikbaar is?
Volgens mij zit er een klein addertje onder het gras.
Als je een pakket installed dat later uit sarge/stable wordt gehaald, dan krijg je voor dat pakket waarschijnlijk geen security updates.

• mOrPhie
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

OlafvdSpek schreef op 02 oktober 2004 @ 23:44:
[...]

Volgens mij zit er een klein addertje onder het gras.
Als je een pakket installed dat later uit sarge/stable wordt gehaald, dan krijg je voor dat pakket waarschijnlijk geen security updates.
Waarom zou dat? :)

Volgens mij is het heel simpel. Sarge krijgt straks het label "stable", sid wordt "testing" en er komt een nieuwe "unstable". :)

Ik gebruik "unstable" en ga dus automatisch mee naar de nieuwe unstable. Zou ik "sid" hebben gebruikt in m'n sources, dan had ik automatisch meegegaan naar testing.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mOrPhie schreef op 03 oktober 2004 @ 00:48:
[...]

Waarom zou dat? :)

Volgens mij is het heel simpel. Sarge krijgt straks het label "stable", sid wordt "testing" en er komt een nieuwe "unstable". :)

Ik gebruik "unstable" en ga dus automatisch mee naar de nieuwe unstable. Zou ik "sid" hebben gebruikt in m'n sources, dan had ik automatisch meegegaan naar testing.
Dat is nog maar de vraag volgens mij, toen woody van testing naar stable ging, werd sarge uit het niets de nieuwe testing, en bleef sid unstable (tis dan ook een prachtig backronym, still in development : ).
Of dat nu weer het geval is weet ik niet zeker trouwens, maar de vorige keer was dat dus niet zo.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Omdat er, op het moment dat sarge stable wordt, nog release critical bugs in zitten die niet gefixed worden. Dan wordt volgens mij of het pakket gedropped of de laatste wel-stable versie genomen.

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:16
blaataaps schreef op 03 oktober 2004 @ 00:58:
[...]

Dat is nog maar de vraag volgens mij, toen woody van testing naar stable ging, werd sarge uit het niets de nieuwe testing, en bleef sid unstable (tis dan ook een prachtig backronym, still in development : ).
Of dat nu weer het geval is weet ik niet zeker trouwens, maar de vorige keer was dat dus niet zo.
Unstable heet altijd Sid. Klik voor meer informatie over de naamgeving.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Op het moment dat een pakket een downgrade krijgt om mee te kunnen in de release cycle van testing->stable, wordt er een extra versietag aan meegegeven. Voorbeeld hiervan is Squirrelmail, op dit moment op versie 2:1.4.3-nogiets. Waar die 2 weg komt? 1.5.0 kwam per ongeluk in sid terecht, terwijl 1.5.x de development series is. Squirrelmail had al een 1: prefix, dus is die opgehoogd naar 2. Hierdoor ziet apt-get dat 1.4.3 nieuwer is dan 1.5.0.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Aha. En wat als een pakket volledig wordt weggelaten?
Pagina: 1